Kakstuurtjes

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Rody
4T-MSB beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2020 14:27
Bezit: CY
R&P

Re: Kakstuurtjes

Bericht door Rody »

firestone schreef: 25 jan 2022 18:26 Gave foto's Rody,

Meen omgeving Hugo de Grootstraat te herkennen, kan dat?

Afbeelding
Dank firestone,

Deze foto's zijn tussen medio 1988 en eind 1991(sixbend) gemaakt rond de Johannes Geradtsweg en de Bachlaan en eentje in Blaricum Bijvanck.

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 610
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Kakstuurtjes

Bericht door Dennoz »

@Jason : de brommer die we hier zien , ik ben er niet zeker van of dit van origine de LAPD ss was maar voordat hij er zo bij stond was het een ss met een gebroken nek door een aanrijding.
Poeta denkt vrijwel nooit binnen de box dus het frame weggooien en wat nieuws kopen kwam niet in de gedachte voor , ik zelf had in de garage een MAG lasapperaat en een hoek met allerlei materialen. We hebben het balhoofd er afgezaagd en uiteindelijk in de grabbelton en rechthoekige koker gevonden die met wat pedagogische tikken aardig strak om het frame paste , het brokkie balhoofd hebben we met wat strippen op gelijke dikte gebracht en die met dezelfde hamer in de rest van de koker gemept…las las las las , bier bier bier , en las , voila het frame is weer uit 1 stuk . Helaas hadden we in het enthousiasme eigenlijk helemaal niet meer op de balhoofdhoek gelet dus deze stond aardig achterover.
Met de standaard voorvork zou het blok dus als een anker over de grond schrapen, niet gehinderd door enig besef van mogelijke consequenties heeft hij bij een draaierij wat voorpoot verlengers laten draaien , als ik het me goed herinner zat de deling ongeveer ter hoogte van de onderste kroonplaat.
Later is er ook nog een forward control constructie van hoeklijn 30x30 opgekomen voor de ontspannen zit. Laten we zeggen dat het functioneel maar overdadig degelijk was.
Poeta heeft wel een charismatische manier van werken , een soort van scrapheap challenge mindset die altijd aan staat. Die zou op zn werk ergens over kunnen struikelen en dan dat onderdeel meteen kunnen gebruiken op zn brommer , ik ben overtuigd dat dat een gave is. Ik gok dat Gonzo zijn opties ook niet te lang overweegt aan Gretschen te zien.
De uitlaatpot en achterband kwamen via via uit de afval bak van de lokale motorwinkel , zo kwam de ss uitlaat die iemand anders al voor hem verzaagd had toch nog van pas.
Deze foto is gemaakt op weg naar de sneekweek , de towerbridge voorvork heeft toch nog aardig wat ritjes en kilometers overleefd voordat dit project naadloos is overggaan in een C50 creatie , wellicht kan ik daar nog een keer wat info over loslaten…Afbeelding
Hop hop gas dr op

Jason
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 157
Lid geworden op: 27 jan 2012 14:28
Bezit: SS50ZB2

Re: Kakstuurtjes

Bericht door Jason »

@Dennoz: hartelijk dank voor het plaatsen van de foto en je mooie ironische verhaal.

Zo ging dat inderdaad vaak: geen geld, wel creativiteit en wegkomen met soms constructief of metaalmoeheid gevaarlijke constructies.

Het resultaat mag er zijn: apart is het!

Blijf foto's uit de oude doos delen mensen: prachtige trip in memory lane dit topic!

Groet, Jason

Gebruikersavatar
se7ven
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1018
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
Locatie: regio Amersfoort

Re: Kakstuurtjes

Bericht door se7ven »

Ik heb altijd met Tommaselli hoge sturen gereden. Die vond ik verweg het lekkerste rijden.
Sleuf er in frezen voor org gashandel en een paar gaten voor kabels.

Zelfs op mijn imi JC 'monkey' zit er nu 1 op.
zoiets :
https://www.motorservicevierlingsbeek.n ... maselli-1/
https://www.motolab.nl/a-50094027/sture ... escription

Vroeger had ik een SS met een CB200 voorvork ( met SS50 stuurpen) en achter wat verhoogd en achterbrug wat versterkt.
72cc, vervroegende ontsteking (alles org honda)
Reed super, veel betere wegligging dan originele SS.
Altijd spijt gehad dat ik deze heb verkocht. Zaten heel mooie zeldzame onderdelen op.
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Afbeelding

Jason
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 157
Lid geworden op: 27 jan 2012 14:28
Bezit: SS50ZB2

Re: Kakstuurtjes

Bericht door Jason »

@se7ven: ziet er leuk uit, dank voor het delen.

Ook leuke links naar die winkels.

Kon daar helaas niets SS50 vinden.

Groet, Jason

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 610
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Kakstuurtjes

Bericht door Dennoz »

zijn ook gewoon universeel 22mm , waren wel leuke stuurtjes idd!
Hop hop gas dr op

JapvanOtt
4T-MSB beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jun 2022 14:30
Bezit: Hopelijk binnenkort weer een Honda SS50 zoals ik'm vroeger had.

Re: Kakstuurtjes

Bericht door JapvanOtt »

Ik wil mijn oude SS50 zoals ik'm in de jaren '80 reed (Apeldoorn) helemaal terug bouwen. Weet iemand of er überhaupt nog U-stuurtjes worden verkocht? Spaakstuur lijkt er wel een beetje op maar is het niet.

Tevens op zoek naar een dicht achterwiel maar ik denk dat ik'm zelf ga maken. Of iemand moet er nog een set hebben liggen.

Ik zal eens op zoek gaan naar een oude foto van mijn brommer en deze hier posten.

Grtz Jasper

Jason
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 157
Lid geworden op: 27 jan 2012 14:28
Bezit: SS50ZB2

Re: Kakstuurtjes

Bericht door Jason »

Even afstoffen dit topic mensen.

Heeft er nog iemand verder nog leuke foto's van Honda 4-takts met kakstuurtjes?

Groet, Jason

alfers
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2022 23:53
Bezit: Skyteam Dax 125. C70 1972

Re: Kakstuurtjes

Bericht door alfers »

Afbeelding

Afbeelding

Jason
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 157
Lid geworden op: 27 jan 2012 14:28
Bezit: SS50ZB2

Re: Kakstuurtjes

Bericht door Jason »

@alfers: hartelijk dank voor het delen van die foto's.

Grandioos mooi!! Wat ik mij afvraag is waarom vaak de stuurschakelblokjes niet 'naar boven" werden gezet.

Herinner mij dat sommigen die van de SS50 gebruikten, zeker wanneer er een SS50 of CD50 blokje onder ging met handkoppeling.

Met dit soort foto's heb ik ook zin er weer eentje te gaan bouwen, dit rijdt toch veel comfortabeler dan het stokstuurtje?

Keep the pics coming!

Groet, Jason

ronaldverhoog
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2021 22:33
Bezit: SS50

Re: Kakstuurtjes

Bericht door ronaldverhoog »

Cool, zo heb ik vroeger ook nog even rondgereden op een C in het grijs met roze kappen. Er staat hier ook een Z4 voor de deur dus dubbel leuk. Hoorde vandaag dat de spaakstuurtjes bij Leertouwer klaar zijn dus binnenkort kan ik mijn 2e projectje afmaken met "kakstuurtje".

alfers
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2022 23:53
Bezit: Skyteam Dax 125. C70 1972

Re: Kakstuurtjes

Bericht door alfers »

hoi, ben nieuw in dit wereldje. Dit "Gooische stuur" is er meteen afgehaald door mij, de originele zie je er naast liggen. Heb de C70 nog maar een paar weken. Het kakstuurtje is verkocht naar Bussum, gaat iemand anders een C mee bouwen. Ik zit zelf in het Noorden.
Die BMW is niet van mij maar van de jongen van wie ik de C70 kocht. Ben veel aan het lezen op dit forum, lekkere info.
De C70 is van '72, ooit uit Engeland gekomen. Soort van gerestaureerd, met motorkenteken. Loopt mooi maar mag wat meer pit hebben. Ben nu aan het zoeken naar een eenvoudige manier om het iets op te voeren zonder er meteen een ander blok in te hangen.

Jason
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 157
Lid geworden op: 27 jan 2012 14:28
Bezit: SS50ZB2

Re: Kakstuurtjes

Bericht door Jason »

@alfers: jammer zeg. Then again: ieder zijn smaak.

Het "Gooise stuur" zoals je dat noemt is een goeie, want voor zover ik kan zien is die van een door midden gehaald spaakstuurtje gemaakt.

Dat geeft exact de juiste verhouding, al was het enige schoonheid verbeter puntje wat ik eerder meldde.

De stuurschakelblokjes van een SS of CD bij de handvaten en wanneer het echt netjes werd gedaan, ook de originele gassleuf erin.

Mooi dat het "Gooise stuurtje" bij een liefhebber in het Gooi terecht kwam: benieuwd naar foto's van waar die het op bouwt.

Back on topic: wiie heeft nog meer mooie foto's van kakstuurtjes?


Groet, Jason

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kakstuurtjes

Bericht door NIX »

alfers schreef: 12 nov 2022 09:48 De C70 is van '72, ooit uit Engeland gekomen. Soort van gerestaureerd, met motorkenteken. Loopt mooi maar mag wat meer pit hebben. Ben nu aan het zoeken naar een eenvoudige manier om het iets op te voeren zonder er meteen een ander blok in te hangen.
Op een C70 zit een vrij klein carburateurtje (mogelijk hier zelfs nog de valstroom, kan dat niet zien) en de uitlaat houdt ook in. Er zijn ook cilinder met een nog grotere boring verkrijgbaar. Als dit een OT C70 blok is, dan heb je grote kleppen die icm grotere boring en carb een mooie setup vormen. En er zijn mensen die de kop nog wat kunnen verbeteren.

Soort van gerestaureerd geloof ik meteen, qua kleur en TT voorspatboard.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kakstuurtjes

Bericht door NIX »

Jason schreef: 11 nov 2022 23:06Grandioos mooi!! Wat ik mij afvraag is waarom vaak de stuurschakelblokjes niet 'naar boven" werden gezet.
Wat dacht je van de lengte van de electra? 3/4 Van hier kan nog geen bobine aansluiten. (Ok, klinkt niet zo aardig, maar volgens mij heb ik mijn punt gemaakt.)
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie