Pagina 1 van 1

cilinder opdruk weghalen?

Geplaatst: 30 jun 2018 19:52
door Dam55ian
is het mogelijk de cilinder opdruk netjes weg te halen? met bijv een liaan of Daytona 125cc blok?

Re: cilinder opdruk weghalen?

Geplaatst: 30 jun 2018 20:57
door butt head
dremel

Re: cilinder opdruk weghalen?

Geplaatst: 30 jun 2018 22:19
door Dam55ian
is er een manier om dat niet zichtbaar te doen?
niet dat er daarna allemaal schuurmarks ect op zitten.

Re: cilinder opdruk weghalen?

Geplaatst: 30 jun 2018 23:42
door nielspbr
butt head schreef: ↑30 jun 2018 20:57dremel
Hebben die dingen niet een ingeslagen/gegraveerde cilinderinhoud op de distributietunnel?
(tijd geleden dat ik op dat blok heb gekeken)

Re: cilinder opdruk weghalen?

Geplaatst: 01 jul 2018 05:37
door butt head
Dam55ian schreef: ↑30 jun 2018 22:19 is er een manier om dat niet zichtbaar te doen?
niet dat er daarna allemaal schuurmarks ect op zitten.
nee dat is niet te doen dat werkt alleen maar met doe oude cilinders daar schuurde je het glad en knoeide er zo veel verf over heen dat het glad vloeide waar door je de schuur strepen niet meer zag.

maar de kans is groot dat jou blok een alu cilinder heeft met een in gegraveerd nummer.
dit zou je weg kunnen schuren en de cilinder zwart maken. het heeft geen effect op de koeling die verf.

Re: cilinder opdruk weghalen?

Geplaatst: 31 aug 2018 14:21
door mvz
Met een dremel lukt dit perfect, dit is het resultaat van een dremel met de juiste opzet tools, geduld, en radiatorlak op een Lifan 110cc. ( het zwarte gedeelte dus.. je kijkt op de foto precies op de rib waar de opdruk op stond. Ik heb wat slordig gespoten met de lak, zoals je kan zien zit er ook wat op het alukleurige stukje, en op de koppelingskabeldoorvoer.. :lol:

Afbeelding

Re: cilinder opdruk weghalen?

Geplaatst: 03 sep 2018 22:08
door MatjeUrbanM3
Top!
Ik ga waarschijnlijk het zelfde doen 😂
Nu vraag ik me af, hoe snel gaa jij met je lifan 107?
Welke carbu heb je eronder liggen? En als het mogelijk is om te checken, wat is je tandwielverhouding?
Thx

Re: cilinder opdruk weghalen?

Geplaatst: 04 sep 2018 07:55
door mvz
MatjeUrbanM3 schreef: ↑03 sep 2018 22:08 Top!
Ik ga waarschijnlijk het zelfde doen 😂
Nu vraag ik me af, hoe snel gaa jij met je lifan 107?
Welke carbu heb je eronder liggen? En als het mogelijk is om te checken, wat is je tandwielverhouding?
Thx
Mijn tandwielverhouding is 17 voor 36 achter waarbij de ketting wel aangepast moest worden, er zijn geen kant en klare passende kettingen. Op de GPS doe ik nu net aan 102km/h - op m'n tellertje die tot 140 loopt, zit ik dan al bijna op 120, dus de teller wijkt nogal af.
Ik heb een DeNi PZ22 carburateur van motorkit.com met sproeier 90. Toch rijdt het best eng, zo hard op een daxje, dus meestal tuf ik rond de 60, dan rijdt het goed, en draait het blokje amper toeren.

Re: cilinder opdruk weghalen?

Geplaatst: 04 sep 2018 10:30
door MatjeUrbanM3
Bedankt, bij mij zit er nu vm22 onder met sproeier 95. Top ligt op 82 op gps, maar tandwielverhouding is nog van mn 50cc, dus top kan hoger.
Hij draait wel soepel, maar een vriend van me zei dta er veel meer uit te halen was... Zal eerst wat spelen met luchtschroef, want bougie staat beetje licht.

Re: cilinder opdruk weghalen?

Geplaatst: 04 sep 2018 12:33
door nielspbr
De luchtschroef is alleen voor stationair mengsel aanpassing....

Re: cilinder opdruk weghalen?

Geplaatst: 04 sep 2018 13:56
door MatjeUrbanM3
Wowow, dat dacht ik dus ook. Er is een schroef op de stationait mee aan te passen. Maar er is een tweede schroef (onder mijn imi mikuni carb) en die is zogezegd als fijnstelling van de sproeier. Tussen de halve draai ui en 3 draaien uit, kan je met dezelfde sproeier rijden, vanaf je buiten die marges gaat, moet je andere sproeier steken blijkbaar.

Re: cilinder opdruk weghalen?

Geplaatst: 04 sep 2018 16:40
door nielspbr
Wacht ff. heb je drie schroeven?
1, Een regelschroef voor de gasschuifhoogte (zijkant) voor de regeling van stationair toerental, zit normaal een zichtbare veer onder en drukt tegen een schuin vlakje van de gasschuif.
2, regelschroef voor stationair mengsel aan de kant van het luchtfilter. Regelt de lucht in het stationair mengsel, uitdraaien is armer.
3, regelschroef voor stationair mengsel aan de kant van het spruitstuk aan de onderkant naast de vlotterbak. Regelt de brandstof in het stationair mengsel, uitdraaien is rijker.

Normaal heb je 1 en 2 of 1 en 3 maar niet 1, 2 en 3.


ps. pas eerst eens je eindoverbrenging aan, met een 50cc overbrenging sloop je een 110 blok met overtoeren. (zwevende kleppen en dat soort ongein)