Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Wdaan
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 jan 2017 17:01
Bezit: c50 H
ss50 k3
wat ander 2takt spul

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door Wdaan »

het is een plaatje
nasi is meer mijn ding

daanmetselaar
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 jan 2020 13:06
Bezit: C50
Locatie: Bleiswijk

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door daanmetselaar »

Hoe staat het eigenlijk met het blok nu? Ben heel erg benieuwd :geek: !

Jason
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 158
Lid geworden op: 27 jan 2012 14:28
Bezit: SS50ZB2

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door Jason »

Voorlopig nog geen nieuws.

De zuiger wordt aangepast en dat kan met zomervakantie enzo wel even duren.

Zodra er weer foto's te delen zijn dan vernemen jullie dat.

Groet, Jason

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door butt head »

Welke zuiger heb je dan?
Volgens mij zijn de meeste veel cc zuigers wel plug en play op wat jij hebt mits hij voor de 4 klepper kop is
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door MrSinga »

butt head schreef: 20 jul 2021 09:17 Welke zuiger heb je dan?
Volgens mij zijn de meeste veel cc zuigers wel plug en play op wat jij hebt mits hij voor de 4 klepper kop is
Maar hij zit met die 56mm slag. En das zo net weer onbestaande zonder in te boeten op vanalles en nog wat.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door butt head »

MrSinga schreef: 20 jul 2021 13:07
butt head schreef: 20 jul 2021 09:17 Welke zuiger heb je dan?
Volgens mij zijn de meeste veel cc zuigers wel plug en play op wat jij hebt mits hij voor de 4 klepper kop is
Maar hij zit met die 56mm slag. En das zo net weer onbestaande zonder in te boeten op vanalles en nog wat.
Ik rij al jaren met 56 slag, pak altijd een korte zuiger zo als die van kitaco,takegawa die je op veel cc blokken monteerd past prima zonder aan passen op de 2v koppen.
Jaren met 56×52 met een kitaco 108se zuiger gereden. Dat liep verdraaid hard.

Zelfs een 47mm c90 tonend past er op moet dan enkel uit de rok van de cilinder wat weghalen en het hemt van de zuiger dat heeft ruzie met de wangen en drijfstang bij zo'n slag.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door MrSinga »

Maar nu zit je met die mottige 4klepper (sorry ik vind die kop lelijk en wijkt te ver af voor ori ogend) en moet je wel een goeie piston hebben. 1 keer ne verkeerde tik en tis een duur grapje.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door butt head »

MrSinga schreef: 22 jul 2021 07:20 Maar nu zit je met die mottige 4klepper (sorry ik vind die kop lelijk en wijkt te ver af voor ori ogend) en moet je wel een goeie piston hebben. 1 keer ne verkeerde tik en tis een duur grapje.
Heeft takegawa niet een blok net 56 boring?
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door MrSinga »

butt head schreef: 23 jul 2021 09:15
MrSinga schreef: 22 jul 2021 07:20 Maar nu zit je met die mottige 4klepper (sorry ik vind die kop lelijk en wijkt te ver af voor ori ogend) en moet je wel een goeie piston hebben. 1 keer ne verkeerde tik en tis een duur grapje.
Heeft takegawa niet een blok net 56 boring?
Scut is 57mm. Gaat van krakegawa van 50, e-stage, 52 (51 is onvindbaar geworden) naar 54mm en dan 57. En dan is er voor iedere slag nog eens een andere zuiger. De 52mm kan niet gebruikt worden van ori slag op de 50 of 54. De 54 van ori slag kan niet op de 54 slag enz.
Allemaal fijn uitgedoktert denk ik dan.

Daytona is dan gemakkelijker/gebruiksvriendelijker.
54mm ori slag past op de 52 slag, idem de 52mm past op de 52 slag. En deze van hun 54.5mm slag kun je op een ori Honda c90 (49.5) gebruiken. Dus zelfs de piston van de 4-klepper DOHC, kun je 88 of 110 maken en 95 of 119.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door butt head »

MrSinga schreef: 24 jul 2021 09:33
butt head schreef: 23 jul 2021 09:15
MrSinga schreef: 22 jul 2021 07:20 Maar nu zit je met die mottige 4klepper (sorry ik vind die kop lelijk en wijkt te ver af voor ori ogend) en moet je wel een goeie piston hebben. 1 keer ne verkeerde tik en tis een duur grapje.
Heeft takegawa niet een blok net 56 boring?
Scut is 57mm. Gaat van krakegawa van 50, e-stage, 52 (51 is onvindbaar geworden) naar 54mm en dan 57. En dan is er voor iedere slag nog eens een andere zuiger. De 52mm kan niet gebruikt worden van ori slag op de 50 of 54. De 54 van ori slag kan niet op de 54 slag enz.
Allemaal fijn uitgedoktert denk ik.
Als je er daar van een paar hebt liggen zou je de zuigers is naast elkaar willen houden 2 zuigers op 1 pen schuiven ben wel benieuwd hoeveel verschil er in zit
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Jason
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 158
Lid geworden op: 27 jan 2012 14:28
Bezit: SS50ZB2

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door Jason »

Hallo allemaal,

Kleine update aangaande het aanpassen van een 56 mm test zuiger.

Doelstelling van deze test was uitvinden hoe de uitsparingen gefreesd dienen te worden in een uiteindelijke versie.

Deze test versie heeft nog de verhoging van de oorspronkelijke zuiger.

Die halen we waarschijnlijk weg bij de uiteindelijke versie, vergelijkbaar met het zuigerdek van de Takegawa 57 mm scut zuiger.

Het overgebleven zuiger dek is na de bewerking bij de uitsparingen te dun.

Doel is dus een andere basis zuiger te vinden voor de uiteindelijke versie.

Welkom zijn feitelijke suggesties inclusief weblink waar deze aan te schaffen zijn.



Vereisten:

1. diameter 56 mm,

2. pistonpen 13 mm,

3. zuigerveren 3,

4. voldoende materiaal boven de bovenste zuigerveer.



Bijgevoegde foto's tonen:

A. Test zuiger 56 mm met zij aanzicht van een Takegawa 57 mm scut zuiger (slechts 2 zuigerveren),

B. Test zuiger 56 mm licht afgedraaid,

C. Test zuiger 56 mm met ingefreesde klep uitsparingen 3/4 aanzicht,

D. Test zuiger 56 mm met ingefreesde klep uitsparingen boven aanzicht,

E. Cylinder proefpassing ingebouwde toestand,

F. Verbrandingskamer in de kop.



Groet, Jason



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door MrSinga »

Bestaan er geen blinde 56mm pistons waar je uw ding mee kan doen?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16192
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door nielspbr »

Ik ken alleen de trp 56mm's voor ori nice kop en voor superhead+R 2sm . Geen vierklepper zuigers.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door MrSinga »

nielspbr schreef: 08 sep 2021 10:44 Ik ken alleen de trp 56mm's voor ori nice kop en voor superhead+R 2sm . Geen vierklepper zuigers.
ooracing heeft ook 56mm's in hun gamma. Maar je blijft volgens mij met het probleem dat die dingen allemaal niet dik genoeg gaan zijn voor die kameringen.

nu es redeneren. Vermits quasi alles 4t is geworden van scooters tot grote moto. En ik weet dat vroeger ook wel es een CB125 zuiger gebruikt werd in dax/SS (65 kit?). Waarom eens niet naar "andere" zoeken.
bv: https://nl.grandado.com/products/voor- ... ZUQAvD_BwE
zoiets? allez, ik weet niet direct welke hoogte ed u nu heeft, maar het idee om eens verder te kijken welke moto's ook 56mm boringen hebben (en meeste zijn 4kleps dag van vandaag). En ook dezelfde pistonpen dikte hebben (deze is 15 dus te groot, maar het is het idee)

MotoCD
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 apr 2014 08:45
Bezit: CD50 SS50 Z50M

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door MotoCD »

Deze zuiger zou ideaal zijn om aan te passen, hier is het zuigerdak nog niet van gefreesd. Alleen zijn ze nu niet meer te bestellen op Aliexpres, misschien dat ze ergens anders nog beschikbaar zijn.
https://nl.aliexpress.com/item/40003482 ... 4c4d3yZAfQ

Afbeelding

Plaats reactie