Pagina 1 van 1

110cc kop op 85cc NT (50cc) bami blok

Geplaatst: 02 nov 2019 20:27
door K-pipe driver
Hallo, ik wil graag weten wat de meningen van jullie zijn.
Mijn 70cc kop is aan vervanging toe, een 4 takt winkel bied een 110cc cilinderkop aan die geschikt is voor 85cc, dit allemaal NT.
Nu zit ik zelf te twijfelen over de 110cc kop of 70cc kop, volgens de verkoper is de 110cc kop gelijk aan de 70cc cilinderkop, alleen uiterlijk grotere koelribben, altijd goed natuurlijk
De kleppen zijn zelfde grootte, maar zou de verbrandingskamer en de kanalen ook 't zelfde zijn?
Ik hoop zelf dat de 110cc kop meer op een OT kop lijkt qua inlaat en kanalen, das dan weer betere prestaties toch?

Re: 110cc kop op 85cc NT (50cc) bami blok

Geplaatst: 02 nov 2019 22:20
door NIX
Verbrandingskamer heeft iets meer squish en is 4 of 5 (even uit m'n hoofd) mm groter in doorsnee. Het loopt, maar pak dan gewoon een 70cc of 90 cc GB2 bamikop. Die zijn er zat. 90 en 110 hebben dezelfde iets grotere slag dan 50/70cc.

Re: 110cc kop op 85cc NT (50cc) bami blok

Geplaatst: 03 nov 2019 00:37
door K-pipe driver

Re: 110cc kop op 85cc NT (50cc) bami blok

Geplaatst: 03 nov 2019 10:31
door NIX
Ik zie nu pas dat je met korteslag 85cc rijdt, dat heeft volgens mij dezelfde boring als 110 met lange slag.

Re: 110cc kop op 85cc NT (50cc) bami blok

Geplaatst: 03 nov 2019 11:10
door nielspbr
NIX schreef: 03 nov 2019 10:31 Ik zie nu pas dat je met korteslag 85cc rijdt, dat heeft volgens mij dezelfde boring als 110 met lange slag.
51(85) om 52,4mm(110). Alleen hoe ziet het verschil in zuigerdak eruit.


ps. 88cc is 52mm

Re: 110cc kop op 85cc NT (50cc) bami blok

Geplaatst: 03 nov 2019 11:40
door NIX
Waar het mij om gaat is dat er geen 47mm cilinder gebruikt wordt. Die halve mm maakt weinig uit. De zuiger maak ik me niet zo druk over, die werkte in de vorige set up ook al. Ze zijn bijna allemaal vlak. De beschrijving zegt het trouwens ook al.

Re: 110cc kop op 85cc NT (50cc) bami blok

Geplaatst: 03 nov 2019 13:10
door K-pipe driver
Cilinder is 51mm 85cc met gk4 platte zuiger passend voor 70cc kop.
Ik zie eigenlijk alleen bij coos master en motorkit deze 110cc kop die men ook aanbeveelt voor 85cc 51mm NT blokken.
Daarom vraag ik me af waarom niet alle 110cc NT cilinderkoppen aangeboden worden voor 85cc, dan denk ik, dat zal dan wel een speciale aangepaste kop zijn.
Dus allebei net zo goed, of 1 van beiden toch beter, dat vraag ik me af

Re: 110cc kop op 85cc NT (50cc) bami blok

Geplaatst: 03 nov 2019 22:47
door nielspbr
Wat nix zegt, die halve mm rondom maakt niets uit.


Voor degenen die een extra controle willen uitvoeren:
Beetje playdoh oid in de klepuitsparingen van de zuiger, kop erop en de krukas 2x met de hand ronddraaien, heb je een laagje van 1mm over in de uitsparingen is alles ok. Schoonmaken in elkaar zetten en gaan met die banaan.

Re: 110cc kop op 85cc NT (50cc) bami blok

Geplaatst: 04 nov 2019 18:48
door K-pipe driver
Goeie tip, bedankt voor de antwoorden mensen