CB 50 Opvoeren

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Plaats reactie
JelleP
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2022 13:55
Bezit: Honda CB 50
Beta rr 50 Track Motard 2020

CB 50 Opvoeren

Bericht door JelleP »

Hallo ik ben Jelle 16 jaar oud en nieuw op dit forum,

Zins een tijdje ben ik de gelukkige eigenaar van een Honda CB 50,
een hele mooie brommer die goed loopt. Maar na een tijdje verveeld het wel op constant 50km/u te rijden, dus kort gezegt moet die gewoon harder. Natuurlijk zou ik de uitlaat kunnen ontgrenzen maar ik zat eigenlijk aan een ander blok te denken.

Iemand tips kwa blok? En waar ik voor moet it kijken.

Alvast bedankt,

Jelle

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1897
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: CB 50 Opvoeren

Bericht door lil »

beetje zonde van zo'n mooie originele honda cb50 om op te voeren, koop liever een 125cc china barrel erbij om lekker mee te scheuren en experimenteren, en dan hou je de honda voor de zondagritjes.(hij moet trouwens 60 kunnen, kijk es oftie begrenst is)
maargoed, het is jouw brommer, ik zou zeggen kijk es rond op de website van viertaktwinkel naar 125cc bamiblokken, ze zijn niet al te duur nieuw, en neem maar gewoon de goedkoopste want stuk gaat het toch wel
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1814
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: CB 50 Opvoeren

Bericht door hypercub »

bij een CB is het opvoeren geen simpel klusje.
Uitlaat is begrensd met een pijpje dat van de bocht tot in de demper loopt
Vliegwiel is begrensd met een centrifugaal verlatings mechanisme zodat je niet boven de 8000 rpm uitkomt.
Carburateur is 12mm, inlaat en luchtfilter zijn begrensd

Het meest heb je te winnen met een 6 volt vervroegend vliegwiel of 12v CDI ombouw, daarna de uitlaat, daarna de carb en daarna kan je eventueel nog op zoek naar de zeldzame cb50 snelle nokkenas. Ik persoonlijk vind die nokkenas een onding, de std nokkenas rijdt veel soepeler.

Qua blokken kun je kijken naar een CY80 of XR80/100 blok. Zijn in NL redelijk zeldzame blokjes. Bamiblokken heb ik geen ervaring mee, maar het lijkt me stug dat dat 1 op 1 past
Life is too short for lousy coffee.

Plaats reactie