nielspbr schreef: ↑01 okt 2018 17:36
c90 estart met het bami 110 topend wat je al hebt liggen. of wat snellers.
Nt blokken hebben standaard 180% maar als je genoemde cilinderinhouden gaat toepassen kan je beter naar 270/300. Bovendien ga je waarschijnlijk heel snel door je koppeling heen. (semi, 3plaats kitaco?)
Ik zou die 55mm kruk vermijden.
honda c90 is ook 3 platen.... c50 ook trouwens....
waarom de 55 kruk vermijden... ik rij zelf met 2 blokken met de 56kruk van aasa
MrSinga schreef: ↑01 okt 2018 19:05
52 cilinderkit kom je op 105cc uit, ot70kop ofzo met snelle nok.
Blijf ik topper vinden
Een 55.5 krijg je er niet in normaal. Nice ed hebben een ander type oliepomp zonder asje door het blok (lees: die kruk zit tegen dat asje)
dat is per carter verschillend heb ik al gemerkt. cd90 paste een 56 zonder probleem. in een ab22 moest ik met de zelfde kruk wat meer ruimte maken voor het bigend.
---------------------------
ik heb zelfs al is een 56slag op 47boring met nt70/90 dubbel kogellagerkop ik meen dat ik er een 126 zuiger in had gehad past ook. moet alleen ruimte maken voor de drijfstang. het is niet een blok wat snel was maar liep prima ben er zelfs nog mee naar lux gekachelt
ps het zou mij niets verbazen dat je die 55,5 slag ook werkend gaat krijgen met wat je nu hebt liggen samen met de ot70 kop.
als je spul zou moeten kopen zou ik gaan voor een
nt c90 setup. misschien net te wienig voor motor plaat of je moet de snelweg en de 80km/h wegen meiden.
52 x 52 met ot 70 kop, 041 nok, honda nt 12v cdi ontsteking en een 19 tot 24mm carbu
54 x 54 met ot 70 kop, 041 nok honda nt 12v cdi ontsteking met 19 tot 26mm carbu.
als je mee wil doen op de snelwegen zou ik zeggen bouw een blok wat makkelijk 100+km/h loopt. dan kan je prima achter een vrachtwagen blijven plakken. en je hebt toch wat over als je flauw bent van die vrachtwagen en er gewoon voorbij kan.