Pagina 2 van 2

Re: 85cc

Geplaatst: 28 feb 2018 17:00
door ReezYard
gerbrandicus schreef: 27 feb 2018 23:36 .........de koppeling die uit elkaar kan spatten. Daar kan ReezYard over mee praten, en dat waren nog wel ori HM koppelingen.
Daar weet ik alles van.... tenminste over ervaringen met originele HONDA-koppelingen op de krukas.
Boven de 13.000 RPM klappen die nl. of uit elkaar, of breken van de kruktap af!
Met chinees materiaal heb ik geen ervaring, maar als alles bij 11.000 RPM heel blijft mag je de handen dicht knijpen.

Wil je bij dat toerental meer snelheid dan kan het experimenteren met de eindoverbrenging een optie zijn.
Mijn advies is om dat in kleine stapjes te doen via een kleiner achtertandwiel. Bijvoorbeeld van 42 naar 41 tanden.
Het vergroten van het voortandwiel is weliswaar veel goedkoper, maar de kans dat het averechts werkt is ook groot

Re: 85cc

Geplaatst: 07 mar 2018 22:01
door jarno0603
ReezYard schreef: 26 feb 2018 11:48
jarno0603 schreef: 25 feb 2018 18:39 ik heb laatst een 85cc kit in mijn brommer gebouwd samen met een 19mm carb. hij loopt nu max 75km/h op 11000 rpm, is er een mogelijkheid om hem nog harder te laten lopen zonder iets te veranderen aan de vertanding?
Wat is 't eigenlijk voor 'n blok? Staande of liggende cilinder?
het is een liggend blok ,maar ik rijd zelf nooit veel harder dan 9,5 tot 10 duizend toeren en heb nergens problemen als we het over kleppen gaan hebben. ik heb we een gebroken bout van de ophang van mijn blok door de trillingen, hoe zou ik dit kunnen verhelpen? ook hoor ik in de schakelbak vanaf 4 tot 6 duizend toeren een soort ratelend geluid en dan begint de hele brommer kei hard te trillen, ook als ik hem even heb uit laten rollen en daarna weer wat gas geef (of anders om) voel ik de tandwielen tegen elkaar aan klappen als dat zou kunnen ik zou anders niet weten wat het is, maar weten jullie daar ook nog een oplossing voor of is het dan beter om een schakelbak te kopen die gemaakt is voor een 80 of 90 cc?

Re: 85cc

Geplaatst: 07 mar 2018 22:07
door Ben C50
Zat je blok wel echt goed vast in het frame? Klinkt als losgetrild blok

Re: 85cc

Geplaatst: 07 mar 2018 22:25
door jarno0603
hij zat eerst met alle bouten en moeren goed vast aan het blok maar nu is er een afgebroken, ga van de week naar mijn dealer om een nieuwe bout te bestellen.
maar ook als ik naar het blok zelf kijk als hij in zijn neutraal staan en ik een klein beetje gas geef dan trillen de cilinder en kop al heel erg. (met een beetje bedoel ik tot 4000 rpm hooguit) dus ik vraag me af of de 85cc niet te krachtig is voor de orginele bak.

Re: 85cc

Geplaatst: 08 mar 2018 15:55
door ReezYard
Het zou toch handig zijn als je ook zou melden wat voor brommer je hebt (merk, type ...).
Of nog beter, plaats een foto van je brommer!

De Honda 3 en 4-bakken kunnen het vermogen van 85cc nl. makkelijk aan.
De 5-bak voor de SS niet, tenzij je rustig en netjes schakelt.

Ik vermoed eerder dat:
* de krukas in onbalans is, of
* de koppeling los op de kruktap zit, of
* het vliegwiel van de ontsteking los zit op de linker kruktap, of
* en dat is het minst waarschijnlijk, één van de assen van de versnellingsbak krom is.

Ik denk nl. niet dat de gebroken ophangbout de oorzaak is van het trillen. Eerder andersom!

Re: 85cc

Geplaatst: 08 mar 2018 23:00
door jarno0603
ReezYard schreef: 08 mar 2018 15:55 Het zou toch handig zijn als je ook zou melden wat voor brommer je hebt (merk, type ...).
Of nog beter, plaats een foto van je brommer!

De Honda 3 en 4-bakken kunnen het vermogen van 85cc nl. makkelijk aan.
De 5-bak voor de SS niet, tenzij je rustig en netjes schakelt.

Ik vermoed eerder dat:
* de krukas in onbalans is, of
* de koppeling los op de kruktap zit, of
* het vliegwiel van de ontsteking los zit op de linker kruktap, of
* en dat is het minst waarschijnlijk, één van de assen van de versnellingsbak krom is.

Ik denk nl. niet dat de gebroken ophangbout de oorzaak is van het trillen. Eerder andersom!
ik heb een berini r15 ik denk niet dat dat je veel zal zeggen maar er zit een honda 4 bak in. en als je zegt dat de 4 bak een 85cc makkelijk aan kan dan zal dat zeker zo zijn, ik ga ook zo snel mogelijk de punten die je hebt beschreven na checken. zal het anders nog helpen om een paar rubberen dempers tussen het blok en het frame te plaatsen?

Re: 85cc

Geplaatst: 08 mar 2018 23:21
door NIX
Nee.

Re: 85cc

Geplaatst: 08 mar 2018 23:22
door nielspbr
Niet doen, gewoon goed vastzetten.

Re: 85cc

Geplaatst: 08 mar 2018 23:23
door NIX
En check of de achterbrug goed vast zit.

Re: 85cc

Geplaatst: 09 mar 2018 11:15
door jarno0603
weten jullie ook op welk moment ik die moet vast zetten?

Re: 85cc

Geplaatst: 09 mar 2018 13:30
door NIX
Gewoon lekker vast. Niet kapot vast.

Re: 85cc

Geplaatst: 09 mar 2018 13:54
door ReezYard
NIX schreef: 09 mar 2018 13:30 Gewoon lekker vast. Niet kapot vast.
Tot 'n kwart slag vòòrdat je 'm dol draait! (Mokumse methode! :) )