Van graden naar mm

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Mike Mechanic
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:25
Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.
Locatie: Amersfoort

Re: Van graden naar mm

Bericht door Mike Mechanic »

cdraaisma schreef: 18 dec 2021 21:30 Ik werk liever met mm dan met graden,ik plaats dan een klokje in het bougie als ik de mm weet maak ik een markering op het vliegwiel.Ik wil het vliegwiel vast zetten en dan is de voor ontsteking volgens mij 35 graden??Vandaar mijn vraag .
Gr..Kees.
Aangezien de bougie onder 'n hoek tov de zuiger staat gaat millimeters meten met 'n klokje überhaupt niet werken.
ホンダ

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Van graden naar mm

Bericht door butt head »

Zou gewoon een dop 17mm of 14mm pakken afhankelijk welke dikte vliegwiel moet je hebt.
Boutje op lassen moertje er bij zoeken. Een sterke magneet in de dop lijmen dan blijft die op de moer van het vliegwiel hangen.

Klop in op je computer gradencirkel maak er een maak er een afbeelding van print die uit. Maak een gat in het midden naar groote van de bout die je op de dop gelast hebt.

Pak je mooie klok draai de zuiger op ot.
Gradencirkel op de kruk zetten stukje ijzer draad pakken buig die dat je op daar mee op de gradecirkel ot of 0 ziet. Vredraai het vlieg wiel een stukje dat je 35 grade zit. Kijk naar het klokje in je bougie gat hoeveel mm dat is en je weet het.
Ik zou zelf gewoon een streepje op het vliegwiel zetten als je hem op 35grade hebt staan kan je de volgende keer makkelijker hem op jou gewenste punt zetten hoef je niet het boven staande verhaal op nieuw uit te vinden.

:geek:
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

cdraaisma
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 nov 2021 19:01
Bezit: Ik ga een Honda CB 50 kopen.

Re: Van graden naar mm

Bericht door cdraaisma »

butt head schreef: 20 dec 2021 21:48 Zou gewoon een dop 17mm of 14mm pakken afhankelijk welke dikte vliegwiel moet je hebt.
Boutje op lassen moertje er bij zoeken. Een sterke magneet in de dop lijmen dan blijft die op de moer van het vliegwiel hangen.

Klop in op je computer gradencirkel maak er een maak er een afbeelding van print die uit. Maak een gat in het midden naar groote van de bout die je op de dop gelast hebt.

Pak je mooie klok draai de zuiger op ot.
Gradencirkel op de kruk zetten stukje ijzer draad pakken buig die dat je op daar mee op de gradecirkel ot of 0 ziet. Vredraai het vlieg wiel een stukje dat je 35 grade zit. Kijk naar het klokje in je bougie gat hoeveel mm dat is en je weet het.
Ik zou zelf gewoon een streepje op het vliegwiel zetten als je hem op 35grade hebt staan kan je de volgende keer makkelijker hem op jou gewenste punt zetten hoef je niet het boven staande verhaal op nieuw uit te vinden.

:geek:
Dit is een goed idee,hier ga ik mee aan de slag.
Bedankt Kees.

Mike Mechanic
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:25
Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.
Locatie: Amersfoort

Re: Van graden naar mm

Bericht door Mike Mechanic »

Had je inmiddels al een mooie gradencirkel?
anders is dit wel een handige tool daarvoor:
https://www.blocklayer.com/degree-wheel.aspx
ホンダ

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Van graden naar mm

Bericht door butt head »

Mike Mechanic schreef: 22 dec 2021 16:43 Had je inmiddels al een mooie gradencirkel?
anders is dit wel een handige tool daarvoor:
https://www.blocklayer.com/degree-wheel.aspx
Kijk dat is een mooie gradencirkel
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Plaats reactie