Pagina 1 van 2

Dax met injectie opvoeren

Geplaatst: 03 jan 2021 23:32
door maximeguminsk
Hallo

Ik heb een 50cc‘tje die ik graag een tikkeltje sneller zou willen laten rijden maar aangezien het geen carbu is maar injectie is het een stuk moeilijker op het wat sneller het te doen rijden. Weet er iemand hoe je hem kan opvoeren?

Mvg
Maxime G

Re: Dax met injectie opvoeren

Geplaatst: 04 jan 2021 06:41
door MrSinga
De vraag is hier al meermaals gepasseerd met helaas geen pasklaar antwoord doordat de chinese merken allemaal een eigen soort injectie hebben.

Wat lees je veel: ecu van rojo? Zie motorkit of ecu van een 125 monteren. Helaas zijn er nadelen aan verbonden bv: stationair niet meer lopen of extreem slecht. Er bestaat ook een bleutooth kitje voor, maar ook zelfde... bij sommigen werkt het goed maar anderen voor geen meter

Re: Dax met injectie opvoeren

Geplaatst: 04 jan 2021 11:26
door wim V8
Een injectie zou makkelijker op te voeren zijn als net als in de autowereld de computer geprogrammeerd kan worden.
De software wordt dan overgeschreven of vervangen door andere.
Dan zou basis(het motorblokje) op zich ook al snel moeten kunnen zijn en veel vermogen kunnen leveren.
Dat is in dit geval niet zo.

Alle injectie er af gooien en 110 blokje monteren met carb kit en ontsteking, heeft de uitlaat een kat?
Ook verwijderen of andere uitlaat monteren.
Normale benzine uitstroom aan de tank creëren(zonder pomp) of ander tankje(china=cheap)
Je zal dan 65-75 km/u kunnen rijden met veel vermogen bij lagere toeren

Je bent dan ook voor de komende jaren van alle injectie-ellende af.
Daarmee bedoel ik:
-Onafhankelijk in je keuze van brommer reparateur, nu wordt je bijna zeker overal huiswaarts gestuurd.
-Simpel en gemakkelijk overal de gewone, goedkope onderdelen kopen met de nieuwe set.
-Je kan er zelf aan werken.
-Je brommer is nu meteen opgevoerd, met groter vermogen onderin en een fijne topsnelheid.

Nadeel:
-Injectie hoef je nooit af te stellen, dit wel.
-Injectie loopt altijd goed, zomer, winter, benzinekwaliteit goed of slecht.

Gr. Wim.

Re: Dax met injectie opvoeren

Geplaatst: 04 jan 2021 11:47
door nielspbr
wim V8 schreef: 04 jan 2021 11:26 Een injectie zou makkelijker op te voeren zijn als net als in de autowereld de computer geprogrammeerd kan worden.
De software wordt dan overgeschreven of vervangen door andere.
Dan zou basis(het motorblokje) op zich ook al snel moeten kunnen zijn en veel vermogen kunnen leveren.
Dat is in dit geval niet zo.

Alle injectie er af gooien en 110 blokje monteren met carb kit en ontsteking, heeft de uitlaat een kat?
Ook verwijderen of andere uitlaat monteren.
Normale benzine uitstroom aan de tank creëren(zonder pomp) of ander tankje(china=cheap)
Je zal dan 65-75 km/u kunnen rijden met veel vermogen bij lagere toeren

Je bent dan ook voor de komende jaren van alle injectie-ellende af.
Daarmee bedoel ik:
-Onafhankelijk in je keuze van brommer reparateur, nu wordt je bijna zeker overal huiswaarts gestuurd.
-Simpel en gemakkelijk overal de gewone, goedkope onderdelen kopen met de nieuwe set.
-Je kan er zelf aan werken.
-Je brommer is nu meteen opgevoerd, met groter vermogen onderin en een fijne topsnelheid.

Nadeel:
-Injectie hoef je nooit af te stellen, dit wel.
-Injectie loopt altijd goed, zomer, winter, benzinekwaliteit goed of slecht.

Gr. Wim.
Je vergeet dat je bij de eerste de beste controle hangt. Euro 4 betekent dat je injectie hebt. Staat gewoon op je kenteken.
In nl is dat een instant wok.

Re: Dax met injectie opvoeren

Geplaatst: 04 jan 2021 12:21
door MrSinga
@wim. Bij Honda is dat dus te doen. Bestaan kitjes voor om de limiter te overschrijven, andere ecu’s van keihin (die door bv yuminsahi te verkrijgen zijn) of zelfs pc-connectie van yuminashi om de bestaande ecu te overschrijven. Dus zoals bij een auto, te doen.

Echter de chinezen zijn wat anders. Die hebben elks naar merkgebonden een eigen kitje, lijken op elkaar maar zijn niet gelijk, en daardoor is het een poespas wat wel en niet kan. En de miserie van defecte benzinepompjes is er ook 1 van...

De ombouw naar carbu kan in België nog, er is geen brommerkeuring momenteel (ook geen moto zou in 2022 komen maar moet nog gestemd worden over wat en hoe en corona/brexit maakt het wat ‘moeilijk’)

Re: Dax met injectie opvoeren

Geplaatst: 04 jan 2021 12:24
door wim V8
nielspbr schreef: 04 jan 2021 11:47
wim V8 schreef: 04 jan 2021 11:26 Een injectie zou makkelijker op te voeren zijn als net als in de autowereld de computer geprogrammeerd kan worden.
De software wordt dan overgeschreven of vervangen door andere.
Dan zou basis(het motorblokje) op zich ook al snel moeten kunnen zijn en veel vermogen kunnen leveren.
Dat is in dit geval niet zo.

Alle injectie er af gooien en 110 blokje monteren met carb kit en ontsteking, heeft de uitlaat een kat?
Ook verwijderen of andere uitlaat monteren.
Normale benzine uitstroom aan de tank creëren(zonder pomp) of ander tankje(china=cheap)
Je zal dan 65-75 km/u kunnen rijden met veel vermogen bij lagere toeren

Je bent dan ook voor de komende jaren van alle injectie-ellende af.
Daarmee bedoel ik:
-Onafhankelijk in je keuze van brommer reparateur, nu wordt je bijna zeker overal huiswaarts gestuurd.
-Simpel en gemakkelijk overal de gewone, goedkope onderdelen kopen met de nieuwe set.
-Je kan er zelf aan werken.
-Je brommer is nu meteen opgevoerd, met groter vermogen onderin en een fijne topsnelheid.

Nadeel:
-Injectie hoef je nooit af te stellen, dit wel.
-Injectie loopt altijd goed, zomer, winter, benzinekwaliteit goed of slecht.

Gr. Wim.
Je vergeet dat je bij de eerste de beste controle hangt. Euro 4 betekent dat je injectie hebt. Staat gewoon op je kenteken.
In nl is dat een instant wok.


Huh?
Waarom betekend euro4 dat je injectie hebt?

Gr. Wim.

Re: Dax met injectie opvoeren

Geplaatst: 04 jan 2021 12:30
door MrSinga
Op de papieren zal wel vermelding staan dat je een bepaalde uitstootnorm moet halen. En ik vrees dat een carbu mogelijks wel eens tot een verkeerde kan komen.
Nuja, ik denk dat er eens iemand echt moet zoeken om die dingen vooruit te branden. Echter zal het wss duurder zijn dan wat prullen met een carbu

Re: Dax met injectie opvoeren

Geplaatst: 04 jan 2021 12:51
door KiP
nielspbr schreef: 04 jan 2021 11:47
wim V8 schreef: 04 jan 2021 11:26 Een injectie zou makkelijker op te voeren zijn als net als in de autowereld de computer geprogrammeerd kan worden.
De software wordt dan overgeschreven of vervangen door andere.
Dan zou basis(het motorblokje) op zich ook al snel moeten kunnen zijn en veel vermogen kunnen leveren.
Dat is in dit geval niet zo.

Alle injectie er af gooien en 110 blokje monteren met carb kit en ontsteking, heeft de uitlaat een kat?
Ook verwijderen of andere uitlaat monteren.
Normale benzine uitstroom aan de tank creëren(zonder pomp) of ander tankje(china=cheap)
Je zal dan 65-75 km/u kunnen rijden met veel vermogen bij lagere toeren

Je bent dan ook voor de komende jaren van alle injectie-ellende af.
Daarmee bedoel ik:
-Onafhankelijk in je keuze van brommer reparateur, nu wordt je bijna zeker overal huiswaarts gestuurd.
-Simpel en gemakkelijk overal de gewone, goedkope onderdelen kopen met de nieuwe set.
-Je kan er zelf aan werken.
-Je brommer is nu meteen opgevoerd, met groter vermogen onderin en een fijne topsnelheid.

Nadeel:
-Injectie hoef je nooit af te stellen, dit wel.
-Injectie loopt altijd goed, zomer, winter, benzinekwaliteit goed of slecht.

Gr. Wim.
Je vergeet dat je bij de eerste de beste controle hangt. Euro 4 betekent dat je injectie hebt. Staat gewoon op je kenteken.
In nl is dat een instant wok.
Niet alleen vanwege injectie naar carburateur maar is het niet zo dat alles boven de 49,9cc officieel geen bromfiets meer is? Dus met 110cc je eigenlijk gelijk een WOK hebt bij controle?

Re: Dax met injectie opvoeren

Geplaatst: 04 jan 2021 13:13
door wim V8
KiP schreef: 04 jan 2021 12:51
nielspbr schreef: 04 jan 2021 11:47
wim V8 schreef: 04 jan 2021 11:26 Een injectie zou makkelijker op te voeren zijn als net als in de autowereld de computer geprogrammeerd kan worden.
De software wordt dan overgeschreven of vervangen door andere.
Dan zou basis(het motorblokje) op zich ook al snel moeten kunnen zijn en veel vermogen kunnen leveren.
Dat is in dit geval niet zo.

Alle injectie er af gooien en 110 blokje monteren met carb kit en ontsteking, heeft de uitlaat een kat?
Ook verwijderen of andere uitlaat monteren.
Normale benzine uitstroom aan de tank creëren(zonder pomp) of ander tankje(china=cheap)
Je zal dan 65-75 km/u kunnen rijden met veel vermogen bij lagere toeren

Je bent dan ook voor de komende jaren van alle injectie-ellende af.
Daarmee bedoel ik:
-Onafhankelijk in je keuze van brommer reparateur, nu wordt je bijna zeker overal huiswaarts gestuurd.
-Simpel en gemakkelijk overal de gewone, goedkope onderdelen kopen met de nieuwe set.
-Je kan er zelf aan werken.
-Je brommer is nu meteen opgevoerd, met groter vermogen onderin en een fijne topsnelheid.

Nadeel:
-Injectie hoef je nooit af te stellen, dit wel.
-Injectie loopt altijd goed, zomer, winter, benzinekwaliteit goed of slecht.

Gr. Wim.
Je vergeet dat je bij de eerste de beste controle hangt. Euro 4 betekent dat je injectie hebt. Staat gewoon op je kenteken.
In nl is dat een instant wok.
Niet alleen vanwege injectie naar carburateur maar is het niet zo dat alles boven de 49,9cc officieel geen bromfiets meer is? Dus met 110cc je eigenlijk gelijk een WOK hebt bij controle?


Op het setje moet je natuurlijk de 107/110cc vermelding in het gietwerk uit de cilinder dremelen en mooi zwart spuiten.
En verdere "meer cc" vermeldingen weghalen.
Verder sluit je op de cdi een limiter aan, zodat de brommer daarmee, wanneer nodig, netjes 50 rijdt.
De agent ziet niet of er injectie is of een carburateur is.
Voor de zekerheid zou je de carburateur kunnen afdekken met soort bij de carrosserie lijkende platen.

Gr. Wim.

Re: Dax met injectie opvoeren

Geplaatst: 04 jan 2021 14:12
door nielspbr
Een dax is geen C he. Dat zit allemaal open en bloot en zo'n injectie uitrusting ziet er in de verste verte niet uit als een carburateur.
(en euro 4 brommers hebben echt allemaal injectie en een catalysator)

Re: Dax met injectie opvoeren

Geplaatst: 04 jan 2021 14:31
door wim V8
nielspbr schreef: 04 jan 2021 14:12


(en euro 4 brommers hebben echt allemaal injectie en een catalysator)

Hoe weet je dat? Dat weet je zeker?

Gr. Wim.

Re: Dax met injectie opvoeren

Geplaatst: 04 jan 2021 15:14
door NIX
Omdat je anders de Euro4 norm niet haalt.

Re: Dax met injectie opvoeren

Geplaatst: 04 jan 2021 17:00
door wim V8
Omdat ik vaker opmerk dat er her en der op verschillende forums maar wat geroepen wordt over o.a. deze onderwerpen.

Een Rieju off road brommer.
Én bijv een Tomos kan je beiden vandaag nog nieuw kopen en op kenteken zetten.
Beide met carburateur.
Waarschijnlijk zijn er meer merken, maar deze vielen mij al een tijdje op.

Na informeren werd gezegd dat deze gewoon aan de eisen van nu voldoen.

Gr. Wim.

Re: Dax met injectie opvoeren

Geplaatst: 04 jan 2021 17:02
door MrSinga
NIX schreef: 04 jan 2021 15:14 Omdat je anders de Euro4 norm niet haalt.
Check. En daar gaat de redenering van boeltje aanpassen...
ik denk echt dat er eens iemand gaat moeten geld verspillen en testen. Maar ik betwijfel of zeggen tegen iemand ja, voor 300euro kun je daar bv een 72cc van maken met cilinder en nozzles ed aan te passen.

Bij Honda bestaat het hé. Aangepaste nozzles, throttles body,.. alles is er omdat zaken van bv een cbr125rr ook passen mits kleine aanpassingen (het is allemaal keihin)

Re: Dax met injectie opvoeren

Geplaatst: 12 jan 2021 18:41
door RemyReints
Bestaan gewoon nieuwe brommers met carb en euro 4 hoor. Bijvoorbeeld mash 50.