Pagina 1 van 1

Jincheng 125cc of yx140

Geplaatst: 18 sep 2018 06:08
door Louis72
Hallo,

Ik vroeg me af wat ik het best zou doen.

Mijn dax jincheng 125cc blok houden of een yx 140cc er onder gooien?

Re: Jincheng 125cc of yx140

Geplaatst: 18 sep 2018 06:15
door MrSinga
Vraag is waarom je wilt veranderen

Re: Jincheng 125cc of yx140

Geplaatst: 18 sep 2018 20:54
door Louis72
Ik wil dat mijn dax meer bijt (reageert) dus denk ik een yx met een goede carb zou toch goed zijn?

Re: Jincheng 125cc of yx140

Geplaatst: 18 sep 2018 20:54
door Louis72
Ik wil dat mijn dax meer bijt (reageert) dus denk ik een yx met een goede carb zou toch goed zijn?

Re: Jincheng 125cc of yx140

Geplaatst: 18 sep 2018 23:09
door nielspbr
Dan moet je je teckel een kunstgebit aanmeten.

Re: Jincheng 125cc of yx140

Geplaatst: 19 sep 2018 06:23
door Louis72
Word je hier eigenlijk geholpen of gekleineerd? "Nielspbr"

Re: Jincheng 125cc of yx140

Geplaatst: 19 sep 2018 06:46
door MrSinga
Is uw ori motor, ik gok dat de jc125 ori is bij uwen bike, nog compleet origineel? Zoja, een echte keihin pe24 kit doet veel. Snelle nok erin doet ook wel nog iets. Een vm26 kan ook maar geen china variant dus!

Een 140cc, goedkoop en snel. Maar zonder een keihin pe24 of een mikuni vm26 ga je met een ori 125 carbu niet ver schieten hoor

Dus mijn mening: starten met de 125 up te graden en de goeie onderdelen naderhand gebruiken op een 140.

Re: Jincheng 125cc of yx140

Geplaatst: 19 sep 2018 11:08
door ReezYard
Louis72 schreef: 18 sep 2018 20:54 Ik wil dat mijn dax meer bijt (reageert) dus denk ik een yx met een goede carb zou toch goed zijn?
Begin 'ns met de overbrenging:
* voortandwiel 'n tandje minder (= het goedkoopst), of
* achtertandwiel 'n tandje (of 2 a 3) meer (= ietsje duurder)

Re: Jincheng 125cc of yx140

Geplaatst: 19 sep 2018 12:52
door nielspbr
Louis72 schreef: 19 sep 2018 06:23 Word je hier eigenlijk geholpen of gekleineerd? "Nielspbr"
Sorry, maar dat staat echt in je eigen post.(x2) En ja, ik was enigszins sarcastisch omdat je een heel erg wijd openstaande deur intrapt.


Natuurlijk is een 125/140cc yx sneller dan een coc conforme 125cc jincheng. Pitbikes hoeven zich niet aan de regels voor de openbare weg te houden.
(je kan hier in plaats van jc125 natuurlijk ook 125 skyteam of 125 honda(grom/monkey) invullen)

Re: Jincheng 125cc of yx140

Geplaatst: 19 sep 2018 16:52
door NIX
Precies, het niveau van het antwoord matchte geheel bij de vraag. Heb je al betaald voor de hulp hier?

Re: Jincheng 125cc of yx140

Geplaatst: 11 jan 2021 01:17
door gorillaboy
MrSinga schreef: 19 sep 2018 06:46 Is uw ori motor, ik gok dat de jc125 ori is bij uwen bike, nog compleet origineel? Zoja, een echte keihin pe24 kit doet veel. Snelle nok erin doet ook wel nog iets. Een vm26 kan ook maar geen china variant dus!

Een 140cc, goedkoop en snel. Maar zonder een keihin pe24 of een mikuni vm26 ga je met een ori 125 carbu niet ver schieten hoor

Dus mijn mening: starten met de 125 up te graden en de goeie onderdelen naderhand gebruiken op een 140.



is er veel verschil tussen echte keihin en chinees?

Re: Jincheng 125cc of yx140

Geplaatst: 11 jan 2021 06:20
door MrSinga
Waarom is een ori keihin beter dan een chinese kloon: omdat je alles van keihin los kunt kopen. Sproeiers zijn vlot verkrijgbaar in doosjes met 10 opeenvolgende maten. Bij chinese carbu’s zit je met een resem sproeiers van verschillende maten/schroefdraad. En ook een pe24 is 24mm, bij ne chinees zijn er dacht ik 26’s die maar een 22 zijn

Re: Jincheng 125cc of yx140

Geplaatst: 22 jan 2021 10:21
door richard033
Op mijn Skymax met 125 cc de carb vervangen door een originele vm26, maakte kwa vermogen niet heel veel verschil, maar de gasrespons is wel een stuk beter. Ga nu het blok vervangen door een 212 blok.