Pagina 1 van 2

85cc

Geplaatst: 25 feb 2018 18:39
door jarno0603
ik heb laatst een 85cc kit in mijn brommer gebouwd samen met een 19mm carb. hij loopt nu max 75km/h op 11000 rpm, is er een mogelijkheid om hem nog harder te laten lopen zonder iets te veranderen aan de vertanding?

Re: 85cc

Geplaatst: 25 feb 2018 18:57
door nielspbr
nt of ot en wat voor kop zit erop...

ps. Mijn brommer(49cc) loopt 64 op 10.6k. Waarom wil je niets veranderen aan je vertanding?

Re: 85cc

Geplaatst: 25 feb 2018 21:21
door Daan1508
Waarom zou je dat blokje in godsnaam nog meer toeren laten draaien? Wil je perse dat het morgen kapot is?

Re: 85cc

Geplaatst: 25 feb 2018 21:26
door jarno0603
ik weet niet zeker of dit klopt maar volgens mij lopen alle schakelbrommers begrensd op 8000 toeren ik heb namelijk een begrensbare cdi en ik vind het wel fijn om die extra kracht te hebben van de 85cc en dat verlies je een beetje met een andere vertanding
corrigeer mij als ik iets fout heb

Re: 85cc

Geplaatst: 25 feb 2018 21:29
door jarno0603
bij de kit zat een kop ik weet niet zeker welke dat is?

Re: 85cc

Geplaatst: 25 feb 2018 21:50
door nielspbr
jarno0603 schreef: 25 feb 2018 21:29 bij de kit zat een kop ik weet niet zeker welke dat is?
Maakt niet uit, heeft in ieder geval een betere varbrandingsruimte en kanalen als een 50cc kopje. Waarschijnlijk kan die kop ook nog wel een 20-22mm carbje verwerken.

Maar nogmaals, waarom wil je niets aan de vertanding veranderen, je rijdt met 75 toch al te hard voor een rollenbank.


ps. de (honda) brommers die ik heb zijn niet begrensd op toerental, ik heb daar in ieder geval nooit wat van gemerkt. Waarschuwing, als je boven de 12k gaat uitkomen moet je je zorgen gaan maken voor je koppeling. Ik neem aan dat die op de krukas zit als bij elk liggend 50cc blok.


edit: 30 => 20mm, 30 is wel heel erg veel voor 85cc.

Re: 85cc

Geplaatst: 25 feb 2018 22:03
door jarno0603
mijn brommer had een cdi die de brommer begrensde op 8000 toerten en heb er nu een verstelbare cdi in zitten waarmee ik hem kan begrenzen en ontgrenzen. maar als het niet uitmaakt als hij op de rollerbank maar tot 6000 of 7000 toeren komt dan wil ik best wat aan de vertanding doen.

Re: 85cc

Geplaatst: 25 feb 2018 22:11
door Daan1508
Natuurlijk ga je wat trekkracht verliezen als je 'm langer vertandt. Maar. Je gaat het blokje opblazen als je niks verandert en nog meer toeren gaat draaien. En als je brommer het niet doet, heb je ook niet veel trekkracht.

't is jouw fietsie.

Re: 85cc

Geplaatst: 26 feb 2018 00:21
door jarno0603
Dank jullie wel voor alle informatie. Ik heb besloten om er andere tandwielen op te zetten.

Re: 85cc

Geplaatst: 26 feb 2018 10:38
door Daan1508
Waar is NIX als je 'm zoekt?

[Nixmode=aan]
Goedzo knul.
[Nixmode=uit]

Re: 85cc

Geplaatst: 26 feb 2018 11:48
door ReezYard
jarno0603 schreef: 25 feb 2018 18:39 ik heb laatst een 85cc kit in mijn brommer gebouwd samen met een 19mm carb. hij loopt nu max 75km/h op 11000 rpm, is er een mogelijkheid om hem nog harder te laten lopen zonder iets te veranderen aan de vertanding?
Wat is 't eigenlijk voor 'n blok? Staande of liggende cilinder?

Re: 85cc

Geplaatst: 26 feb 2018 12:52
door wim V8
Puch Maxi

Gr. Wim.

Re: 85cc

Geplaatst: 26 feb 2018 13:17
door ReezYard
wim V8 schreef: 26 feb 2018 12:52 Puch Maxi

Gr. Wim.
Aah... vandaar! Die hebben structureel problemen met verbrande kleppen!

Re: 85cc

Geplaatst: 27 feb 2018 23:36
door gerbrandicus
Als het een bami blok is zou ik helemaal geen 11.000 RPM aandurven. Naast de standaard zwevende kleppen waar Chinezen last van hebben bij dat soort toerentallen, heb je ook de koppeling die uit elkaar kan spatten. Daar kan ReezYard over mee praten, en dat waren nog wel ori HM koppelingen. Chinese blokken en dus ook de koppelingen zijn van een soort papier-maché/aluminium legering wat een stuk gemakkelijker stuk gaat dan het HM alu.
De krukassen die af fabriek niet al te best zijn uitgeklokt en gebalanceerd zijn nog je minste zorgen.

Re: 85cc

Geplaatst: 28 feb 2018 06:27
door MrSinga
Ontploffende koppelingen heb ik nog maar 1 keer geweten en dat was een DRP of JC. Maar kwaliteit is er bij skyteam en derivaten niet op verbetert.
11k rijdt trouwens niet echt aangenaam op openbare weg.