Daytona 150 afstelling met pwk28

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Plaats reactie
Monkeyboy
4T-MSB beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2021 21:45
Bezit: Monkey & ZB

Daytona 150 afstelling met pwk28

Bericht door Monkeyboy »

Hallo, mijn daytona 150 heeft een keihin pwk28 van kitaco met luchtfilter van k&n. Hij trekt geen valse lucht en de klepspeling is juist en ik heb nieuwe kleppen. Hij rijdt keihard maar als als ik stop of snel gas geef en loslaat valt hij uit. Ik heb de originele stationair sproeier en heb nu een hoofdsproeier 115. Kan het zijn dat ik een veel te kleine hoofdsproeier gebruik? Of heeft dit eerder met de stationairsproeier te maken? Iemand een richtwaarde? Bij de PE28 spreken ze van hoofdsproeier 115 tot 127 en stationairsproeier 35 tot 40 ; zijn de waardes hetzelfde bij de pwk?

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2519
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Daytona 150 afstelling met pwk28

Bericht door MrSinga »

Waardes zijn idd ongeveer gelijk te noemen. Nu stationair, zeker als het zo’n DT150E is, met die rotor moet vrij hoog staan. Ik had een vm26 erop en mijn schoonbroer een pe28 en op beide moto’s moest die stationair hoog staan (te hoog naar mijn goeste). Stationair van zijn pe28 is origineel, hoofdsproeier wel richting 120 dacht ik.
Echter uw probleem kan ook komen van stand gasnaald. En die carbu is een half vlak/half rond wat weer een andere gasrespons geeft dan een compleet ronde

Monkeyboy
4T-MSB beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2021 21:45
Bezit: Monkey & ZB

Re: Daytona 150 afstelling met pwk28

Bericht door Monkeyboy »

Ik heb er terug een sproeier 120 ingestoken maar die rijdt trug te rijk nu hij stottert. De gasnaald 1 streepje lager gezet maar hij blijft soms uitvallen als hij stationair draait... de ene moment draait hij goed en dan plots bam hij valt uit 😕 kan iemand mij helpen aub?

Novio Jorg
4T-MSB regular
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 jul 2017 11:59
Bezit: Novio

Re: Daytona 150 afstelling met pwk28

Bericht door Novio Jorg »

Stationair sproeier doorgeprikt met staaldraad en de rest van de caberateur al helemaal schoongemaakt ?

Monkeyboy
4T-MSB beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2021 21:45
Bezit: Monkey & ZB

Re: Daytona 150 afstelling met pwk28

Bericht door Monkeyboy »

Ja heb hem helemaal gereinigd met carburateur reiniger en uitgeblazen en de sproeiers allemaal doorprikt. Is het normaal dat ik bij de stationair sproeier er niet helemaal door geraak met zon kopnaald?

Monkeyboy
4T-MSB beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2021 21:45
Bezit: Monkey & ZB

Re: Daytona 150 afstelling met pwk28

Bericht door Monkeyboy »

De gaatjes zijdelings heb ik kunnen doorprikken maar van bovenaf geraakte ik er niet helemaal door naar onder toe. Ik durfde niet helemaal doorduwen omdat ik dacht dat men kopnaald mss iets te dik was die ik gebruikte...

Monkeyboy
4T-MSB beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2021 21:45
Bezit: Monkey & ZB

Re: Daytona 150 afstelling met pwk28

Bericht door Monkeyboy »

Er zit nu een stationairsproeier 42 in...

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Daytona 150 afstelling met pwk28

Bericht door nielspbr »

Stationair op 2000 of meer houden. Hij kan inderdaad gewoon opeens stilvallen. Leve de daytona miniontsteking.
Ik had er een vm26 op, met een lang kitaco spruitstuk(helaas maar 25mm bij de kop).

Monkeyboy
4T-MSB beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2021 21:45
Bezit: Monkey & ZB

Re: Daytona 150 afstelling met pwk28

Bericht door Monkeyboy »

Kan dit liggen aan het feit dat de ontsteking vervroegd is. Je kan de ontsteking wat verdraaien he ; en we wisten de originele stand niet meer . Nu staat de bout in het midden van de draaisleuf

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2519
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Daytona 150 afstelling met pwk28

Bericht door MrSinga »

Hoe je het draait of keert een nukkige motor. Bij m’n schoonbroer rotor eraf en normale ontsteking erop gezet. Rijgedrag is stukken aangenamer geworden daardoor

Monkeyboy
4T-MSB beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2021 21:45
Bezit: Monkey & ZB

Re: Daytona 150 afstelling met pwk28

Bericht door Monkeyboy »

ik heb wat opzoekwerk gedaan , het lijkt erop dat ik gewoon een te grote hoofdsproeier zitten heb,
ik zal nog es zakken van 120 naar 115 (hij reed toen ook beter) en desnoods nog eens naar 112.
Ik vind het raar dat ik zo laag moet gaan in sproeiermaat :?
Mss omdat men k&n luchtfilter ingeoilied is dat hij minder lucht doorlaat , nochtans ik kan er redelijk goed doorkijken...

Monkeyboy
4T-MSB beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 feb 2021 21:45
Bezit: Monkey & ZB

Re: Daytona 150 afstelling met pwk28

Bericht door Monkeyboy »

het is uitgekomen , had alle sproeiers uitgeblazen maar er bleek toch nog wat vuil achtergeleven te zijn in de stationairsproeier.
ik heb deze met een fijn staaldraadje doorprikt en alles is weer zoals vanouds :)

Plaats reactie