juist afstellen carbu.

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Plaats reactie
stef92
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 mar 2021 13:43
Bezit: zenhua dax 150cc

juist afstellen carbu.

Bericht door stef92 »

hej allemaal.
ik heb mijn motorblok volledig gereviseerd.
6v gorilla (tussenmodel)
12v kitaco 75cc kit
met 50cc NT cilinderkop.
inlaat takegawa vernouwd ( 22naar14)
PZ 18 carb.
brommer rijdt best goed enkel als je iets in toeren wil gaan houdt deze in en als je de gas los laat verslikt deze zich precies soms(niet altijd). bij gas terug opentrekken geen probleem. maar je voelt dat deze bovenin tegengehouden wordt.
onderin geen probleem.

er zit nu als hoofdsproeier een 88 in. naald staat gewoon in het midden en luchschroef 1.5 toer uit. het idee geeft me als ik de luchtshroef beetje indraai dat het slechter is maar dit kan ook een gedacht zijn. het inhouden bij eens op toeren blijft.
in km/h ben ik vlot aan de 40a45km/h alles daarboven wordt moeizaam.
voor dat ik alles omgebouwd heb dus met compleet origineel blok en originele carbu reedt deze vlot 50 a 55 en met de wind in de rug 60 om jullie een idee te geven.
Afbeelding
ik heb hier een papier van takegawa set-up waar alles op staat maar het is voor mezelf beetje verwarrend omdat ze spreken over de mainjet die 85 is maar in de tabel daar onder staat de mainjet op 95.
of zijn dit de mainjet sproeiers waar zij mee spelen ?
iemand die kan zeggen wat ik verkeerd doe? of wat ik over het hoofd zie?
blok is uit rodatie dus ik wil hem fijn afstellen nu.
alvast bedankt.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: juist afstellen carbu.

Bericht door lil »

lijkt me dat in de kit een sproeier 85 zit maar dat de default fabriekstandaard 92 is. doet er verder weinig toe want je moet zelf uitvissen met welke sproeier jouw brommer het lekkerste rijdt, en je zal er vast een aantal verschillende bij moeten kopen om mee te experimenteren.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: juist afstellen carbu.

Bericht door hypercub »

richtlijn voor een 18mm is 85 hoofd en 35 stationair.
Het is echter een chinese carb en daar moet je net geluk mee hebben.
Life is too short for lousy coffee.

Online
Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4011
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: juist afstellen carbu.

Bericht door wim V8 »

Dit doorlopen, kan wel even een klusje worden.

viewtopic.php?f=54&t=51


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16200
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: juist afstellen carbu.

Bericht door nielspbr »

Even een open deur voor de maximum snelheid intrappen, heb je ook je eindoverbrenging aangepast? (met name een paar tanden meer op het voortandwiel.)
ps. als je bij het afstellen naar de kleur van je bougie gaat kijken, doe dat op E5 en niet op E10 benzine.

Plaats reactie