Pagina 6 van 12

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 30 mei 2017 15:41
door K-pipe driver
Ziehier het geweldige pulse air systeem en de airbox

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 02 jun 2017 00:44
door jordy1
hmm vraag me dan toch altijd af wat een hoos bui met zon filter doet?
kijk even of die nieuwe carb wel goed aansluit bij je spruitstuk want het lijkt alsof dat niet het geval is... daar kun je dan ook nog wat winst uit halen..

wat je ook nog kunt proberen is de originele kop en voet pakking vervangen, die zijn beide vrij dik en zorgen voor een lagere compressie.
ik ben hier bij toeval achter gekomen want ik had mijn kop en cilinder verwijderd en daarna met nieuwe pakkingen gemonteerd en had in eens veel meer compressie en meer koppel... en geen van de vervangen pakkingen leken te lekken..

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 02 jun 2017 18:06
door K-pipe driver
Ok zal eens kijken naar de pakkingen,dank voor de tip.
De isolator paste niet lekker op het spruitstuk, isolator is origineel Honda maar gat zat hoger (1mm) dus schroef gaten uitgevijld in isolator,zodat het gat vloeiend is, plaatje zit nu dus lager.
Power filter id denk ik niet hoosbui proof, maar kan nog een andere erop zetten met een kapje erover.
Trouwens, kan de carb ook zonder de isolator gemonteerd worden?
Bougie is koffie met veel melk kleur,ik zie dat er veel meningen zijn over wat nu de beste kleur is, zie ook wel chocomel kleur voorbij komen.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 02 jun 2017 20:23
door K-pipe driver
De bougie

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 09 jun 2017 09:57
door Viertakt
Zo'n open kiezelfilter erop is niet alleen kut met regenbuien, maar ook met windvlagen, kom je nog wel achter.

Maar je bougie heeft een mooi kleurtje.

Ik ben te lui om het hele topic door te lezen, maar heb je je originele uitlaat met katalysator er nog op zitten? Zo ja, er af schoppen of je luchtpomp weer monteren. Je "pulse air" systeem is er namelijk voor om extra zuurstof je in je uitlaat te pompen, zodat je kat z'n werk kan doen, rij je wel met kat maar zonder pomp, dan heb je de troep binnen de kortste keren verstopt zitten.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 09 jun 2017 15:17
door wim V8
Koffiebruin, mooi hoor.

Gr. Wim.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 09 jun 2017 16:19
door K-pipe driver
Er zit geen kat in,orginele demper van een meter lang is eraf, daar zat een kat in,
vervangen door een imi akrapovic.
Een dezer dagen komt een ander filter binnen met een regenkap erop,leek mij zelf ook verstandiger.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 09 jun 2017 17:05
door wim V8
Een filter als deze is dus zo'n kiezelfilter.
Je kijkt er zo door heen, echt hele grove mazen.
Wel lekker weinig weerstand.

Zoek er dan eentje van K&N.
Of een schuimfilter met fijne poriën is nog mooier,
steeds weer uit te wassen en opnieuw met luchtfilterolie insmeren.
Beide 100x beter.

Gr. Wim.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 09 jun 2017 20:51
door K-pipe driver
Maar dit filter is denk ik wel bestand tegen wind en regen ( en kiezels :).
Zo n schuim filter heb ik ook op t oog gehad, volgende keer maar mee bestellen op alixpress.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 10 jun 2017 07:51
door Viertakt
Ik heb op mn Monkey zo'n pauperfilter met metalen kap zitten, waar ik het grofzandfilter uit gesneden heb en een fijn schuimfilter in gelijmt heb.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 12 jun 2017 15:00
door DEDANKSTER
jordy1 schreef:hmm vraag me dan toch altijd af wat een hoos bui met zon filter doet?
kijk even of die nieuwe carb wel goed aansluit bij je spruitstuk want het lijkt alsof dat niet het geval is... daar kun je dan ook nog wat winst uit halen..

wat je ook nog kunt proberen is de originele kop en voet pakking vervangen, die zijn beide vrij dik en zorgen voor een lagere compressie.
ik ben hier bij toeval achter gekomen want ik had mijn kop en cilinder verwijderd en daarna met nieuwe pakkingen gemonteerd en had in eens veel meer compressie en meer koppel... en geen van de vervangen pakkingen leken te lekken..
Hoi jordi, jij hebt er een keihin 16 mm carb in gedaan en ook je luchtbakfilter gaatjes vergoot als het goed is. Ik heb m'n luchtbak filter gaten ook vergroot en rijd nu veel soepeler met standaard carb, alleen de trekkracht blijft matig. Ik vraag me af of die carb het waard is voor het geld en welke sproeier je er nu in hebt. Trekt hij nu goed met het verkeer mee en kan die goed rijden met tegenwind?

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 12 jun 2017 16:57
door nielspbr
Een grotere carburateur geeft beperkt meer koppel, je moet er geen wonderen van verwachten want het blijft maar 49cc. Voor echt meer koppel heb je een grotere cilinder nodig.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 16 jul 2017 11:28
door BrommerVirgin
Misschien een hele domme vraag?! Maar hoe moet je je cdi ontgrenzen? Ik zie op internet dat je dan een paars/ rode draad moet doorknippen/ eruit halen en ergens anders lees ik weer dat het verschilt welk bouwjaar je Kymco is. Maar omdat niet je niet alles op internet moet geloven wil ik het toch hier nog even vragen in de hoop dat je elkaar hier wel kan vertrouwen. Ik heb mijn Kymco K pipe gister besteld en zal met enkele dagen opgehaald kunnen worden.

Sorry voor de domme vraag maar ik heb nog nooit een brommer gehad... en heb er dus geen verstand van.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 16 jul 2017 11:35
door nielspbr
Bij honda (klonen) is het een kwestie van de cdi vervangen, de begrenzing zit in de cdi. Honda en klonen hebben ook geen paarsrode draad.

Kymco, I don't know.

Re: kymco k-pipe 50cc ietsje vlotter maken

Geplaatst: 25 jul 2017 20:11
door K-pipe driver
Ja paars rode draad is de begrenzer.
Ik heb er zelf een schakelaar tussen gemaakt, eventueel voor rollenbank