Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Jason
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 158
Lid geworden op: 27 jan 2012 14:28
Bezit: SS50ZB2

Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door Jason »

Beste mensen,



Jason hier: ik ben al een poosje meelezer op dit forum en bezit een SS50ZB2 5-speed met motorkenteken.

Het blok is zo goed als origineel afgezien van de “top end”.

Hieronder een klein overzicht van het aandrijfgedeelte.

Geef maar aan in dien ik iets vergeten ben of wanneer er vragen danwel opmerkingen zijn.



Top end:

Maximaal gehoonde originele 72 cc cylinder van standaard hoogte,

Bjjpassende zuiger, resulterend in 85 cc slagvolume,

Originele 72 cc kop met ouderwetse glijlager nokkenas,

Snelle nokkenas wat toen als “Belgische nokkenas” bekend stond en te herkennen was aan het cirkeltje door de streepjes aan de tandwiel kant,

Bewerkt inlaat kanaal,

Originele inlaat klep van de Honda 72 cc kop

Bewerkt uitlaat kanaal,

Originele uitlaat klep van de Honda 72 cc kop

Op de kop zitten in plaats van de originele kleppen deksels van die kleppendeksels met kleine koelribben.



Inlaat:

Originele Keinin 22 mm carb die een grotere diameter gas schuif heeft en fysiek ook een beetje groter is dan de originele Keihins die tot ergens 19 mm aan de buitenkant dezelfde maat als een origineeltje hadden,

Origineel groot inlaat spruitstuk met horizontale aansluiting (je had ze ook “scheef” herinner ik mij)

De carburateur sluit gewoon netjes aan op het originele luchtfulterhuis

In het originele luchtfilterhuis zit een origineel papieren Honda luchtfilter

Van het luchtfilterhuis is het eindstuk met de tuut tot onder het zadel verwijderd.

Vanaf de carburateur tot en met de uitlaat is alles geflowed.

Daarmee ik wil ik zeggen dat alles door een professioneel tuning bedrijf zonder randen of obstakels glad aansluit en in elkaar overgaat met overal de maximaal haalbare doorlaat.

Brandstof waarmee ik reed was steevast “super benzine” met naar wat de pomp wijs wilde maken 98 RON octaan



Uitlaat:

Lage uitlaat, de fameuze Honda “DH” pijp voor wie dat wat zegt.

Deze wordt natuurlijk zonder demper gereden voor wat ik het mooie geluid vind.

Voor de kenners onder jullie is binnen in de DH pijp het origineel geknepen binnen pijpje geopend voor meer doorlaat.

In de tijd van de loodhoudende benzine was de binnenkant van de uitlaat in dit stukje omschreven setup steevast kurkdroog en licht grijsbruin, na loodvrij alleen kurkdroog en bruin



Ontsteking:

De onstkeking is de originele 6V setup met het er origineel bijbehorende vervroegende vliegwiel.

In het frame zit de originele Honda SS50 bobine,

De bougie is een “koude” van NGK en dan iets met een “9” herinner ik mij



Blok / bak:

Het blok heeft de standaard krukas en dus ook de standaard slag, waarmee deze setup als “overvierkant” gezien kan worden.

Het blok heb ik indertijd zelf zo gebouwd met gebruikmaking van professionele tuning bedrijven voor het uitvoeren van de diverse metaal bewerkingen.

De olie pomp is degene die standaard in het blok zat.

De olie is die welke door Honda als standaard in het onderhoudsboekje werd aangegeven, deze werd regelmatig ververst en steevast op “max” van het peilstokje gehouden en alleen van een goed merk gekocht,

Olieverbruik: geen tot nauwelijks vaststelbaar,

De kruikas is er indertijd vers en professioneel gereviseerd in gegaan.

De versnellingsbak assen in de linker carter helft van de 5-bak zijn omgebouwd op naaldlagers

Het hele blok heeft overal verse lagers gekregen

Het blok heeft geen externe olie koeler.

Het blok heeft geen carter ontluchting, anders dan wat het origineel heeft.

De hierboven beschreven setup is empirisch toeren vast gebleken, want het bleef heel terwijl het vaak langduring aan 10.000 rpm op de toerenteller aan volle belasting werd blootgesteld,

De koppeling is de originele Honda SS50 setup met slechts nieuwe veertjes, plaatjes en glijlagerbus: de koppeling hield het goed uit.



Tandwielverhouding:

De tandwielverhouding is volgens mij 15/41 en daar kan ik wel eens naast zitten, want het is alweer een poosje geleden.



Cocpit:

Kilometerteller, origineel Honda SS50 NL model,

Toerenteller, origineel Honda SS50 NL model: zelf omgebouwd naar electronische toerenteller met een VDO 6V 1 cylinder binnenwerk dat over een van de spoelen werkt (zal wel de ontstekingspoel zijn?)

Graag kom ik in contact met mensen hier die dit ook gedaan hebben voor een 12V setup en dat dan zo goed kunnen dat het er “als origineel” uitziet hoewel het degelijk en electronisch functioneert.



Bovenstaande is wat er indertijd beschikbaar en mogelijk was in mijn directe omgeving.

Tegenwoordig is er vele malen meer als “standaard” of “set” beschikbaar van professionele aanbieders alsmede technisch competente motorblok bouwers.

Dat zal deel gaan uitmaken van een eventueel vervolg van deze thread.

Via deze posting kom ik graag met dit soort bedrijven en specialisten in contact voor een mogelijk vervolg project.



Naar jullie reacties en terugkoppelingen kijk ik uit.



Vriendelijke groet, Jason

Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB addict
Berichten: 687
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door ReezYard »

Interessante informatie!
Wat is nu eigenlijk je vraag c.q. je vervolgproject?
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

Jason
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 158
Lid geworden op: 27 jan 2012 14:28
Bezit: SS50ZB2

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door Jason »

De vragen uit de bovenstaande intro samengevat en aangevuld:

A. Graag kom ik in contact met mensen hier die voor een 12V setup een “als standaard 49cc NL Honda SS50” uitziende toerenteller kunnen bouwen van een “als standaard 49cc NL Honda SS50” kilometerteller. Zaak is dat de uitgangsbasis een km teller is waarvan de wijzer / naald vanuit het midden draait en dat het resultaat degelijke kwaliteit is en electronisch functioneert

B. Via deze posting kom ik graag met bedrijven en specialisten in contact die “sets” aanbieden voor een mogelijk vervolg project (zie hieronder)

Aanvulling:

C. Welk bedrijf / welke specialist kan tegen acceptabele betaling een SS50 op motorkenteken zetten of

D. Wie / welk bedrijf / welke expert heeft een goede kwaliteit, intact en recht SS50 frame met motorkenteken te koop voor mij of desnoods een complete NL motorkenteken SS50 (in dat geval PM graag)

E. Welke andere interessante (inter)nationale fora zijn er nog waar ik vergelijkbare projecten kan bekijken / waar ik inspiratie kan opdoen (links binnen dit forum ook welkom al heb ik de meeste tuning projecten op dit forum wel bekeken volgens mij)



Vervolgproject:

Het bouwen van een Honda 5-bak blok dat er als “als standaard 49cc NL Honda SS50” uitziet (koppeling op de krukas binnen de standaard originele carter helften en afdekkingen zonder fietsinrichting) met

- bore / stroke kit,

- 12V (programmeerbare?) CDI,

- naaldlager nokkenas kop,

- snelst mogelijke geschikte nokkenas (met meer lift?),

- bewerkte in en uitlaat kanalen,

- grootste mogelijke klepdoorlaat,

- verbeterde flow olie pomp (300%?)

Het basis Honda 5-bak blok - mogelijk weer een SS50ZB2 blok met stelmoer voor de distributie spanner onder het vliegwiel- ga ik hiervoor aanschaffen, evenals alle tuning componenten zodra ik duidelijk heb wat er kan, wat er beschikbaar is en wat ik mij wil veroorloven.

Dit project zal zich over meerdere jaren gaan uitsmeren tenzij:

- meer van mijn tijd beschikbaar is,

- de beoogde onderdelen sneller beschikbaar zijn en

- de tijd van de tuners / metaalbewerkers waarmee ik samen wil werken sneller beschikbaar is.



Technische vragen:

1. Hoeveel mm is de grootst mogelijke slag voor een op de markt beschikbare 12 V krukas die in een “als standaard 49cc NL Honda SS50" uitziend blok past (onderdeelnummer(s), leverancier(s), prijsindicatie),

2. Tot hoeveel mm kan de opening tussen de 4 tapeinden worden uitgehoond voordat er iets limiterends geraakt wordt. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de draad van de tapeinden die zichtbaar wordt of iets anders dat onherroepelijk niet meer gaat werken.

3. Hoeveel mm boring cylinder / zuiger combinatie gaat dan in die opening maximaal passen welke dan ook hoog genoeg is voor de vergrote slag (onderdeelnummer(s), leverancier(s), prijsindicatie),

4. Wat is de meest geschikte kop die er aan de buitenkant “als standaard 49cc NL Honda SS50” uit ziet, voor naaldlager nokkenas geschikt is en eventueel zelfs aangepast is aan hierboven beoogde grotere boring (onderdeelnummer(s), leverancier(s), prijsindicatie),

5. Welke “snelle” nokkenas past hier dan in (onderdeelnummer(s), leverancier(s), graden, lift, prijsindicatie),

6. Welke (programmeerbare?) CDI sets (compleet met spoelerplaat unit, vliegwiel, bobine, ECU) zijn voor dit doel optimaal (onderdeelnummer(s), leverancier(s), prijsindicatie)



Kijk uit naar jullie bijdragen.

Vriendelijke groet Jason

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1815
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door hypercub »

kentekenen kan via www.fourstrokebarn.com, en voor de rest van de delen kan je het best gaan zoeken naar een c90 nt blok.
Life is too short for lousy coffee.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door MrSinga »

Jason schreef: 24 feb 2020 06:11 De vragen uit de bovenstaande intro samengevat en aangevuld:

A. Graag kom ik in contact met mensen hier die voor een 12V setup een “als standaard 49cc NL Honda SS50” uitziende toerenteller kunnen bouwen van een “als standaard 49cc NL Honda SS50” kilometerteller. Zaak is dat de uitgangsbasis een km teller is waarvan de wijzer / naald vanuit het midden draait en dat het resultaat degelijke kwaliteit is en electronisch functioneert

Technische vragen:

1. Hoeveel mm is de grootst mogelijke slag voor een op de markt beschikbare 12 V krukas die in een “als standaard 49cc NL Honda SS50" uitziend blok past (onderdeelnummer(s), leverancier(s), prijsindicatie),

2. Tot hoeveel mm kan de opening tussen de 4 tapeinden worden uitgehoond voordat er iets limiterends geraakt wordt. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de draad van de tapeinden die zichtbaar wordt of iets anders dat onherroepelijk niet meer gaat werken.

3. Hoeveel mm boring cylinder / zuiger combinatie gaat dan in die opening maximaal passen welke dan ook hoog genoeg is voor de vergrote slag (onderdeelnummer(s), leverancier(s), prijsindicatie),

4. Wat is de meest geschikte kop die er aan de buitenkant “als standaard 49cc NL Honda SS50” uit ziet, voor naaldlager nokkenas geschikt is en eventueel zelfs aangepast is aan hierboven beoogde grotere boring (onderdeelnummer(s), leverancier(s), prijsindicatie),

5. Welke “snelle” nokkenas past hier dan in (onderdeelnummer(s), leverancier(s), graden, lift, prijsindicatie),

6. Welke (programmeerbare?) CDI sets (compleet met spoelerplaat unit, vliegwiel, bobine, ECU) zijn voor dit doel optimaal (onderdeelnummer(s), leverancier(s), prijsindicatie)



Kijk uit naar jullie bijdragen.

Vriendelijke groet Jason
Ik heb al tellers verbouwd. Setje andere tellers gesloopt om te verbouwen. Dus lukt perfect. Nu km-teller is universeel enkel lampjes zijn anders. Maar wil je, zoals bij daytona/Takegawa/koso dat uw tellers resetten, dan is het wat meer werk

1: in de middencarters zonder kotteren 85cc-88cc naar gelang carters
2: 56mm boring cilinders
3: ga je met een 54mm slag zitten. 56mm bestaat van aasa en kan.
4.kogellager kop is Daytona hyperhead. Glijlagers is kitaco ultra of ultra se
5.deze die bij de kop zitten
6. Kitaco heeft een programeerbare cdi, daytona een ontsteking met verdraaibare plaat en dan nog 4 curves in de cdi

RemyReints
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 sep 2012 16:50
Bezit: -honda c50
Locatie: Dalfsen

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door RemyReints »

Of doe even de 4taktwinkel een belletje en vraag naar marijn of coos :). Die kunnen jou ongetwijfeld een stuk verder helpen.
- honda SS 190
- honda C50 streetcub
- honda FTR223
- honda CB125s Project
- honda CB125 twin Project
- honda Civic 1976 2.0exi blok

Jason
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 158
Lid geworden op: 27 jan 2012 14:28
Bezit: SS50ZB2

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door Jason »

@ hypercub: dank voor de info

@ Mr. Singa: dank voor de verschillende antwoorden, het helpt om in wat er tegenwoordig allemaal beschikbaar is datgene te vinden wat past.

Deze zag ik op het net, helaas een glijlager kop. Met deze set ben je afgezien van de ontsteking en high flow olie pomp zo goed als klaar

https://www.ebay.de/itm/KITACO-124cc-SE ... SwGdhZn7fi

Een beetje metaalbewerking en honen is mogelijk, dus in het antwoord op 2 en 3 is voor mij nog interessant.

Wie rijdt er bijvoorbeeld met een 56 x 56 rond: dat zou zo'n 138 cc leveren, al weet ik niet of je dan al in de draadeinden komt?

@ RemyReints: dank voor de info

Groet, Jason

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door MrSinga »

Jason. Om een idee te geven... die kop is zowat de beste die er is. Vooral de versie met de titanium kleppen. De Daytona 124 hyperhead kit is ongeveer even duur en is ook wel en leuk kitje. Ik rij al ff rond met zo’n kit (enkel ronde wangen ipv peervorm).
Nu voor beide kits moeten de carters gekotterd worden, Daytona een mm meer of Kitaco. Beide normaal nicasil cilinders, Daytona zeker

Ik kende iemand met 56*56 en dan nog een takegawa superhead+r erop. Echter volgens mij was de piston/kop niet de juiste combo aangezien die kop nog es wat anders is (en niet ori bestaat)

Jason
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 158
Lid geworden op: 27 jan 2012 14:28
Bezit: SS50ZB2

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door Jason »

@ Mr. Singa: wederom hartelijk dank voor de terugkoppeling.


1. Via welke link kan ik aankoop doen voor een complete set Daytona 124 met hyperhead (kop met nokkenas en vulling, titanium kleppen), "hoge" cylinder aangepast aan de 54 kruk, de erbij behorende zuiger?

2. Binnen welke mate van extremiteit valt het honen / kotteren voor de Daytona kit: blijft de draad van de vier tapeinden nog intact?

3. Wanneer voor de Kitaco minder gehoond / gekotterd dient te worden: in hoeverre is het mogelijk om dan een Kitaco cylinder / zuiger te combineren met een Daytona hyper head

4. Wat is de pro / con van ronde wangen ten opzichte van peervorm wangen bij de kruk?

5. Welke olie pomp is optimaal: 200% tov standaard, 300% tov standaard NL SS50?

6. Via welke link kan ik aankoop doen voor de Kitaco 12V setup met programmeerbare cdi?


Eerlijk gezegd trekt het idee van de 56x56 setup met een Daytona hyperhead mij sterk aan.

Dat kan goed zijn doordat ik (nog) niet gehinderd word door voldoende kennis en ervaring...

Het uithonen van de carters valt binnen de mogelijkheden van metaalbewerking, zo lang het maar niet de draad van de tapeinden stuk maakt.


Vriendelijke groet, Jason

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door MrSinga »

Ik ga u 1 daags weten te zeggen hoeveel de carters moeten gekotterd worden voor Daytona en voor Kitaco

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1815
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door hypercub »

een site om alvast te watertanden: www.japan.webike.net
Life is too short for lousy coffee.

Jason
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 158
Lid geworden op: 27 jan 2012 14:28
Bezit: SS50ZB2

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door Jason »

@ MrSinga; kijk uit naar uw informatie.

@ hypercub: leuke site!



Beste mede forummers,


Las vandaag nog even dit topic door en moest een beetje lachen.

Daar waar er vroeger wel de kennis / ideeën, de motivatie en de tijd aanwezig was, waren er weinig tot geen "off the shelve" oplossingen te koop en was er minder geld inzetbaar...

Dat leidde tot hoe mijn SS50ZB2 met motorkenteken er nu staat.

Nu dat deze tic weer z'n kop opsteekt zijn er veel meer off the shelve sets te koop en binnen dit topic met jullie hulp / ervaring kan ik beginnen met het relativeren van “meer is beter”.

De uitdaging nu is dat alles al vreselijk oud is en er dus simpelweg veel minder basis materialen beschikbaar zijn die nog niet volledig uitgewoond of afgeleefd zijn.

Zie maar een SS50ZB2 blok te vinden dat nog niet open geweest is en nog volledig functioneert…. Tips en aanbiedingen overigens zeer welkom via PM.

Een paar observeringen kan ik al met jullie delen:

1. Stabiliteit van de setup is binnen wat van een vrij extreem opgevoerd blokje verwacht mag worden een belangrijk punt. Het mooie avontuur van het bouwen van het blokje dient toch uit te monden in genieten van het rijden met dat blokje, al zal het alleen voor mooi weer uitstapjes zijn, Het lijkt mij dus dat de 54 x 54 setup met 124 cc dus een “optimum” daarstelt, terwijl de 56 x 56 (en tot 154 cc aan toe) meer de “maxima” daarstellen. Dit werd gestaafd door een PM van een van jullie met een ervaringsbericht. Daarbij komt dat er een “off the shelve” set te koop is van Daytona die de zoals in mijn doelstellingen omschreven naaldlager nokkenas heeft. Deze dient dan alleen met wat metaalbewerking pas gemaakt te worden.

2. Mijn doel voor een programmeerbare CDI is bij nader inzien niet zo relevant, want er staat een carburateur op waardoor injectie timing en hoeveelheid niet op een Lambda signaal regelbaar is, de stand van de nokkenas is niet via software tijdens het draaien electronisch aanpasbaar, alleen het tijdstip van de ontsteking is enigszins aanpasbaar. Dat laatste gaat al via de vervroeging (bij een CDI electronisch) en naar ik las in de posting van Mr. Singa is bij Daytona een ontsteking met verdraaibare plaat met 4 curves in de CDI te koop. De vraag lijkt dus eenvoudig te zijn: welke is de optimale 12V vliegwiel / ontsteking setup met CDI, de Kitaco of de Daytona. Onderdeelnummers en weblinks zeer welkom.

3. Carburateur: welke geschikte carb stellen jullie voor? Het liefst heb ik een carb die er “als standaard 49cc NL Honda SS50” uitziet aan de buitenkant en bij een 124 cc lijkt mij tussen de 22 mm en 28 mm goed. Geen idee wat de inlaatklep doorlaat van een Daytona Hyperhead in mm is, veel groter gaan dan die maat heeft weinig tot geen zin. Zeker niet wanneer er geen “als standaard 49cc NL Honda SS50” uitziende inlaatspruitstukken zijn met eenzelfde doorlaat. Let wel: de 22 mm is dan de “grotere diameter gasschuif” versie, niet zo’n dun gas schuifje dat alleen in de hoogte 22 mm doet. Zaak is dat het echt goed spul is, geen bami bagger met een los klapperende gasschuif. De setup dient zeer netjes te starten, bij een zo laag mogelijk toerental stationair te draaien, goed op te pakken en netjes door te pakken over het gehele toerenbereik. Originele Keihins zijn inmiddels zeldzaam en zeker boven de dunne gasschuif 19 mm wordt het een echte uitdaging er eentje te vinden met een grote doorlaat. Al helemaal met een “als standaard 49cc NL Honda SS50” uitziende buitenkant: choke hevel, schroefjes in plaats van clip over de vlotterbak, “rechte spruitstuk aansluiting”, etc. Suggesties, en weblinks alsmede aanbiedingen welkom.

4. Kruk met “peertjes” of kruk met “ronde wangen”: brand maar los, wat zijn de pro’s en con’s, welke zijn beschikbaar, wat is het optimum voor 54 mm, 12V en koppeling op de krukas layout. Suggesties, weblinks alsmede aanbiedingen welkom.

5. Olie pomp: welke en tot hoeveel mm dient het gaatje aan de voorkant van het blok te worden uitgeboord? Suggesties, weblinks alsmede aanbiedingen welkom.

Foto’s zie ik op dit forum weinig. Een foto zegt meer dan 1.000 woorden. Mochten jullie foto’s hebben die eea voor de door mij gevraagde items kunnen verduidelijken, of weblinks, dan zijn die zeer welkom.


Vriendelijke groet, Jason

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door MrSinga »

1. Ik rij nu 3j of 4j rond met een Daytona 124cc, wel ronde wangen. Zit bij mij wel gebouwd op chinese middencarters met 4 kogellagers ipv gb4. Reden: koppeling op de bak enz. En dat maakt het iets gemakkelijker. Ik heb dezelfde setup, nieuwe hyperheadkit met peerkruk, op een gb4 basis gebouwd voor m’n neefke. Echte uitleg kan ik niet geven. Hij wil persé een FCR erop en dat ding is een hel om af te stellen

2. Daytona met verdraaibare plaat is vrij zwaar in te stellen. Curves kun je best zien, als je de handleiding van de 150cc daytona motoren bekijkt, er staat daar in wat de CDI doet bij de curves.

3. Daytona raadt zelf een 24mm aan. Echter een pe24 ziet er niet meer vrij origineel uit. Dan kun je max gaan tot een Keihin pz22, wat nog redelijk origineel eruit ziet, echter wel hoger. Ikzelf rij met een yoshimura 24 vlak (herwerkte mikuni 24 vlakschuif)

4.kruk met ronde wangen draait rustiger en lagere toeren meer koppel. Peertjes zijn voor hoogtoerigere blokken. Lagere toeren heeft dat niet zo graag, echter hoge toeren zijn leuk. Jaren met een DRP52 kruk gereden, peertjes, dus ken het verschil zeker wel. Daytona had bij hun 52mm kruk gemakkelijk de keuze tussen peer of ronde krukwangen

5. Sowieos 300% ipv de 100% die standaard in ss50’s zit (alle ot’s zijn 100, dus 6v blokbasis, nt’s zijn 180, dus 12v basis, hogere cc’s zoals c90 hebben 220%

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16192
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door nielspbr »

@3, pz22 is toch maar effectief rond 18?
(Ik heb een clipping point 18mm op mijn 50cc ape, dat is een shengwey(keihin kloon) pz22)

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Honda SS50ZB2 5-speed tuning

Bericht door MrSinga »

nielspbr schreef: 26 feb 2020 18:44 @3, pz22 is toch maar effectief rond 18?
(Ik heb een clipping point 18mm op mijn 50cc ape, dat is een shengwey(keihin kloon) pz22)
Ne echte keihin pd22, sorry foute naam

Plaats reactie