Daytona ontsteking

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Emielfelies
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
Bezit: Chaly, 2 camino

Daytona ontsteking

Bericht door Emielfelies »

Ik wil graag een daytona ontsteking bestellen voor mijn ss50 blokje.
Nu las ik hier op het forum een aantal dingen maar zit toch nog met wat vraagjes:
-Kan ik hem nog altijd begrenzen wanneer ik wil met bv een kepspeed cdi?(zo eentje waar ik een knopje tussen kan friemelen voor begrensd- of onbegrensd te rijden)
-moet ik perse een daytona cdi kopen?
-en dan ten slot: heb hier een aansluit tabel gezien waar ik niet super veel van snap dus iemand een aansluit tabel van de daytona ontsteking?
Alvast bedankt

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2521
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Daytona ontsteking

Bericht door MrSinga »

Welke ontsteking? De rotor? Werkt enkel met dat type cdi, das een kit.
Begrenzen? Lach met een ander

KiP
postslet
Berichten: 2383
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Daytona ontsteking

Bericht door KiP »

En waarom een daytona ontsteking?
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Emielfelies
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
Bezit: Chaly, 2 camino

Re: Daytona ontsteking

Bericht door Emielfelies »

https://www.motorkit.com/nl/ontsteking/ ... -takt.html
het is deze hierboven, wil gwn weten of dat gaat met een andere cdi.
MrSinga schreef: 11 mar 2023 19:47 Welke ontsteking? De rotor? Werkt enkel met dat type cdi, das een kit.
Begrenzen? Lach met een ander

Emielfelies
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
Bezit: Chaly, 2 camino

Re: Daytona ontsteking

Bericht door Emielfelies »

ben opzoek naar iets met een agressieve reactie iets met een heel licht vliegwiel dus
KiP schreef: 11 mar 2023 20:09 En waarom een daytona ontsteking?

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1177
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Daytona ontsteking

Bericht door gonzo »

Emielfelies schreef: 11 mar 2023 18:53 Ik wil graag een daytona ontsteking bestellen voor mijn ss50 blokje.
Nu las ik hier op het forum een aantal dingen maar zit toch nog met wat vraagjes:
-Kan ik hem nog altijd begrenzen wanneer ik wil met bv een kepspeed cdi?(zo eentje waar ik een knopje tussen kan friemelen voor begrensd- of onbegrensd te rijden)
-moet ik perse een daytona cdi kopen?
-en dan ten slot: heb hier een aansluit tabel gezien waar ik niet super veel van snap dus iemand een aansluit tabel van de daytona ontsteking?
Alvast bedankt
Aansluitschema zit er gewoon bij.........en zelfs ik snap het.
Try and die techniek....... love it.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16189
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Daytona ontsteking

Bericht door nielspbr »

gonzo schreef: 12 mar 2023 08:30
Emielfelies schreef: 11 mar 2023 18:53 Ik wil graag een daytona ontsteking bestellen voor mijn ss50 blokje.
Nu las ik hier op het forum een aantal dingen maar zit toch nog met wat vraagjes:
-Kan ik hem nog altijd begrenzen wanneer ik wil met bv een kepspeed cdi?(zo eentje waar ik een knopje tussen kan friemelen voor begrensd- of onbegrensd te rijden)
-moet ik perse een daytona cdi kopen?
-en dan ten slot: heb hier een aansluit tabel gezien waar ik niet super veel van snap dus iemand een aansluit tabel van de daytona ontsteking?
Alvast bedankt
Aansluitschema zit er gewoon bij.........en zelfs ik snap het.
Idd het aansluitschema staat erbij en je hebt die dikke 8-polige cdi nodig omdat die zowel naar de voorkant als de achterkant van de streep kijkt. Er is een cdi met begrenzing voor maar die begint ergens in de 5 cijfers (11k rpm ofzo).

Tip van de week, als je wilt begrenzen, normale cdi ontsteking gebruiken.

ps. Dat vliegwiel is zodanig licht dat dit op 50cc ontzettend *piep* gaat rijden. Om te beginnen moet je stationair toerental omhoog om te voorkomen dat ie stationair afslaat.

Emielfelies
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
Bezit: Chaly, 2 camino

Re: Daytona ontsteking

Bericht door Emielfelies »

Ik ben van plan om eventueel 88/72 te steken wat is dan een goeie lichte ontsteking? Een van takegawa?
nielspbr schreef: 12 mar 2023 13:12
gonzo schreef: 12 mar 2023 08:30
Emielfelies schreef: 11 mar 2023 18:53 Ik wil graag een daytona ontsteking bestellen voor mijn ss50 blokje.
Nu las ik hier op het forum een aantal dingen maar zit toch nog met wat vraagjes:
-Kan ik hem nog altijd begrenzen wanneer ik wil met bv een kepspeed cdi?(zo eentje waar ik een knopje tussen kan friemelen voor begrensd- of onbegrensd te rijden)
-moet ik perse een daytona cdi kopen?
-en dan ten slot: heb hier een aansluit tabel gezien waar ik niet super veel van snap dus iemand een aansluit tabel van de daytona ontsteking?
Alvast bedankt
Aansluitschema zit er gewoon bij.........en zelfs ik snap het.
Idd het aansluitschema staat erbij en je hebt die dikke 8-polige cdi nodig omdat die zowel naar de voorkant als de achterkant van de streep kijkt. Er is een cdi met begrenzing voor maar die begint ergens in de 5 cijfers (11k rpm ofzo).

Tip van de week, als je wilt begrenzen, normale cdi ontsteking gebruiken.

ps. Dat vliegwiel is zodanig licht dat dit op 50cc ontzettend *piep* gaat rijden. Om te beginnen moet je stationair toerental omhoog om te voorkomen dat ie stationair afslaat.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2521
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Daytona ontsteking

Bericht door MrSinga »

Nu begin je toch wat verwarrend over te komen hoor

-88cc begrenzen op 45kmh is al nen no go
-Daytona rotor op 88cc is fun maar goed, begrenzen kun je vergeten. En dan ga je ook geen 88cc moeten nemen met een china 70-kopje ofzo. Beter dan een goeie kit, shift up/takegawa/… kopen

Emielfelies
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 48
Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
Bezit: Chaly, 2 camino

Re: Daytona ontsteking

Bericht door Emielfelies »

Is niet om moeilijk te doen hoor sorry alvast het is gwnik moet iedere dag met de brommer naar school en dan de eerste 15km is er geen/weinig politie (kan ik onbegrensd rijden) en dan in de school omgeving is er meestal zeer veel politie (kan ik knopje aansluiten op mn cdi bv en begrensd rijden) maar wil toch een mooi/snel blokje bouwen voor naar meets te gaan etc
MrSinga schreef: 12 mar 2023 21:17 Nu begin je toch wat verwarrend over te komen hoor

-88cc begrenzen op 45kmh is al nen no go
-Daytona rotor op 88cc is fun maar goed, begrenzen kun je vergeten. En dan ga je ook geen 88cc moeten nemen met een china 70-kopje ofzo. Beter dan een goeie kit, shift up/takegawa/… kopen

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Daytona ontsteking

Bericht door NIX »

Bouw een blok voor door de week en een voor meetings. Wat jij wil kan niet.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Daytona ontsteking

Bericht door Dennoz »

maar wat als die meeting nou doordeweeks is?
Hop hop gas dr op

KiP
postslet
Berichten: 2383
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Daytona ontsteking

Bericht door KiP »

Dennoz schreef: 13 mar 2023 14:50 maar wat als die meeting nou doordeweeks is?
Dan moet er nog een blok gebouwd worden voor de doordeweeksemeeting!
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1891
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Daytona ontsteking

Bericht door lil »

beter neem je gewoon meerdere brommers, dan hoef je niet steeds blokken te wisselen.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2521
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Daytona ontsteking

Bericht door MrSinga »

Emielfelies schreef: 12 mar 2023 21:44 Is niet om moeilijk te doen hoor sorry alvast het is gwnik moet iedere dag met de brommer naar school en dan de eerste 15km is er geen/weinig politie (kan ik onbegrensd rijden) en dan in de school omgeving is er meestal zeer veel politie (kan ik knopje aansluiten op mn cdi bv en begrensd rijden) maar wil toch een mooi/snel blokje bouwen voor naar meets te gaan etc
MrSinga schreef: 12 mar 2023 21:17 Nu begin je toch wat verwarrend over te komen hoor

-88cc begrenzen op 45kmh is al nen no go
-Daytona rotor op 88cc is fun maar goed, begrenzen kun je vergeten. En dan ga je ook geen 88cc moeten nemen met een china 70-kopje ofzo. Beter dan een goeie kit, shift up/takegawa/… kopen
Zo werkt het dus niet met die Daytona ontstekingen. Dat is enkel die cdi en ga je niet begrenzen.
Dan zou ik, in jou geval, zien om bv een lifan 90cc od te kopen. Dat is nog enigszins af te stellen op 50kmh. Onbegrensd gaat het dan vlot naar de 85kmh.

Nu de aangehaalde reden ‘snel blokje voor meetings’ is maar een drogreden. Meetings in België worden gereden tussen 45 en 50kmh

Plaats reactie