Welk blok op kymko k-pipe

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Plaats reactie
Jasper Balster
4T-MSB beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jan 2021 10:24
Bezit: Geen

Welk blok op kymko k-pipe

Bericht door Jasper Balster »

Ik heb laatst een warmloper gehad met mijn kymko k-pipe en daarmee is mijn blok naar de klote gegaan, de garage raadt me aan een heel nieuw blok eronder te zetten ipv heel het blok repareren want ben dan goedkoper uit.

Ik had een 85cc cilinder eronder zitten dus wil het liefst ook wel een 80cc of hoger blok erop

Weet iemand een goed blok die erop past, zonder al teveel moeite kwa aanpassen ect. Met linkje graag

Gaat om een kymko k-pipe semi automaat schakelbrommer uit 2017

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Welk blok op kymko k-pipe

Bericht door butt head »

ik raad aan om niet meer naar die garage te gaan als hij een nieuw blok adviseert bij een warmloper. of er moet iets ander aan de hand zijn als een warmloper

vraag 1 waarom is hij warm gelopen? dit om te voorkomen dat hij weer warm loopt.


85cc kan bij sommige blokken wel sommige niet. meen de meeste moderne blokken wel sommige blokken past de rok van de cilinder niet in de carters zit een stuk aluminium in de weg.

hou er rekening mee 85cc is de afstelling van de brommer totaal aan passen. en mijn tip monteer gelijk een 70cc/90cc kop dan loopt hij beter en iets harder ook beter voor te tempratuur huishouding.
verder een olie pomp al durf ik nog wel een bami blok met de originele pomp te rijden op 85cc die pomp is groter als origineel ss50. wel even een tempratuurmeter kopen en die monteren dan hoef je de vraag over een olie koeler ook niet te stellen met 124cc in nog prima zonder koeler te rijden als je maar kan afstellen. als je niet kan afstellen heb je een olie koeler nodig, pas bij 120+ grade een olie koeler.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3998
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Welk blok op kymko k-pipe

Bericht door wim V8 »

Ik begrijp dat zijn blok stuk is. Helemaal.

Maar ja, ik begrijp de garage wel.
Ga alles laten vernieuwen. Cil. Kop. Zuiger.
5 uurtjes x 60,- = 300,- zonder materiaal.
Onderdelen 250,- = 550,-
Moeten ze nog garantie geven, hoe is krukas en de rest er onder uit gekomen.
krukas moet eigenlijk ook gecontroleerd.
Heel nieuw blok is safe, goedkoop, en je rijdt weer nieuw.

Ik snap de garage wel.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

MichelVH
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 139
Lid geworden op: 04 feb 2020 21:32

Re: Welk blok op kymko k-pipe

Bericht door MichelVH »

Ik heb onder mijn K-pipe een lifan 70cc met handkoppeling gegooid om van de semi automaat af te zijn. In principe kun je er elk blok zo onder gooien alleen kwam ik toen met de ontsteking in de knoei. Kymco blokken laden eerst de accu op en vervolgens maakt de cdi een vonkstroom vanaf je accuspanning. Ieder ander blok gebruikt voor de vonk gewoon wisselstroom direct vanaf de spoelen.

Dus een ander blok kan, maar ben je wel half uurtje aan het bedraden en je moet een nieuwe CDI nemen. Ik zou zelf zo iets nemen, heb je gewoon lekker power:

https://4taktwinkel.nl/Motorblok-Dayton ... toebehoren

Maar welk blok je verder moet hebben kan ik niet zeggen, heb daar zelf weinig ervaring mee. Zon Kymco kun je zonder brokken goed opvoeren in ieder geval, want qua remmen/vering/frame zijn die dingen echt voorbereid op 400cc

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Welk blok op kymko k-pipe

Bericht door MrSinga »

MichelVH schreef: 15 mar 2021 01:46 Ik heb onder mijn K-pipe een lifan 70cc met handkoppeling gegooid om van de semi automaat af te zijn. In principe kun je er elk blok zo onder gooien alleen kwam ik toen met de ontsteking in de knoei. Kymco blokken laden eerst de accu op en vervolgens maakt de cdi een vonkstroom vanaf je accuspanning. Ieder ander blok gebruikt voor de vonk gewoon wisselstroom direct vanaf de spoelen.

Dus een ander blok kan, maar ben je wel half uurtje aan het bedraden en je moet een nieuwe CDI nemen. Ik zou zelf zo iets nemen, heb je gewoon lekker power:

https://4taktwinkel.nl/Motorblok-Dayton ... toebehoren

Maar welk blok je verder moet hebben kan ik niet zeggen, heb daar zelf weinig ervaring mee. Zon Kymco kun je zonder brokken goed opvoeren in ieder geval, want qua remmen/vering/frame zijn die dingen echt voorbereid op 400cc
Of ge zet de ontsteking over van kymco op een lifan. Hier kun je een 86cc blokje nemen (90cc zoals ze zeggen). Zal anders rijden dan een 85-kit, maar zal wel gezonder rijden

MichelVH
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 139
Lid geworden op: 04 feb 2020 21:32

Re: Welk blok op kymko k-pipe

Bericht door MichelVH »

MrSinga schreef: 15 mar 2021 06:31
MichelVH schreef: 15 mar 2021 01:46 Ik heb onder mijn K-pipe een lifan 70cc met handkoppeling gegooid om van de semi automaat af te zijn. In principe kun je er elk blok zo onder gooien alleen kwam ik toen met de ontsteking in de knoei. Kymco blokken laden eerst de accu op en vervolgens maakt de cdi een vonkstroom vanaf je accuspanning. Ieder ander blok gebruikt voor de vonk gewoon wisselstroom direct vanaf de spoelen.

Dus een ander blok kan, maar ben je wel half uurtje aan het bedraden en je moet een nieuwe CDI nemen. Ik zou zelf zo iets nemen, heb je gewoon lekker power:

https://4taktwinkel.nl/Motorblok-Dayton ... toebehoren

Maar welk blok je verder moet hebben kan ik niet zeggen, heb daar zelf weinig ervaring mee. Zon Kymco kun je zonder brokken goed opvoeren in ieder geval, want qua remmen/vering/frame zijn die dingen echt voorbereid op 400cc
Of ge zet de ontsteking over van kymco op een lifan. Hier kun je een 86cc blokje nemen (90cc zoals ze zeggen). Zal anders rijden dan een 85-kit, maar zal wel gezonder rijden
Snap ik, maar heb je dan niet nog steeds het gedoe met de ontstekingskap? Die is namelijk voor startmotor boven

Brenods
4T-MSB beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2021 10:08

Re: Welk blok op kymko k-pipe

Bericht door Brenods »

MichelVH schreef: 15 mar 2021 01:46 Ik heb onder mijn K-pipe een lifan 70cc met handkoppeling gegooid om van de semi automaat af te zijn. In principe kun je er elk blok zo onder gooien alleen kwam ik toen met de ontsteking in de knoei. Kymco blokken laden eerst de accu op en vervolgens maakt de cdi een vonkstroom vanaf je accuspanning. Ieder ander blok gebruikt voor de vonk gewoon wisselstroom direct vanaf de spoelen.

Dus een ander blok kan, maar ben je wel half uurtje aan het bedraden en je moet een nieuwe CDI nemen. Ik zou zelf zo iets nemen, heb je gewoon lekker power:

https://4taktwinkel.nl/Motorblok-Dayton ... toebehoren

Maar welk blok je verder moet hebben kan ik niet zeggen, heb daar zelf weinig ervaring mee. Zon Kymco kun je zonder brokken goed opvoeren in ieder geval, want qua remmen/vering/frame zijn die dingen echt voorbereid op 400cc
Ik heb daarover een vraag. Ik heb zelf ook mijn blok veranderd naar een Lifan 50 cc met elektrische start. Ik wilde graag weten welke ontsteking je er nu op heb gezet en CDI en waar je het kan halen. Want bij mij is het precies het zelfde probleem. De k pipe start wel maar hij laat niet de batterij op.

Alvast bedankt!

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2525
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Welk blok op kymko k-pipe

Bericht door MrSinga »

normaal niet. spoelen en vliegwiel over zetten en ik durf er redelijk m'n hand voor in het vuur steken dat het allemaal past

MichelVH
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 139
Lid geworden op: 04 feb 2020 21:32

Re: Welk blok op kymko k-pipe

Bericht door MichelVH »

Brenods schreef: 15 mar 2021 10:22
Ik heb daarover een vraag. Ik heb zelf ook mijn blok veranderd naar een Lifan 50 cc met elektrische start. Ik wilde graag weten welke ontsteking je er nu op heb gezet en CDI en waar je het kan halen. Want bij mij is het precies het zelfde probleem. De k pipe start wel maar hij laat niet de batterij op.

Alvast bedankt!
Heya! Ik heb het volgende erop gezet:

Deze ontsteking, niet de goedkoopste maar vond deze er kwalitaitief het beste uitzien.
https://www.brinkmotoren.nl/electrisch_ ... spoel/1776

Ik heb deze CDI gebruikt
https://nl.aliexpress.com/item/40010068 ... web201603_

En dit stekkertje heb ik er later bijgekocht zodat je die cdi gewoon zonder knippen kan vervangen
https://nl.aliexpress.com/item/10050016 ... fdRP9&mp=1

Bobine kan je volgens mij gewoon hergebruiken, heb die toen wel vervangen maar is nergens voor nodig als t goed is. En ik weet niet of ik een draad kwijt ben geraakt ofzo, maar ik kon geen draad vinden van de spoelenkrans naar de spanningsregelaar, om zo de accu op te laden. Dus heb die toen bij getrokken en op de gele van de spanningsregelaar gedaan. Verder heeft dit schema mij erg geholpen, van de kymco heb ik geen schema kunnen vinden.
Afbeelding

Zie ook: viewtopic.php?t=34298

Brenods
4T-MSB beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2021 10:08

Re: Welk blok op kymko k-pipe

Bericht door Brenods »

MichelVH schreef: 15 mar 2021 19:39
Brenods schreef: 15 mar 2021 10:22
Ik heb daarover een vraag. Ik heb zelf ook mijn blok veranderd naar een Lifan 50 cc met elektrische start. Ik wilde graag weten welke ontsteking je er nu op heb gezet en CDI en waar je het kan halen. Want bij mij is het precies het zelfde probleem. De k pipe start wel maar hij laat niet de batterij op.

Alvast bedankt!
Heya! Ik heb het volgende erop gezet:

Deze ontsteking, niet de goedkoopste maar vond deze er kwalitaitief het beste uitzien.
https://www.brinkmotoren.nl/electrisch_ ... spoel/1776

Ik heb deze CDI gebruikt
https://nl.aliexpress.com/item/40010068 ... web201603_

En dit stekkertje heb ik er later bijgekocht zodat je die cdi gewoon zonder knippen kan vervangen
https://nl.aliexpress.com/item/10050016 ... fdRP9&mp=1

Bobine kan je volgens mij gewoon hergebruiken, heb die toen wel vervangen maar is nergens voor nodig als t goed is. En ik weet niet of ik een draad kwijt ben geraakt ofzo, maar ik kon geen draad vinden van de spoelenkrans naar de spanningsregelaar, om zo de accu op te laden. Dus heb die toen bij getrokken en op de gele van de spanningsregelaar gedaan. Verder heeft dit schema mij erg geholpen, van de kymco heb ik geen schema kunnen vinden.
Afbeelding

Zie ook: viewtopic.php?t=34298
Ah okay, dan ga ik dat maar eens snel halen. Wil wel weer kunnen rijden namelijk haha. Heel erg bedankt voor je hulp!

Straalpijp
4T-MSB beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2023 22:11

Re: Welk blok op kymko k-pipe

Bericht door Straalpijp »

Ik ben ook van plan om binnenkort een 90cc lifan op mijn k-pipe te zetten. Denken dat jullie dat dat lukt met bedrading etcetera?
Of moet ik nog wat bijbestellen?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Welk blok op kymko k-pipe

Bericht door nielspbr »

Straalpijp schreef: 25 mei 2023 11:35 Ik ben ook van plan om binnenkort een 90cc lifan op mijn k-pipe te zetten. Denken dat jullie dat dat lukt met bedrading etcetera?
Of moet ik nog wat bijbestellen?
Als je het hele draadje hebt doorgelezen ben je ook deze tegengekomen:
MichelVH schreef: 15 mar 2021 01:46 Ik heb onder mijn K-pipe een lifan 70cc met handkoppeling gegooid om van de semi automaat af te zijn. In principe kun je er elk blok zo onder gooien alleen kwam ik toen met de ontsteking in de knoei. Kymco blokken laden eerst de accu op en vervolgens maakt de cdi een vonkstroom vanaf je accuspanning. Ieder ander blok gebruikt voor de vonk gewoon wisselstroom direct vanaf de spoelen.

Dus een ander blok kan, maar ben je wel half uurtje aan het bedraden en je moet een nieuwe CDI nemen. Ik zou zelf zo iets nemen, heb je gewoon lekker power:

https://4taktwinkel.nl/Motorblok-Dayton ... toebehoren

Maar welk blok je verder moet hebben kan ik niet zeggen, heb daar zelf weinig ervaring mee. Zon Kymco kun je zonder brokken goed opvoeren in ieder geval, want qua remmen/vering/frame zijn die dingen echt voorbereid op 400cc

Plaats reactie