Origineel gasschuif handvat Dax/Monkey icm met grote carburateur

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Plaats reactie
MotoCT
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jun 2008 21:36
Bezit: CT-70
Z50A-K2
ZB-50
SS-50
C-50
ST-50
M900 dark :)

Origineel gasschuif handvat Dax/Monkey icm met grote carburateur

Bericht door MotoCT »

Hoi,

Zijn er verschillen in de originele, oude types gashandels, waar zo'n draaiende spiebaan inzit?

Ik heb nu namelijk een grotere carburateur op m'n Monkey A (erg lastig..) 8-) maar na wat aanpassingen is gewoon de wokkel van binnen op, en is de gasschuif nog niet helemaal boven. Ik heb het handvat al aangepast en de sleuf waar het schroefje in loopt al iets langer gemaakt zodat ik een iets langere slag kan maken, en alle spelen is uit de kabel.

Om gasschuif helemaal bovenin de carb te laten komen draait het handvat (zonder schroefje) gewoon de schuif in het stuur los. :idea:
Is er bv bij een ST-70 of ander model een langere slag gashandel (langere spiebaan in handvat) of dergelijks?
Ik wll de originele gashandels behouden, met de schuif vanbinnen.

Thanks!!

Aad.

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 610
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Origineel gasschuif handvat Dax/Monkey icm met grote carburateur

Bericht door Dennoz »

Ik heb bij een chaly de wokkel uit het gasdraaisel geboord ( de puntlasjes) en toen van een platte strip een langere en flauwere wokkel gemaakt en die weer terug gelast..de hoek in dat alu schuifje wat aangepast met een vijl ...en daarmee draai ik gewoon een 28 mm “ thunder “ tot de laatste snik open.
Hop hop gas dr op

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2519
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Origineel gasschuif handvat Dax/Monkey icm met grote carburateur

Bericht door MrSinga »

Maat van me kan z’n PE24 open draaien met origineel hendel zonder aanpassen.
Echter heb ik wel al gemerkt dat sommige handvaten verschillen, soms het idee dat het wat ‘je m’en foux’ gelast geweest is. Heb er hier een paar getest recent op een ot dax ook, met de 1 past alles beter dan met een andere. Verschillende combo’s geprobeert met het blokje, met de hendel enz. Tot ik een ‘betere. combo vond

MotoCT
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jun 2008 21:36
Bezit: CT-70
Z50A-K2
ZB-50
SS-50
C-50
ST-50
M900 dark :)

Re: Origineel gasschuif handvat Dax/Monkey icm met grote carburateur

Bericht door MotoCT »

Okee bedankt voor de reacties.
Mijn AB23 gashandel op de CT70 kan ook een 28mm Keihin vol openen ( redelijk spelingsvij afstellen, luistert erg nauw; dat wel.. :)
Een nieuwe strip lassen is altijd een optie maar ik dacht dat Honda in andere landen misschien versies met een langere slag hadden geleverd.

Hierop aanhakend>> Monkey A (moto) met standaard C90 12V blokje. Welke Carb erop (passend :idea: ) ??

Momenteel gemonteerd en gekeurd met een C90 blok en de Ori kleine carb ging wel maar rijd kut want te klein.
Nu ben ik aan het passen en meten en met bobine verplaatsing heb ik hoogte/ruimte aan rechterkant onder het tankje.
Nu heb ik een VM26 erop gekregen maar rijdt niet top,( rijdt belabberd zonder choke..en ik kan best wel sproeiers gaan doen enz. maar voor mn gevoel is het gewoon te groot. ) en steekt uit met zo'n gatenschijf...
Ik zoek dus een passend modelletje .
Er is vast wel iemand die een goede/grotere/voor C90 geschikte op een monkey-A heeft weten te bouwen?? ;)
Help :)

Groetjes en bedankt !

Aad.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2519
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Origineel gasschuif handvat Dax/Monkey icm met grote carburateur

Bericht door MrSinga »

18-20mm erop en loopt stuk beter.

Plaats reactie