Help, mijn vrouw is sneller!

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
KiP
postslet

Help, mijn vrouw is sneller!

Bericht door KiP »

:cry:

Ik wil voor mijn c50 uit onderdelen die ik nog heb liggen een blok opbouwen, het originele blok blijft dan mooi op de plank.

Het blok moet iets rapper zijn dan de little cub (70cc met nt90 kop (kogellagers) c90 carburateur) aangezien Liza hier dadelijk ook op gaat boeken en het kan verdorie niet zo zijn dat ze sneller is!

Ik heb een c90 onderblok in stukjes en een gk4 onderblok in stukjes, daarnaast een c90 en 52slag peer krukas en ook de keuze uit een Ot 70 kop met 41 nokkenas en c90 kop met glijlagers (21mm inlaat) voor allebei heb ik een mooie zuiger, en een 20mm carburateur.

Het moet een vlot tour blok worden, welke onderdelen zou ik het best kunnen samen bouwen.

Groetjes 8-)
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Re: Help, mijn vrouw is sneller!

Bericht door lil »

je gaat nog merken dat je met een 90 die 70 little cub met moeite bij zal houden.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
KiP
postslet

Bericht door KiP »

lil schreef: 02 jun 2024 18:27 je gaat nog merken dat je met een 90 die 70 little cub met moeite bij zal houden.
Daar ben ik dan ook wel weer benieuwd naar, en dan kan ik altijd nog een full 70 bouwen. De little cub heeft zowizo een voordeel 4bak en een extra motor 8-)
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Wat een flauw excuus om je brommer op te voeren :P
KiP
postslet

Bericht door KiP »

nielspbr schreef: 02 jun 2024 19:18 Wat een flauw excuus om je brommer op te voeren :P
Lijkt mij wel een legitieme reden, één van de betere zelfs!
Afbeelding
SS50-Maarten
4T-MSB regular
Bezit: Honda SS50 K1

Bericht door SS50-Maarten »

Als jij sneller rijdt dan je vrouw, dan krijg je een kwaaie kop dat je te hard rijdt en dat ze het niet bij kan houden.
Ik zou lekker achter haar aan rijden en in de bochten haal je haar wel weer een beetje in. :oops:

(zo gaat het iig in mijn sprookjeshuwelijk)
Heppie met kleppie! :D
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

KiP schreef: 02 jun 2024 19:35
nielspbr schreef: 02 jun 2024 19:18 Wat een flauw excuus om je brommer op te voeren :P
Lijkt mij wel een legitieme reden, één van de betere zelfs!
helemaal mee eens, want mannen zijn nou eenmaal superieur, en dat moet natuurlijk ten alle tijden bevestigd blijven worden. ;)
wel zou ik idd achter haar blijven rijden op een redelijke afstand, zodat je in de gaten kan houden of ze misschien lastig gevallen gaat worden, en je in dat geval die onverlaat es effe lekker op zn bek kan timmeren. in oorlog en liefde is immers alles geoorloofd. je vrouw zal jou, haar redder, des te meer liefhebben, en dat is alles waard. (hahaha ik kom goed op dreef zo, ik moet me inhouden, ja laat ik me inhouden... WHAAAH! rustig nou. hahahahaha)
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

lil schreef: 02 jun 2024 18:27 je gaat nog merken dat je met een 90 die 70 little cub met moeite bij zal houden.
met een C90 ori ja.
Maar ik zie dat je een 52 slag krukje hebt.

Ik heb jaren plezier gehad op m'n motodax met een 91cc
70cilinder, 52krukje, ot70-kopje en spl nokje. 4 bakje met 1st koppeling op kruk en erna op de bak (ik steek graag lange as klaar). Was een top motortje, betrouwbaar en ging toch een 100kmh (echte km). Menig china blokjes met meer cc het nakijken gegeven in top, mss in optrekken wat trager.
hypercub
The 4T-MSB is my life!
Bezit: CY50 R&P

Bericht door hypercub »

Vrouwen zijn altijd sneller.
Gewoon aan wennen.
Life is too short for lousy coffee.
KiP
postslet

Bericht door KiP »

MrSinga schreef: 03 jun 2024 16:34
met een C90 ori ja.

70cilinder, 52krukje, ot70-kopje en spl nokje. 4 bakje met 1st koppeling op kruk en erna op de bak (ik steek graag lange as klaar). Was een top motortje, betrouwbaar en ging toch een 100kmh (echte km). Menig china blokjes met meer cc het nakijken gegeven in top, mss in optrekken wat trager.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is wat ik zou merken van een peer krukas in vergelijking met een krukas met volle wangetjes?

En wat het effect is van een 52slag met 63mm hoge 47mm cilinder ipv van een 49,5slag met 69mm hoge cilinder.

En of dat nou met de OT70 of NT/TT90 kop is dan vooral in top snelheid van belang gok ik?
Afbeelding
KiP
postslet

Bericht door KiP »

hypercub schreef: 03 jun 2024 18:10 Vrouwen zijn altijd sneller.
Gewoon aan wennen.
Ja maar niet met verdorie op een brommer die ik heb opgevoerd, en ik dan met met mijn kont op een kats originele cee!
Afbeelding
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

heb met C90 kruk in combo met 52 boring gereden, dus 105cc. Topmotortje ook, rustiger dan de 90cc.

maar fun: die 90
hypercub
The 4T-MSB is my life!
Bezit: CY50 R&P

Bericht door hypercub »

Als je maar niet zo`n steroïden 200cc blok doet, om er dan uit gereden te worden
Life is too short for lousy coffee.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Goed idee!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
lil
4T-MSB zombie

Bericht door lil »

KiP schreef: 03 jun 2024 21:04
MrSinga schreef: 03 jun 2024 16:34
met een C90 ori ja.

Waar ik vooral benieuwd naar ben is wat ik zou merken van een peer krukas in vergelijking met een krukas met volle wangetjes?

En wat het effect is van een 52slag met 63mm hoge 47mm cilinder ipv van een 49,5slag met 69mm hoge cilinder.

En of dat nou met de OT70 of NT/TT90 kop is dan vooral in top snelheid van belang gok ik?
het zal alles voornamelijk afhangen van de kop. dat is de limiterende factor, en een 70 kop is al een maximaal geoptimaliseerde kop, de 90 kop is practisch hetzelfde, dus meer power ga je er niet uit halen, maakt niet uit watvoor boring en slag je doet.
Plaats reactie