Ritje naar België

Praat hier (na) over een ritje of evenement.
ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Ritje naar België

Bericht door ml03zl »

Hondaa48 schreef:Braincake, samen met hondaa48 op weg naar Belgie ( voor de fun ) :P

om precies te zijn naar Kappellen. we gaan van start, a.s. vrijdag morgen.

ff een paar foto'tjes van hoe we de brommers aangepast hebben (god, wat is een cee toch handig om vol te hangen :mrgreen: )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De FS1 komt nog voller te hangen... nee, het is geen discriminatie :mrgreen: :lol:
Braincake schreef:Paul en ik hebben vanaf vrijdagmorgen een rit gemaakt naar Kapellen in België.
Hier woont een vriend van mij, waar we konden overnachten.

We vertrokken vrijdagmorgen om 07:15 vanuit Ede met mijn Yamaha FS1 en de Honda C50 van Paul.

De dag ervoor hadden we even naar mijn cilinder gekeken en die zat vol krassen :? dus we verwachtten al dat die vast zou lopen, maar verderop in het verhaal meer daarover :mrgreen:


Bij vertrek even een foto van de tellerstand:

Afbeelding

Even in het binnenveld een foto gemaakt met de opkomende zon en een (veel te kleine) regenbroek aangetrokken die in mijn haast mee had genomen...

Afbeelding

De eerste pauze bij beneden-leeuwen (ik nog ff weze schijten en die %@^)@ regenbroek uitgedaan, want mijn benen knelden gewoon af :lol: )

Afbeelding

Afbeelding

Met zo'n 3 liter tankje moet je natuurlijk vaker tanken :mrgreen:

Afbeelding

Brabant! JEUJ! 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(veel te veel foto's van 1 punt :mrgreen:)

Afbeelding

Afbeelding

Actiefoto's! 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De C50 hield wat in, dus wij gevraagd bij een oud Honda-dealer of ze kleppen konden stellen enzo, maar de monteur was er niet :?

Afbeelding

DAN NIET! Dan prutsen we maar zelf!

Afbeelding

Nog een (vr)eetpauze'tje:

Afbeelding

De eerste tussenstop hebben we gemaakt in het mooie Dongen :P bij "master lemmy", ofwel Martijn. Erg gastvrij werden we ontvangen (gelukkig :P )

Afbeelding

Ik had een lekker oliekeerring bij het voortandwiel, dus die hadden we maar vervangen... Maar hij lekte daarna alleen nog maar meer, dus nog maar een andere keerring erin en toen was het min of meer opgelost :mrgreen:

Afbeelding

Daarna weer verder, richting België...

We kwamen zelfs nog een winkel tegen met een briljante naam :mrgreen: (let niet op het ik-zit-al-de-hele-dag-op-de-brommer-haar :lol: )

Afbeelding

Toen we aankwamen bij Mathias moesten we eerst mee om een meisje van school te halen, maar die was al weg (dus nog wat kilometers erbij voor niks :lol: )
Daarna uiteraard friet gegeten van een echte Belgische frituur 8)
En 's avonds onder het genot van een lekker Belgisch biertje South Park the movie gekeken en daarna een welverdiende rust gehad :D

's morgens nog een heel gekloot met de C50 (%^(*@&@ Honda!!! :P )
Kleppen gesteld, carb gesteld etc. etc. etc. en dan nog beroerd lopen.

Afbeelding

Hij kijkt alsof het hopeloos is :P

Afbeelding

Naja, dan maar bij elk stoplicht aanlopen :lol: :lol:

Toen we nét Nederland in waren (gelukkig, want het Belgische verkeer is echt CHAOS! :? ) viel mijn brommer ineens uit.. :shock:


Ik dacht meteen aan een vastloper, dus we hadden de cilinder er maar meteen afgehaald.
HEE! Die foto kennen we min of meer al :shock: :lol:

Afbeelding

Wat we daar aantroffen was echt te erg gewoon! :shock:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was de km-stand toen 'ie vastliep:

Afbeelding

Hij heeft dus nog 278 km gereden en dat terwijl de cilinder sowieso al vol krassen zat :P

Gelukkig had ik een reserve cilinder bij, dus hadden we die maar meteen gemonteerd :D

Afbeelding

Daar stonden we dan :?

Afbeelding

We konden de 2e nacht slapen bij mijn opa en oma in Veldhoven...
Hier lekker even een warm bad genomen en goed uitgerust om de volgende ochtend (vandaag) weer te vertrekken.

Bij opa en oma in de tuin:

Afbeelding

Onderweg kwamen we nog de meest dubieuze verkeerssituatie tegen die ik ooit had gezien :P

Afbeelding

Hier kwamen we van rechts op de weg die helemaal rechts op de foto staat. Vervolgens moesten we over de brug en met een omweggetje tot op de plek waar we de foto hadden gemaakt en daarna weer onder de brug door...

Wie bedenkt zoiets!!?? :? :?

Nog wat actiefoto's:

Afbeelding

Afbeelding

Hier reed ik met 230 voorbij, daarom een beetje een wazige foto :mrgreen:

Afbeelding

En met het pontje:

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk hebben we 412 km gereden en veel lol gehad! Moeten we zeker vaker doen 8)

Plaats reactie