gb2 gk4?

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Gebruikersavatar
butt head
moppersmurf
Berichten: 8541
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: honda ss50z
honda c100 (motor)
honda cd65
honda zb50
honda monkey R
honda ape
honda e300
honda cb550
honda cbr600f3
alfa spider (3.0 12v > 3.0 24v)
alfa 33 (blijft gewoon leuk)
Locatie: hengelo gelderland

gb2 gk4?

Bericht door butt head » 04 mei 2018 21:18

hoe zat dat ook al weer.
ik heb weer een idioot idee heb ik wel vaker maar dat te zijde. mijn bami monkey krijgt een c50at blok. dat is een gb2 blok.
maar nu is mijn idee hem op te bouwen naar gk4 ook wel bekend als eco blok. 50cc fi spul is nog niet bij bosjes te vinden voor weinig dus dat stel ik maar even uit.

hoe zat dat met de krukas/drijfstang. had de gk4 nou een langere drijfstang als de gb2 of zat er ook nog verschil in de kruk wangen?
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
NIX
chaly addict
Berichten: 17110
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: gb2 gk4?

Bericht door NIX » 04 mei 2018 21:58

OT is de kortste drijfstang, GB2 wat langer en GK4 nog een heel klein pietsje langer. Krukwangen en bigend is bij mijn weten allemaal gelijk.
Kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
butt head
moppersmurf
Berichten: 8541
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: honda ss50z
honda c100 (motor)
honda cd65
honda zb50
honda monkey R
honda ape
honda e300
honda cb550
honda cbr600f3
alfa spider (3.0 12v > 3.0 24v)
alfa 33 (blijft gewoon leuk)
Locatie: hengelo gelderland

Re: gb2 gk4?

Bericht door butt head » 05 mei 2018 10:24

Gaan we binnenkort is verder mee zoeken en proberen
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
MrSinga
4T-MSB addict
Berichten: 741
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MotoZ50J1;
CD50 Benly
MSX125
ST70
Z50A K3
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: gb2 gk4?

Bericht door MrSinga » 06 mei 2018 09:37

NIX schreef:
04 mei 2018 21:58
OT is de kortste drijfstang, GB2 wat langer en GK4 nog een heel klein pietsje langer. Krukwangen en bigend is bij mijn weten allemaal gelijk.
Zeker? Ik heb big end ed nog nergens los gevonden van NT dax/monkey. En niemand hier durft zeggen dat het dezelfde zijn. Net zoals drijfstang. Ook nog niet los gvonden van Honda

Gebruikersavatar
butt head
moppersmurf
Berichten: 8541
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: honda ss50z
honda c100 (motor)
honda cd65
honda zb50
honda monkey R
honda ape
honda e300
honda cb550
honda cbr600f3
alfa spider (3.0 12v > 3.0 24v)
alfa 33 (blijft gewoon leuk)
Locatie: hengelo gelderland

Re: gb2 gk4?

Bericht door butt head » 06 mei 2018 10:59

MrSinga schreef:
06 mei 2018 09:37
NIX schreef:
04 mei 2018 21:58
OT is de kortste drijfstang, GB2 wat langer en GK4 nog een heel klein pietsje langer. Krukwangen en bigend is bij mijn weten allemaal gelijk.
Zeker? Ik heb big end ed nog nergens los gevonden van NT dax/monkey. En niemand hier durft zeggen dat het dezelfde zijn. Net zoals drijfstang. Ook nog niet los gvonden van Honda
deze bedoel je? drijfstang zb50(gk4)
https://www.cmsnl.com/honda-zb50-1988-j ... u7RH6qFPIU

drijfstang c50lae (gb2)
https://www.cmsnl.com/honda-c50la-cub-1 ... u7Rk6qFPIU


de handelaren hebben allemaal ook nog wel connecties om aftermarket delen te krijgen.

een c50lae krukas heb ik een gk4 ook.
een gk4 krukas in een c50lae blok proppen gaat niet. de lae heeft een hele ander kruktap aan de koppelings zijde.
klopt de krukassen liggen verkeerd om ten opzichte van elkaar
DSC01292.JPG
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
MrSinga
4T-MSB addict
Berichten: 741
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MotoZ50J1;
CD50 Benly
MSX125
ST70
Z50A K3
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: gb2 gk4?

Bericht door MrSinga » 06 mei 2018 11:36

Butthead you rock. NT krukjes herstellen dus

Gebruikersavatar
NIX
chaly addict
Berichten: 17110
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: gb2 gk4?

Bericht door NIX » 06 mei 2018 12:26

Sterker: de GB2 drijfstang is volgens mij op zowel de tussentype 70cc gebruikt als de NT 90cc.
Kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
MrSinga
4T-MSB addict
Berichten: 741
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MotoZ50J1;
CD50 Benly
MSX125
ST70
Z50A K3
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: gb2 gk4?

Bericht door MrSinga » 06 mei 2018 13:25

NIX schreef:
06 mei 2018 12:26
Sterker: de GB2 drijfstang is volgens mij op zowel de tussentype 70cc gebruikt als de NT 90cc.
Dat kan kloppen. Ik heb op zo’n tussentype kruk (ik vervloek dat ding nog) een piston gezocht dat ik liggen had en heb een c90 piston gebruikt om als 70cc te gebruiken. Paste p&p

Gebruikersavatar
butt head
moppersmurf
Berichten: 8541
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: honda ss50z
honda c100 (motor)
honda cd65
honda zb50
honda monkey R
honda ape
honda e300
honda cb550
honda cbr600f3
alfa spider (3.0 12v > 3.0 24v)
alfa 33 (blijft gewoon leuk)
Locatie: hengelo gelderland

Re: gb2 gk4?

Bericht door butt head » 06 mei 2018 15:30

MrSinga schreef:
06 mei 2018 11:36
Butthead you rock. NT krukjes herstellen dus
ik heb ook nog nooit mee gemaakt dat ik met een 50cc het big end kapot heb gehad.
wel een bami 70 en een 150
en een cd90 met toestand onbekend.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
MrSinga
4T-MSB addict
Berichten: 741
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MotoZ50J1;
CD50 Benly
MSX125
ST70
Z50A K3
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: gb2 gk4?

Bericht door MrSinga » 06 mei 2018 15:51

Eerder ori kruk met scut erop

Gebruikersavatar
NIX
chaly addict
Berichten: 17110
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: gb2 gk4?

Bericht door NIX » 06 mei 2018 16:24

De 126 zuiger voor een 70cc GB2 is een mm lager dan een GB6 of GK0 (dacht ik) zuiger voor NT90cc. Mogelijk dat dat met een OT70cc kop goed gaat, anders stoot ie echt zijn kop. Wel vreemd, want 126 zuigers zijn overal te koop en de echte 90cc zuigers juist niet. Veel revisies van 90cc's eindigden in niet vooruit te branden machines vanwege de te lage compressie door de 126 zuiger. Eigenlijk denk ik dat je een vermeende 90cc zuiger hebt meegekregen die in werkelijkheid een 126 was die juist voor de NT70cc bedoeld is. Ik heb zelf zo'n tussentype 70cc blokje op een monkey zitten en die gaat als een brandweer.
Kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 4379
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: gb2 gk4?

Bericht door stoterstangen90 » 06 mei 2018 21:35

Zou je met een GK4 drijfstang in een NTc90 dat probleem weer op kunnen lossen?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
NIX
chaly addict
Berichten: 17110
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: gb2 gk4?

Bericht door NIX » 06 mei 2018 21:42

Dat heb ik mij ook wel eens afgevraagd.
Kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
butt head
moppersmurf
Berichten: 8541
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: honda ss50z
honda c100 (motor)
honda cd65
honda zb50
honda monkey R
honda ape
honda e300
honda cb550
honda cbr600f3
alfa spider (3.0 12v > 3.0 24v)
alfa 33 (blijft gewoon leuk)
Locatie: hengelo gelderland

Re: gb2 gk4?

Bericht door butt head » 07 mei 2018 10:27

Toch altijd jammer dat het spul net duur zat is en dat de meeste het niet zelf kunnen
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 4379
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: gb2 gk4?

Bericht door stoterstangen90 » 07 mei 2018 20:45

Bami is toch ook meestal GK4
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie