Brommer opvoeren, hoe moet dit??

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Plaats reactie
BrommerVirgin
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jul 2017 11:13
Bezit: Kymco K-Pipe 50cc

Brommer opvoeren, hoe moet dit??

Bericht door BrommerVirgin »

Hallo Forumleden,

Ik ben net nieuw op dit forum, net als ik net nieuw ben met brommers. Ondanks dat ik uit een brommer dorp kom (klein boerendorpje uit Brabant) heb ik hier geen verstand van.

Om nu op mijn topic terug te komen, ga ik een deze dagen een nieuwe Kymco K-Pipe 50cc kopen. Dit omdat ik momenteel met een klein koekblikje naar mijn werk rijd, maar deze heeft zijn beste tijd gehad en aangezien het 10km heen en 10km terug is naar mijn werk wilde ik een brommer. Nu gaat deze Kymco standaard 45km per uur. Om toch mee te kunnen rijden met het verkeerd zou ik graag ervoor zorgen dat deze wat harder kan. 55-60 is voor mij genoeg. Kunnen jullie mij vertellen hoe ik als leek hiervoor kan zorgen. Ik kan hem natuurlijk bij een garage vast wel laten opvoeren, maar ik heb geen zin om een hoop geld hiervoor kwijt te zijn.

Wie heeft er tips voor mij om mijn brommer wat sneller te laten lopen?

Groetjes van deze nieuwe brommer fanaat (de youtube tab staat al automatisch op allerlei brommer filmpjes)

BrommerVirgin.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Brommer opvoeren, hoe moet dit??

Bericht door nielspbr »

Er staan in ieder geval al twee onderwerpen over kpipe's.
Kijk daar eerst maar eens.

BrommerVirgin
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jul 2017 11:13
Bezit: Kymco K-Pipe 50cc

Re: Brommer opvoeren, hoe moet dit??

Bericht door BrommerVirgin »

nielspbr schreef:Er staan in ieder geval al twee onderwerpen over kpipe's.
Kijk daar eerst maar eens.
Klopt dit heb ik ook gezien alleen hierbij zegt de persoon die het topic heeft geopend het volgende al: uiteraard is die van mij zowel op de cdi als op de carburateur ontgrenst.

Wat ik dus graag wil weten is hoe dit gedaan moet worden. Ik kan dit niet echt duidelijk vinden in filmpjes. Misschien heb jij hier wat uitleg over?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Brommer opvoeren, hoe moet dit??

Bericht door nielspbr »

Aangezien ik geen begrensde brommers heb, en al helemaal geen kymco, ga ik hier even flink gokken.


Blijkbaar heeft een kpipe standaard een begrensde cdi, vervang deze door een onbegrensde variant.

Begrenzingen in het inlaat traject. De standaard kandidaten zijn:
- ring in het spruitstuk aan de kant van de kop.
- isolator, gat kleiner als doorlaat spruitstuk en carb.
- beperkte inlaatcapaciteit airbox
- te lange gasschuif waardoor je de carburateur niet helemaal kan opentrekken. De schuif moet uit beeld verschijnen als je het gashendel open draait.
Let op, als je aan de inlaat gaat sleutelen kan het zijn dat je een sproeier met een groter maatje moet monteren.


Of je gebruikt de "pm" knop in een post van degene die je de vraag wil stellen en stelt je vragen...

Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB addict
Berichten: 687
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Re: Brommer opvoeren, hoe moet dit??

Bericht door ReezYard »

BrommerVirgin schreef:Hallo Forumleden,
........
Ik kan hem natuurlijk bij een garage vast wel laten opvoeren, maar ik heb geen zin om een hoop geld hiervoor kwijt te zijn.
.........
BrommerVirgin.
Als je geen zin hebt om 'n hoop geld uit te geven, loop dan eerst even de polis van je brommerverzekering aandachtig door ....
Kan 'n hele hoop geld schelen!
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

Plaats reactie