Nu zat ik eens rond te kijken of er een 3 plaats hydro koppeling setje bestaat. Bestaat dus van takegawa maar er zijn 2 soorten zie ik op cmsnl en heb al aan hun gevraagd welke ik moet steken maar ze weten het niet blijkbaar. Dus nu is mijn vraag ik heb een ss50 blok, welke van deze moet ik nu steken?
HYDRAULIC ENHANCED CLUTCH KIT
https://www.cmsnl.com/products/hydrauli ... 8cf4057726
Of-
HYDRO HEAVY CLUTCH KIT(18/67) FOR 6/12V-MONKEY
https://www.cmsnl.com/products/hydro-he ... 493262de4e
Alvast bedankt
Emiel
Hydro koppeling
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
- Bezit: Chaly, 2 camino
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16203
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Hydro koppeling
Je beseft dat beide sets een drieplater op de kruk zijn met hydraulische bediening, dus geen drieplater op de bak?
Bij de eerste set(02-01-0126) staan alleen 3,1 pk monkey/gorilla blokken vermeld met lange drijfstang(12v en 6v lange drijfstang) en standaard uitgerust met vierbak en handkoppeling. primare overbrenging gaat van 4,3 naar 3,7 en max toelaatbaar toerental 10k.
https://www.japan-webike.nl/products/24844905.html
Voor de 2e set(02-01-0038) geldt hetzelfde. primary gear reductie gaat bij een monkey blok van 4,3 naar 3,7 en een max veilig toerental van 10k.
http://www.takegawa.co.jp/english/new_p ... sion_e.pdf
Komt er eigenlijk op neer dat de setjes exact hetzelfde doen/beloven voor blokken van 85 en nieuwer. interne overbrenging wordt langer om het toerental te drukken en dat ze toerentallen boven de 10k niet leuk vinden.
Bij de eerste set(02-01-0126) staan alleen 3,1 pk monkey/gorilla blokken vermeld met lange drijfstang(12v en 6v lange drijfstang) en standaard uitgerust met vierbak en handkoppeling. primare overbrenging gaat van 4,3 naar 3,7 en max toelaatbaar toerental 10k.
https://www.japan-webike.nl/products/24844905.html
Voor de 2e set(02-01-0038) geldt hetzelfde. primary gear reductie gaat bij een monkey blok van 4,3 naar 3,7 en een max veilig toerental van 10k.
http://www.takegawa.co.jp/english/new_p ... sion_e.pdf
Komt er eigenlijk op neer dat de setjes exact hetzelfde doen/beloven voor blokken van 85 en nieuwer. interne overbrenging wordt langer om het toerental te drukken en dat ze toerentallen boven de 10k niet leuk vinden.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
- Bezit: Chaly, 2 camino
Re: Hydro koppeling
passen ze allebei op mn ss50 blokje?
en wat is die primaire overbrengen 4,3 naar 3,7,
-dus eig als ik het goed begrijp, de 2e dan?, want de eerste is voor lange drijstang.
en wat is die primaire overbrengen 4,3 naar 3,7,
-dus eig als ik het goed begrijp, de 2e dan?, want de eerste is voor lange drijstang.
nielspbr schreef: ↑08 apr 2023 12:52 Je beseft dat beide sets een drieplater op de kruk zijn met hydraulische bediening, dus geen drieplater op de bak?
Bij de eerste set(02-01-0126) staan alleen 3,1 pk monkey/gorilla blokken vermeld met lange drijfstang(12v en 6v lange drijfstang) en standaard uitgerust met vierbak en handkoppeling. primare overbrenging gaat van 4,3 naar 3,7 en max toelaatbaar toerental 10k.
https://www.japan-webike.nl/products/24844905.html
Voor de 2e set(02-01-0038) geldt hetzelfde. primary gear reductie gaat bij een monkey blok van 4,3 naar 3,7 en een max veilig toerental van 10k.
http://www.takegawa.co.jp/english/new_p ... sion_e.pdf
Komt er eigenlijk op neer dat de setjes exact hetzelfde doen/beloven voor blokken van 85 en nieuwer. interne overbrenging wordt langer om het toerental te drukken en dat ze toerentallen boven de 10k niet leuk vinden.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
- Bezit: Chaly, 2 camino
Re: Hydro koppeling
-De kit is verkrijgbaar met of zonder primair aangedreven tandwielen. Door het installeren van primair aangedreven tandwielen verandert de primaire reductieverhouding van de normale 4.312 naar 3.727, wat ongeveer 14% sneller is..
Als u hetzelfde rijgevoel wilt behouden als voor het wisselen van de koppeling, moet u het aandrijftandwiel ongeveer 2T laten zakken of het aandrijftandwiel ongeveer 4T laten stijgen.. (komt van webike)
Dit zie ik ook staan op de site van jou link. Dus eig als ik de "originele" rijstijl wil behouden dan steek ik beter de set met de 16/69 tandwiel verhouding.
https://www.cmsnl.com/products/hydro-he ... 93b011c915
en wat bedoelen ze eig met 14% sneller? is dat dan sneller optrekken op top snelheid? want zou graag veel trek hebben
alvast hartelijk dank voor u hulp
Als u hetzelfde rijgevoel wilt behouden als voor het wisselen van de koppeling, moet u het aandrijftandwiel ongeveer 2T laten zakken of het aandrijftandwiel ongeveer 4T laten stijgen.. (komt van webike)
Dit zie ik ook staan op de site van jou link. Dus eig als ik de "originele" rijstijl wil behouden dan steek ik beter de set met de 16/69 tandwiel verhouding.
https://www.cmsnl.com/products/hydro-he ... 93b011c915
en wat bedoelen ze eig met 14% sneller? is dat dan sneller optrekken op top snelheid? want zou graag veel trek hebben
alvast hartelijk dank voor u hulp
nielspbr schreef: ↑08 apr 2023 12:52 Je beseft dat beide sets een drieplater op de kruk zijn met hydraulische bediening, dus geen drieplater op de bak?
Bij de eerste set(02-01-0126) staan alleen 3,1 pk monkey/gorilla blokken vermeld met lange drijfstang(12v en 6v lange drijfstang) en standaard uitgerust met vierbak en handkoppeling. primare overbrenging gaat van 4,3 naar 3,7 en max toelaatbaar toerental 10k.
https://www.japan-webike.nl/products/24844905.html
Voor de 2e set(02-01-0038) geldt hetzelfde. primary gear reductie gaat bij een monkey blok van 4,3 naar 3,7 en een max veilig toerental van 10k.
http://www.takegawa.co.jp/english/new_p ... sion_e.pdf
Komt er eigenlijk op neer dat de setjes exact hetzelfde doen/beloven voor blokken van 85 en nieuwer. interne overbrenging wordt langer om het toerental te drukken en dat ze toerentallen boven de 10k niet leuk vinden.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16203
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Hydro koppeling
Door die langere overbrenging ga je in ieder geval niet sneller optrekken. Dat is belangrijk voor brommers met kleine wieltjesom het toerental te drukken (8" monkey/gorilla dus)
En als je mijn commentaar goed hebt gelezen zijn beide kits voor blokken die voorzien zijn met een krukas met lange drijfstang, kijk maar bij de bloknummers waarvoor die koppeling geschikt is.
(hoewel ik me niet voor kan stellen waarom het niet in een normaal ot 4-bak blok zou passen maar ik heb dat type blok nooit open gehad)
En als je mijn commentaar goed hebt gelezen zijn beide kits voor blokken die voorzien zijn met een krukas met lange drijfstang, kijk maar bij de bloknummers waarvoor die koppeling geschikt is.
(hoewel ik me niet voor kan stellen waarom het niet in een normaal ot 4-bak blok zou passen maar ik heb dat type blok nooit open gehad)
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
- Bezit: Chaly, 2 camino
Re: Hydro koppeling
Dus eig is het gwn het beste dat ik zowel het hydrolische gedeelte als de koppeling appart koop
nielspbr schreef: ↑08 apr 2023 23:24 Door die langere overbrenging ga je in ieder geval niet sneller optrekken. Dat is belangrijk voor brommers met kleine wieltjesom het toerental te drukken (8" monkey/gorilla dus)
En als je mijn commentaar goed hebt gelezen zijn beide kits voor blokken die voorzien zijn met een krukas met lange drijfstang, kijk maar bij de bloknummers waarvoor die koppeling geschikt is.
(hoewel ik me niet voor kan stellen waarom het niet in een normaal ot 4-bak blok zou passen maar ik heb dat type blok nooit open gehad)
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Hydro koppeling
Dan kom je duurder uit apartEmielfelies schreef: ↑09 apr 2023 10:41 Dus eig is het gwn het beste dat ik zowel het hydrolische gedeelte als de koppeling appart koopnielspbr schreef: ↑08 apr 2023 23:24 Door die langere overbrenging ga je in ieder geval niet sneller optrekken. Dat is belangrijk voor brommers met kleine wieltjesom het toerental te drukken (8" monkey/gorilla dus)
En als je mijn commentaar goed hebt gelezen zijn beide kits voor blokken die voorzien zijn met een krukas met lange drijfstang, kijk maar bij de bloknummers waarvoor die koppeling geschikt is.
(hoewel ik me niet voor kan stellen waarom het niet in een normaal ot 4-bak blok zou passen maar ik heb dat type blok nooit open gehad)
Maar de vraag waarom hydraulisch? Ik heb zo’n setje en nooit gebruikt, ik zie de meerwaarde ervan niet. Tenzij je echt gaat voor beide zijden van stuur gelijk en je dus ook hydraulische rem hebt.
Een koppeling op de kruk is nooit zo hard dat je er pijn van in je handen krijgt zoals sommige koppelingen op de bak zijn. Plus je maakt het bijregelen van de koppeling an sich ook stuk lastiger
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 26 jan 2023 15:37
- Bezit: Chaly, 2 camino
Re: Hydro koppeling
heb veel goeds hier over gehoord van vrienden daarmee en is altijd leuk om 2 olie reservoir potjes te hebben op mn stuur bij een japbuild;)MrSinga schreef: ↑17 apr 2023 05:13Dan kom je duurder uit apartEmielfelies schreef: ↑09 apr 2023 10:41 Dus eig is het gwn het beste dat ik zowel het hydrolische gedeelte als de koppeling appart koopnielspbr schreef: ↑08 apr 2023 23:24 Door die langere overbrenging ga je in ieder geval niet sneller optrekken. Dat is belangrijk voor brommers met kleine wieltjesom het toerental te drukken (8" monkey/gorilla dus)
En als je mijn commentaar goed hebt gelezen zijn beide kits voor blokken die voorzien zijn met een krukas met lange drijfstang, kijk maar bij de bloknummers waarvoor die koppeling geschikt is.
(hoewel ik me niet voor kan stellen waarom het niet in een normaal ot 4-bak blok zou passen maar ik heb dat type blok nooit open gehad)
Maar de vraag waarom hydraulisch? Ik heb zo’n setje en nooit gebruikt, ik zie de meerwaarde ervan niet. Tenzij je echt gaat voor beide zijden van stuur gelijk en je dus ook hydraulische rem hebt.
Een koppeling op de kruk is nooit zo hard dat je er pijn van in je handen krijgt zoals sommige koppelingen op de bak zijn. Plus je maakt het bijregelen van de koppeling an sich ook stuk lastiger
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Hydro koppeling
Welja. Dus om uw stuur gelijk te hebben en 2 dezelfde trekkers te hebben.
Mja, tis zeker niet slecht. Vind het gewoon veel geld voor het extra
Mja, tis zeker niet slecht. Vind het gewoon veel geld voor het extra