Goede tuningset Ape-100

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Plaats reactie
PatrickD
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 aug 2022 12:10
Bezit: Honda CB50

Goede tuningset Ape-100

Bericht door PatrickD »

Ik wil mijn Ape-100 voorzien van een 125/145 cc tuningsetje. Nu zie ik verschillende setjes/merken te koop staan. Tw:
-Kitaco
-Takegawa
-yoshimura

Gebruik zal zijn, lekker mee kunnen rijden in het verkeer maar ook kunnen meerijden met een brommer toertocht ( gem. snelheid 45 - 55 km/h)

Iemand ervaring met 1 van deze sets?

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: Goede tuningset Ape-100

Bericht door cor »

Wat voor een top snelheid wil je bereiken? Hoeveel cc is het nu? En welke de betere is ? Geen idee , heb nog geen van allen hoeven en willen gebruiken.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Goede tuningset Ape-100

Bericht door lil »

originele hondas gaan gemiddeld 60, meer dan genoeg om mee te komen in het verkeer en honda toertochtjes. wil je een racemonster bouwen dan zit je goed genoeg bij takegawa. hebbie geld teveel?
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

PatrickD
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 aug 2022 12:10
Bezit: Honda CB50

Re: Goede tuningset Ape-100

Bericht door PatrickD »

lil schreef: 30 dec 2022 20:27 originele hondas gaan gemiddeld 60, meer dan genoeg om mee te komen in het verkeer en honda toertochtjes. wil je een racemonster bouwen dan zit je goed genoeg bij takegawa. hebbie geld teveel?
Voor een Ape-100 op motorkenteken is ie standaard
te sloom vindt ik. Maar ik wil ook geen zenuwachtig hoogtoerig ding. Daarom stel ik de vraag hier. De verschillende merken hebben vast ook verschillende eigenschappen. Ik zou graag de ervaringen hiervan willen weten.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Goede tuningset Ape-100

Bericht door nielspbr »

De standaard ape 100 is een lambal ja. (de mijne 85 max)

Takegawa levert volgens mij helaas geen complete blokken meer.

In europa ga je er niet veel voor vinden, motorkit heeft misschien nog een beetje. TB heeft een 120cc cilinderkitje bij de japanners moet je zijn voor het serieuze werk. O ja, bij takegawa moet je al heel snel een oliekanaal(piston squirter) in je carter gaan boren.
En met een cilinderkitje ben je er natuurlijk nog niet want het moet ook nog fatsoenlijk kunnen in- en uitademen.
Webike en/of j-mart gaan je beste vriendjes worden. (let op, oer het totaalbedrag incl. verzendkosten wordt de btw berekend + nog 30 euri voor inklaren van spullen buiten europa)

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Goede tuningset Ape-100

Bericht door NIX »

Het gaat vooral om het kunnen ademen. Los van een dikke carb is de koep en met name het inlaatkanaal de plek waar de meeste winst te halen valt. Maar groot is wat anders dan flow.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Goede tuningset Ape-100

Bericht door nielspbr »

NIX schreef: 31 dec 2022 10:00 Het gaat vooral om het kunnen ademen. Los van een dikke carb is de koep en met name het inlaatkanaal de plek waar de meeste winst te halen valt. Maar groot is wat anders dan flow.
Uit mijn blote hoofd is het begin van het inlaatkanaal 24mm, dat valt wel mee.
Die standaard 15mm carbu en dat plaatje dat het halve inlaatkanaal afdekt echter... (ape100 met cat, ik vermoed dat een normale 100 niet het plaatje heeft maar wel dezelfde maat carburateur)

Plaats reactie