Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Jason
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 158
Lid geworden op: 27 jan 2012 14:28
Bezit: SS50ZB2

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door Jason »

Beste mede forummers,


Heb op aanraden van RemyReints met de viertaktwinkel gebeld.

Dat gaf mij niet de inzichten die ik ervan hoopte en waarchijnlijk komt dat door het telefonisch contact, want de personen daar waren aardig en behulpzaam.

Wanneer ik daar aan de balie onderdelen kan bekijken, betasten en bespreken dan is het waarschijnlijk veel efficienter.

Wat ik hoorde is dat ze in de afgelopen jaren maar iets van 4 van die “sleepers” gebouwd hebben.

De meeste opvoer projecten daar zijn vrij “extrovert” qua toeters en bellen….

Mijn vermoeden is dat mijn doelstelling een sleeper te bouwen mogelijk te specifiek en uniek is.

Dit in het licht van het feit dat inmiddels alle onderdelen zeer oud en schaars zijn, evenals de beschikbare kennis en expertise.

Onderdelen, kennis en expertise lijkt uit te sterven / uitgestorven te zijn.

Dat betekent dat het voor mij een hele opgave gaat worden.

Mijn inschatting ergens aan het begin van dit topic dat het een multi jaar project gaat worden zal daarbij wel realiteit worden.



Enfin, hier wat ik mij na een paar weken op het internet en dit forum informatie inwinnen globaal voorstel, hoewel ik niet het gevoel heb veel meer duidelijkheid te hebben:

0. Basis blok: een nog te sourcen Honda SS50ZB2 5-bak blok (met stelmoer onder het vliegwiel voor distributie plunjer) dat eventueel voor de cylinder met 54 mm boring tussen de tapeinden wat uitgehoond dient te worden.

Vraag: welke web links voor aankoop of welke contacten kunnen jullie met mij delen?

1. Daytona hyper head geschikt voor 54 mm boring. Vragen: hoeveel mm inlaat / uitlaat doorgang heeft deze en hoeveel mm bij de originele honda 72 cc kop?

Vraag: welke web links voor aankoop kunnen jullie met mij delen?

2. Hoge aluminium cylinder (naar ik vermoed met stalen bus) van welk merk dan ook, zolang het kwaliteit is.

Vragen: hoveel mm “hoog" is deze bij een 54 mm kruk en hoeveel bij een 56 mm kruk? Welke web links voor aankoop kunnen jullie met mij delen?

3. Bijpassende zuiger. Hier wordt het al onduidelijk, tenzij ik een complete set kan kopen waarbij kop, cylinder en zuiger al op elkaar aangepast zijn.

Vraag: welke web link voor aankoop kunnen jullie met mij delen?

4. Kruikas met ofwel 54 mm slag (geeft bij 54 mm boring rond 124 cc “vierkant"), ofwel 56 mm slag (geeft bij 54 mm boring rond 128 cc “lange slag") met ronde krukaswangen voor goede stationairloop.

Dit heeft invloed op punten 2 en 3 alsmede de distributie ketting lengte en nokkenas timing. Vraag: welke web links voor aankoop kunnen jullie met mij delen?

5. Gewone afmeting vliegwiel (voor goed stationair draaien) met 12V CDI spoelerplaat welke voldoende vermogen levert voor de gewone verlichting. Begreep dat de beste keuze Kitaco met programmeerbare CDI is.

Vraag: welke web links voor aankoop kunnen jullie met mij delen?

6. Een zoveel mogelijk als “als standaard 49cc NL Honda SS50” uitziende carburateur van minimaal 24 mm en een zo “rond” mogelijke doorstroom opening.

Vraag: welke web links voor aankoop kunnen jullie met mij delen?

7. Een 300% olie pomp (ten opzichte van “standaard 49cc NL Honda SS50” vermoed ik).

Vraag: welke web links voor aankoop kunnen jullie met mij delen?


Kijk uit naar jullie bijdragen.


Vriendelijke groet, Jason.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2531
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door MrSinga »

Veel parts koop ik op motorkit. Echter die hyperhead kit hebben ze daar niet, Corky kan die bv bestellen in België.

Maar ik denk dat je ergens verkeerd redeneert met koppen te vergelijken met OT70-kop, die was tot 15j geleden zeker DE referentie, ik kom ook uit de tijd dat een 85cc maximum was, tenzij je een DRP-krukje erin zetten. DRP 52 krukje met ori 47mm cilinder erop ging en heb ik ook gehad.

Een Takegawa R-Stage heeft klepgrootte als de OT70 echter met andere klepstelen, nokkenas op kogellagers enz. Waardoor die kop net meer aan kan dan een OT70. Net zoals een Kitaco SPL, waar zelfs kleppen onderling met een OT70 uitwisselbaar zijn...
Echter de Hyperhead of de Ultra SE zijn koppen waar de kleppen groter zijn, inlaat groter, vlakke kleppen,... Ultra SE bestaat ook met titanium kleppen en die kit zou een 16k rpm aan moeten kunnen (prijs kleppen is ook om te schrikken)

De 56mm kruk is van aasa dacht ik. Daar zijn ze zot van in Griekenland. Zelf weinig mensen hier die ik ken met die kruk, kan ik dus niet veel over zeggen. Hun 56mm cilinders kom je wel af en toe tegen, maar ook niet superveel. En worden meestal op GB6P of nieuwste type china middencarters gebouwd. Reden die middencarters hebben 4 kogellagers zitten. Die china versie carters zijn ook al gemaakt om 56mm standaard erin te doppen. De Honda daarentegen hebben maar de diameter als ori ss50/gb4.

Standaard uitziende carbu 24mm bestaat niet. Dan kom je uit vij een Keihin PE24 of een Mikuni VM24. Anders is het mikuni vlak/yoshimura vlak (topcarbu). Een Keihin PD22 is het meest ori uitziende. Ik dacht dat er vroeger een Thunder versie was bij 4strokebikecenter, net zoals Keihin die PD22 had met acceleratiepompje (ligt hier nog zoeen om ooit)

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16197
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door nielspbr »

Voorbeeldje van ander modern spul, een Yoshimura 88cc head kit, 52mm boring en 28/24 kleppen. Te voeden met een yoshimura aangepaste mikuni tm-mjn24 of 26mm vlakschuif carburateur. Gewoon op een nt 41,4mm kruk(drijfstang).

In duitsland zetten ze die koppen op nice blokken tot 150cc(monkey-garage)...

ff spieken of ik foto's van de kanalen bij de hand heb...

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1914
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door lil »

misschien kan je zo'n pd22 nog een pietsie uitruimen.(ruimer gebruiken, geen boor, die gaat happen in dat zachte metaal)
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2531
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door MrSinga »

nielspbr schreef: 04 mar 2020 18:09 Voorbeeldje van ander modern spul, een Yoshimura 88cc head kit, 52mm boring en 28/24 kleppen. Te voeden met een yoshimura aangepaste mikuni tm-mjn24 of 26mm vlakschuif carburateur. Gewoon op een nt 41,4mm kruk(drijfstang).

In duitsland zetten ze die koppen op nice blokken tot 150cc(monkey-garage)...

ff spieken of ik foto's van de kanalen bij de hand heb...
Kanttekening. Moet je wel iets aanpassen. Net zoals je een superhead/superhead+R erop wil zetten. Koppen passen niet p&p, heeft te maken met distributietandwiel dat behouden blijft.

Maar ik opper ook enkel ori uitziende kopjes. Wat de yoshimura helaas niet is, net zoals de TB V2.

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door NIX »

Sleepers zijn makkelijk te bouwen, daar heb je zelfs geen exotisch spul voor nodig. Ik heb ze zelfs met de standaard 50cc kop, als je weet hoe je moet flowen gaat een 70 kop nauwelijks extra geven. 5-bak heeft alleen zin als je een enorm hoogtoerig blok hebt en anders buiten de powerband komt. En dat kom je alleen als je of te zwaar vertand, of overcammed. Je kunt een C90 kruk pakken of als je perse wil een DRP52mm kruk, maar daar wordt je blok juist laagtoeriger van. Op zich niet erg, gewoon niet een enorm wilde nok pakken (S65 vind ik al teveel)en zorgen dat met name je inlaatkanaal het mengsel bovenop de klep laat vallen. cilinder kan een 47mm of groter zijn, maar hou je carters gewoon betrouwbaar. Cilinder en kop hebben dan dezelfde afmetingen als een 50cc. Bak kun je wat meer close ratio maken met bami omgekeerde tandwielverhouding, dus 23/24 ipv 24/23, kost je ook geen fortuin aan een onnodige 5-bak. Pak een vvv voor punten of een vervroegende CDI. Met een 20mm en een aangepaste uitlaat kom je al boven de 100 uit. Als het perse een 150cc moet zijn, gaat het nooit een sleeper worden. Koop dan gewoon een bamiblok, pas de kop aan, stop er een iets snellere nok in, maak de ontsteking vervroegend en ga lekker branden.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16197
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door nielspbr »

MrSinga schreef: 05 mar 2020 06:25
nielspbr schreef: 04 mar 2020 18:09 Voorbeeldje van ander modern spul, een Yoshimura 88cc head kit, 52mm boring en 28/24 kleppen. Te voeden met een yoshimura aangepaste mikuni tm-mjn24 of 26mm vlakschuif carburateur. Gewoon op een nt 41,4mm kruk(drijfstang).

In duitsland zetten ze die koppen op nice blokken tot 150cc(monkey-garage)...

ff spieken of ik foto's van de kanalen bij de hand heb...
Kanttekening. Moet je wel iets aanpassen. Net zoals je een superhead/superhead+R erop wil zetten. Koppen passen niet p&p, heeft te maken met distributietandwiel dat behouden blijft.

Maar ik opper ook enkel ori uitziende kopjes. Wat de yoshimura helaas niet is, net zoals de TB V2.
Klopt, ik weet van de grotere kettingschacht van de nice (32 ipv 28 tands op de nok)
Het ging er mij even om dat er veel betere koppen zijn als een standaard honda kop die ook nog werken bij meer cc's.
(En dat je van een afstandje gelijk kan zien dat een yoshimura geen honda kop is geef ik direct toe)

Volgens mij kom je voor een ori lijkende kop idd niet om kitaco / takegawa r-stage / daytona hyper head heen.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door butt head »

0:
ik zou voor een setje 12v carters kijken naar mijn mening een fijnere distributie spanner en al pas klaar voor 12v cdi.
6v carters moet je meestal een schotje weg slijpen om de pick up plaats te geven. daar bij kan je met een cdi ontsteking ook problemen krijgen met je ontstekings deksel meestal zijn de 6v deksels lager en hebben de 12v deksels een extra ronding.

1:
daytona hyperhead 25-23mm kleppen.
E22 kop zijn versies geflowd en wel 25-23mm kleppen.
ot70 23-20mm kleppen uit mijn hoofd
formaat van de poorten ga ik pas bepalen als ik weer welke carb er op komt. nu lees ik in je verhaal dat je een net ogende carb die niet te veel opvalt zou is denk ik dus aan een pd carb. tot meen 24mm zijn die. dus een ot70 zal al voldoende zijn.

2:
alle alu cilinders hebben een stalen bus. sommige een nicasil laag er in maar daar trek ik me meestal weinig van aan een normale stale bus is goedkoper en je gaat nou echt geen pk's winnen met die nicasil laag.
hoge cilinders zijn 69mm lang uit mijn hoofd.

3:
zelf ben ik fan van de kitaco ultra se zuigers. dat zijn mooie ronde zuigers. maar ik rij met apart spul waar de verbrandings kamer ook is aan gepast waar door er ruimte is.

4:
54x54 56x54 maakt elkaar niet zo heel veel kwa vermogen. kan ook voor de 52x52 set pakken. ook leuk zat voor een sleeperblok.
distributie ketting is vrij simpel bij een korte slag zit je aan 82 schakels, lange slag dus hoge cilinder 84 schakels, en doe je dan lange slag met een 3 kleps kop zit je aan 86 schakels. timing blijft het zelfde.

5:
ontstekingen is een leuk verhaal. inversteer eerst maar is in een lamp voor de timing. dan kan je kijken wat het doet.
6v punten met vervroegend vliegwiel lekker op een 6v blok houden.
12v cdi lekker op een 12v blok houden
lees ook even punt 0
met een 12v cdi is ook nog meer leuks te doen vervroegende cdi's let wel even op niet alles vervroegd neem bij voorbeeld de hypercdi van takegawa die doet niets aan vervroeging. verder kan je ook nog de pukkel op het vliegwiel langer maken voor hem te vervroegen. daar voor is de lamp nodig en meer spul om de timing perfect te krijgen.

6:
carburateurs is gewoon zoeken de pd carburateurs zijn nog wel te vinden. verder kan je ook kijken bij de lichte motorfietsen die hebben vaak grotere carburateurs. hou er wel rekening mee dat het originele spruitstuk aan gepast moet worden bij sommige carbjes.
verder nog een plek om dikke carbjes te zoeken is oldtimer beurzen. binnenkort is in harderberg weer een beurs.

7:
olie pomp daar zijn vele verschillende soorten en maten in 6v en 12v pompen 100% 150% 180% 220% 300%
investeer even voor het afstellen van alles in een olie tempratuur meter anders krijgen we weer de verhalen mijn blok word te heet. komt de vraag hoe heet dan. antwoord weet ik niet kan hem niet meer vast pakken. steek je vingers is in een pan kokend water als de olie zo heet is is er nog niets aan het handje. als de olie 140+ grade word moet je wat gaan doen.
als je een grotere olie pomp gaat monteren moet je ook de sproeier in het olie kanaal op boren. ga geen paniek maken dan heeft hij geen olie druk meer, deze blokjes rijden zonder olie druk die hebben enkel olie flow nodig. dus een 300% pomp kan je zonder zorgen een 2,5mm gat in de sproeier boren. de olie temp kan ook op lopen door dat de pomp te hard moet werken op het weg geperst te krijgen .



nu dit allemaal behandeld is. welke bak ga je rijden?
ik zou de 5 bak af raden bij meer dan 50cc. door dat het kickstart tandwiel niet continu mee loopt met de 1e versnelling tandwiel. de 5bak heeft dat als je de kickstart beweegt dat het tandwiel opschuift en in de 1e versnelling haakt. heb jij veel compressie en ben je net te wild met kicken dan kan je al dag zwaaien naar je 5bak. onderdelen worden schaars. je kan je 5bak updaten met de 1e versnelling van een aftermarket 5bak moet je ook het kicktandwiel en een andere kickas gebruiken.


dan punt 1 koppeling. veel cc is leuk maar je wil ook dat op straat krijgen. als je de originele ss koppeling wil gebruiken ga je al tegen problemen lopen houden wel op bij een 88cc set. je kan een 2 plaats koppeling dat houd tot ca 100cc. dan kan je nog van takegawa een 3 plaats set kopen. die zal ook wel zijn beperkingen hebben. koppelings plaat wil je een imi plaat gebruiken met veel kleine frictie blokjes.

nokken assen ook een leuk punt ga je voor een vol race blok? hele dikke nokken veel over lap?
controleer dan ook even of er ruimte is voor de kleppen anders kunnen de kleppen de zuiger gaan kussen.
veel lift op de nok? controleer ook even of de veer de lift van de nok aan kan als je iedere keer de veer dood aan drukt zal hij het eerder begeven en je nokkenas en tuimelaar gaan er van naar de klote.
ik rij niet met dikke nokken standaard honda ss50 5bak nok vind ik een heerlijke nok. die nok zit niet in een ss50zb2 blok.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2531
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door MrSinga »

@butthead.
koppeling 3plaats kitaco/takegawa is een veredelde 2plater waar de metalen plaat en de frictieplaten dunner zijn gemaakt waardoor er 3 in kunnen. Is zo'n koppeling versleten is het ENKEL die platen van die merken die passen. Wil je er ori Honda in, dan wordet terug een 2 plater zoals alle chinese standaard hebben.

2plater heb ik gebruikt op 115cc, ging perfect. 3 plater voor de prijs gaat vlot tot 124cc, maar je blijft beperkt tot 12k toeren. Ik heb er al enkele weten aan hort vliegen met nodige schade tot gevolg (waaronder 1 op 52*52 DRP, die peer kan vlot 12k aan). De 3plater heb ik op een 108, Kitaco 105 en een Takegawa 124SH gemonteerd voor mensen. Nergens problemen, maar ook geen ideale voor de 124SH.

ivm nokkenassen. Hangt, zoals je zegt, af van kop ook. Ik heb hier recent een R-design nok (uit een R-design race-head, OT70 look) willen gebruiken in een OT70-kop. En, zoals je zei, klepoverlap ed speelt een rol. 1 toer gedaan en kleppen zaten elkaar te raken waar ze bij die kop dat net niet doen. Voor R-stage of Ultra (SE) zijn meerdere nokken te vinden. Daytona houdt het bij die nok op die kit. En die presteert goed.
SS50 5bak-nok is vergelijkbaar met de Kitaco SPL nokkenas.

Over middencarters heb ik m'n bedenkingen, en ik ken er nog die dezelfde gedachtengang volgen. Als je SS-carters hebt met 2 kogels en 2 naaldlagers zou ik die altijd boven GB4 verkiezen. Heb nog nooit een kruk moeten uitshimmen in OT's, Alle NT's dat ik gehad heb, hebben speling waar de kruk zit, hoor je ook bij veel ori motortjes, als je koppeling in trekt dat een een geluid weg is ineens. Net alsof Honda daar vergeten is om die dingen te harden. En het aanpassen, tja... snel gebeurt vind ik zelf


@Nix, ik heb de 52*52 en de 52*47 gehad op dax. Beide peervormige krukjes. Lage toeren zijn niet meer zo z'n ding, hogere toeren meer maar met een ultra nok is de fun weg. Lage toeren zijn niets van fun, die wil dan constant in dat hoogtoerige gebied zitten. Heb dan tijdje 49,5*52 gereden (105cc op CD90-basis eigenlijk) en was echt m'n topblok. Net zoals de 52*47 oerbetrouwbaar, kon je km's mee malen zonder enige problemen. En ging op 10" wieltjes vlot, tijd op 8" gebruikt ook.
De Daytona 124-kit heb ik 3j op m'n motoJ1 gehad. Heb ik me nooit beklaagd. Fungehalte top, betrouwbaarheid ook top. En vooral valt niet op. Blok zit nu, heropgebouwd, onder m'n ST70 tijdelijk (tot ik m'n DT119 DOHC droog eens bouw). Testrit daarmee gedaan, moet zeggen: het gaat vooruit.
Heb de Hyperhead ook op een 52*52 gezet ipv een DRP OT70-kop (nieuw) met snelle nok bij ne maat. De Hyperhead maakte daarop een giga verschil in rijgedrag.

Maar ik volg je zeker.

Het probleem ori uitziende en snel is een dun pad dat nog te bewandelen valt.
-koppeling ori look valt er veel weg en ook veel p&p kitjes. De 124's worden risico's. Zeker iets als een SE titanium klepper die tot 18k rpm kan. Koppeling wordt dan onmiddellijk een 2-3 plaats onder het origineel deksel, die 12k rpm mag.

Jason
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 158
Lid geworden op: 27 jan 2012 14:28
Bezit: SS50ZB2

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door Jason »

Hartelijk dank allemaal voor de bijdragen.

Dit laat ik over het weekend even op mij inwerken en kom er spoedig op terug.

Groet, Jason

Jason
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 158
Lid geworden op: 27 jan 2012 14:28
Bezit: SS50ZB2

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door Jason »

Beste mede forummers,

Het lijkt erop dat het project van start is gegaan.



Motorisch

Met de door mij uitgekozen tuner ga ik aan de slag mijn ideeen over het blok om te laten zetten in werkelijkheid.

Recent heb ik als basis een compleet SS50M 5-bak blok gekocht.

Goed mogelijk dat daar C90 carters met ontluchting in de linker helft achter de bovenste blok ophanging in komen.

De tuning delen zoals cylinder, kop, 12 V CDI, sterkere koppeling en dergelijke worden bijeen gekocht.



Voertuig:

Voor het voertuig zelf wil ik een NL Honda SS 50 of een Engelse SS50ZB2 van voor 1978 (want blauwe plaat) aanschaffen die netjes genoeg is.

Met netjes genoeg kune je opvatten “met minimale aanpassing keurbaar” en “direct rijdbaar” met kosmetische imperfecties.

Beide spiegels, alle knippers en verlichting erop en eraan: zo origineel en standaard mogelijk.

Reeds op motor kenteken of op motor kenteken te zetten.

Liefst een SS50ZB2 voor mijn smaak en ik besef mij dat dit een mooi avontuur gaat worden.

Enfin: zo jullie hier kunnen helpen met contacten en aanbiedingen dan heel graag PM.



Kijk uit naar jullie terugkoppelingen.

Groet, Jason

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door butt head »

wat dat je nu allemaal voorn onderdelen bij elkaar rapen?

de 5bak is duidelijk. maar de rest.
een 12v cdi kop denk ik aan een c70/c90 kop.

ik zou voor het carter het gewoon wisselen als set middencarters dus niet alleen het deel met de ontluchting.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Jason
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 158
Lid geworden op: 27 jan 2012 14:28
Bezit: SS50ZB2

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door Jason »

@ butt head:

Helemaal eens met je aangaande het wisselen van de middencarters als set. Dat gaat ook zeker gebeuren.

Specificaties van de tuning onderdelen heb ik nog niet helemaal gedefinieerd met de bouwer.




Doelde niet op een 12V CDI kop, hoe ik het duidelijker had kunnen schrijven:

- Cylinder, kop,

- 12 V vliegwiel en spoeler plaat set,

- vervroegende CDI,

- sterkere koppeling,

- enzovoorts




Zodra meer duidelijkheid dan lezen jullie het wel hier.

Hoe eenvoudig foto's toe te voegen hier is mij niet helemaal duidelijk.

Mogelijk dat er daarom zo weinig foto's geplaatst worden in topics op dit forum?




Groet, Jason

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1914
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door lil »

Jason schreef: 24 mar 2020 00:44Hoe eenvoudig foto's toe te voegen hier is mij niet helemaal duidelijk.

Mogelijk dat er daarom zo weinig foto's geplaatst worden in topics op dit forum?
je upload je foto naar imgur; https://imgur.com/upload (geen registratie nodig)

daarna rechtsklik je op de foto daar en selecteer 'view image', je krijgt dan de foto te zien op z'n daadwerkelijke locatie, die link plaats je tussen de img tags in je topicbericht hier.

nb. alles wat je upload naar imgur blijft voorgoed en permanent in hun database, dus denk na voordat je iets plaatst.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Jason
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 158
Lid geworden op: 27 jan 2012 14:28
Bezit: SS50ZB2

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door Jason »

@ lil: dank voor de verklaring. Je nb. is inderdaad iets om in de gaten te houden.

Groet, Jason

Plaats reactie