Takegawa of kitaco 80cc?

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Plaats reactie
gewoonArnaud
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mar 2023 11:04
Bezit: honda dax
honda ape

Takegawa of kitaco 80cc?

Bericht door gewoonArnaud »

Hallo allemaal

Ik heb een honda ape 50cc carbu en zou eventueel willen upgraden naar een 80cc. Nu heb ik 2 kits gevonden om dit te doen maar zou eens willen weten of er mensen zijn die mij meer kunnen vertellen over de kits.

Kitaco 82cc:
https://www.motorkit.com/nl/haut-moteur ... tl-50.html

Of de takegawa 80cc:
https://www.motorkit.com/nl/haut-moteur ... -50cc.html

Ik zou willen weten welke van we 2 het meeste performance geeft en ook de beste prijs kwaliteit.
Kan iemand mij verder helpen?

Mvg
Arnaud

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Takegawa of kitaco 80cc?

Bericht door butt head »

Nou ik denk dat de takegawa set iets sneller zou kunnen zijn.
Hij heeft 2cc minder dan de kitaco. Maar de takegawa set heeft een andere nokkenas, dus afhankelijk wat de nokkenas voorn profiel heeft zou ik iets sneller kunnen zijn.


Ik zou gewoon voor de goedkopere kitaco set gaan. Scheelt een 100,- en zal misschien iets langzamer zijn
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1815
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Takegawa of kitaco 80cc?

Bericht door hypercub »

Neem de Kitaco spl kit. Gaat als de brandweer, is redelijk geprijsd en levert 9 pk met een 20mm carburateur. Wat geprobeerd, wat verkocht met tevreden reacties.
Life is too short for lousy coffee.

gewoonArnaud
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mar 2023 11:04
Bezit: honda dax
honda ape

Re: Takegawa of kitaco 80cc?

Bericht door gewoonArnaud »

hypercub schreef: 29 mar 2023 16:04 Neem de Kitaco spl kit. Gaat als de brandweer, is redelijk geprijsd en levert 9 pk met een 20mm carburateur. Wat geprobeerd, wat verkocht met tevreden reacties.
Goed om te weten maar ligt momenteel wel beetje buiten mijn budget. Heeft u ook ervaring met takegawa kits?

gewoonArnaud
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mar 2023 11:04
Bezit: honda dax
honda ape

Re: Takegawa of kitaco 80cc?

Bericht door gewoonArnaud »

Ben ondertussen heel wat opzoekwerk aan het doen en ben wel fan van de takegawa kits omdat de cilinders standaard met een aansluiting komen om een oli cooler en temp sensor aan te sluiten. Maar snap de verschillen tussen s-stage of s-strap niet, kan iemand mij dit uitleggen?

zo heb ik deze kit gevonden: https://www.japan-webike.be/products/24845176.html
dit is een s-fase kit met precies een coating op de cilinder. Wat heeft dit als effect?

dan heb ik deze: https://www.japan-webike.be/products/24845175.html
dit is ook een s-fase kit zonder coating maar wel met sport nokkenas

dan deze: https://www.japan-webike.be/products/24844791.html
dit is een s-trap kit, wat is dit precies.

welke van de 3 zou het beste zijn en is zo een sport nokkenas wel de moeite, levert enkel meer pk bij hoog toerental?

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1815
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Takegawa of kitaco 80cc?

Bericht door hypercub »

Dat "S-trap" is een ongelukkige vertaling van S-stage.
Geen ervaring met de takegawa kit, vond ze altijd wat te duur.
Een cilindercoating schijnt betere thermische eigenschappen te hebben, voert warmte sneller af en vermindert frictie.
De sportnok komt pas echt goed tot zijn recht in hogere toerentallen. Moet je ook weer inlaat, spruitstuk en carb op aanpassen.
Wil je gewoon wat meer koppel en geen hoge toeren-gejank koop dan de kit zonder sportnok.

De laatste kit uit je lijstje is trouwens alleen voor de injectie modellen.
Life is too short for lousy coffee.

gewoonArnaud
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mar 2023 11:04
Bezit: honda dax
honda ape

Re: Takegawa of kitaco 80cc?

Bericht door gewoonArnaud »

hypercub schreef: 29 mar 2023 22:16 Dat "S-trap" is een ongelukkige vertaling van S-stage.
Geen ervaring met de takegawa kit, vond ze altijd wat te duur.
Een cilindercoating schijnt betere thermische eigenschappen te hebben, voert warmte sneller af en vermindert frictie.
De sportnok komt pas echt goed tot zijn recht in hogere toerentallen. Moet je ook weer inlaat, spruitstuk en carb op aanpassen.
Wil je gewoon wat meer koppel en geen hoge toeren-gejank koop dan de kit zonder sportnok.

De laatste kit uit je lijstje is trouwens alleen voor de injectie modellen.
Super bedankt voor de hulp nu kan ik verder!😃

Plaats reactie