[klagen] Klagbak 3.1

Voor al uw zin en onzin, maar hou het netjes.
Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: [geluk] Wat zit je mee? -topic

Bericht door Eric »

Het is op de rechter baan nooit druk. Daar rijden 3 vrachtwagens en ik.... Ook weer een rede om geen 120 meer te willen rijden.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1977
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: [geluk] Wat zit je mee? -topic

Bericht door gerbrandicus »

Ik trek altijd redelijk vol op (moet wel met een 1.5 ongeblazen diesel) en rijd eigenlijk altijd te hard. Een laag verbruik scoren komt neer op anticiperen zoals Eric het ook doet (coasten waar mogelijk, mechanisch ingespoten dus niet uitrollen op motor) en skills, pure skills :-)
Als ik me overal aan de max snelheid zou houden zou ik echt een heel mooi verbruik realiseren, maar daar heb ik het geduld niet voor.
Lijkt me trouwens een cool idee om op de HDD bijvoorbeeld een eco wedstrijdje te houden, ik ga het insturen!

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: [geluk] Wat zit je mee? -topic

Bericht door NIX »

Of een apart evenement maken, we hebben de puzzelrit en de pull ook al een tijdje moeten missen. Dan kunnen we met een flinke afstand beginnen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: [geluk] Wat zit je mee? -topic

Bericht door butt head »

NIX schreef:Of een apart evenement maken, we hebben de puzzelrit en de pull ook al een tijdje moeten missen. Dan kunnen we met een flinke afstand beginnen.
zo'n eco ding zou leuk zijn als je op vliegbasis soest het zou organiseren.

een flesje met een benzine slangetje daar 10ml benzine in en rondjes blijven rijden tot de brommer er mee stopt.

kan je ook met meer cc blokken doen.


ik zou zeggen stuur maar bericht naar de evenementen man.
evenementen@hondavereniging.n
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 664
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: [geluk] Wat zit je mee? -topic

Bericht door fs1tom »

butt head schreef:
Eric schreef:
gerbrandicus schreef:
Eric schreef:
gerbrandicus schreef:Netjes! Dat zal die Corsa 1.0 12v zijn?
Ik heb zojuist getankt met de 106 diesel, 45,24 liter op 889,9km, dus maar een halve km/liter meer dan jij: 1:19,7. Er gaat officieel 45 liter in, dus hij was redelijk leeg :-)
Meestal is hij zuiniger, maar de afgelopen weken natuurlijk constant verlichting, ruitenwissers en achterruitverwarming aan.
Als het de 3.0 Monza was geweest, had ik hem gelijk kunnen verkopen voor 20.000 :mrgreen: . Mijn streven was eigenlijk 1op20, maar het zit er denk ik gewoon niet in. Ik heb de afgelopen week bijna 800 kilometer gereden en heb de 120kmh maar een keer heel even aangetikt. De rest was net boven de 90kmh op de snelweg. Wel de ruitenwissers, aanjager op stand 1 en de lampen continu aangehad. Ook een kleine 150kilometer met wat belading gereden, dus misschien moet het toch wel een keer lukken. Ik heb ook al overwogen om de bank en de bijrijdersstoel eruit te slopen. Die heb ik toch niet nodig.
Jij rijdt 3x 120 km/h en dan moet je die Alfa al weer reviseren :P


Ja ik houd niet van iedereen op het MSB bij welke auto's ze hebben :lol: Maar het staat bij 'Bezit'. Als hij elektronische injectie heeft vooral lekker veel uitrollen op de motor. Als ik in de bergen rijd met een elektronisch ingespoten auto ga ik heuvelaf altijd in de versnelling, in een zo hoog mogelijke versnelling zodat ik genoeg vaart hou.
Zo doe ik dat ook. Ook als ik 3kilometer verderop een verkeerslicht op rood zie springen, gaan mijn poot van het gas. Nix heeft echt een hekel aan mij als hij achter mij zou zitten. Die leasbakfukkers halen mij ook altijd plankgas in tijdens het uitvoegen, om daarna weer vol in de ankers te gaan om de bocht nog te halen. Winst: 0

dat zie je verkeerd eric


winst 1 pannekoek die milieu bevorderde capriolen gaat uit halen om een gunstiger verbruik te krijgen, minder banden slijtage, en meer remblok slijtage.

maar ja ik ben het helemaal met je eens die leasbakfukkers zijn nog niet voor uit te schijten. als ze 135km/h rijden denken ze al dat de snelste op de weg zijn en blijven pontificaal links rijden.

maar beide doel groepen zijn hopeloos. voor de mensen die gewoon lekker door willen knallen en geen haast hebben.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: [geluk] Wat zit je mee? -topic

Bericht door Eric »

Hoe slijten de remblokken harder als je 80% op de motor remt?
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5187
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: [geluk] Wat zit je mee? -topic

Bericht door stoterstangen90 »

Je motorremblokken natuurlijk. begrijp dat nou. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: [geluk] Wat zit je mee? -topic

Bericht door nielspbr »

Leasebakken kunnen echt wel harder dan 135kmh (mijn "groene" leasebak haalt 206, maandje geleden uitgeprobeerd bij onze oosterburen)

Maar, bij onze huidige leaseregeling wordt je beloond/beboet afhankelijk van je brandstofverbruik en gereden privekilometers. Je laat het wel uit je hoofd om (veel) te hard te rijden aangezien je daarmee je verbruik flink de hoogte in jaagt. + de boetes van de controlerende instanties worden navenant hoger.

Bovendien mag je in nl toch niet harder dan 130 dus je moet niet zeuren :P

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: [geluk] Wat zit je mee? -topic

Bericht door butt head »

nielspbr schreef:Leasebakken kunnen echt wel harder dan 135kmh (mijn "groene" leasebak haalt 206, maandje geleden uitgeprobeerd bij onze oosterburen)

Maar, bij onze huidige leaseregeling wordt je beloond/beboet afhankelijk van je brandstofverbruik en gereden privekilometers. Je laat het wel uit je hoofd om (veel) te hard te rijden aangezien je daarmee je verbruik flink de hoogte in jaagt. + de boetes van de controlerende instanties worden navenant hoger.

Bovendien mag je in nl toch niet harder dan 130 dus je moet niet zeuren :P
achter de kerk pissen mag ook niet niels,


blijkbaar zijn de boetes nog te laag want er zijn veel te veel van die pannekoeken die niet door rijden,


ik heb het ook over dat ze harder kunnen.
maar ze denken dat ze de snelste op de weg zijn als ze 15km/h te hard rijden.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: [geluk] Wat zit je mee? -topic

Bericht door apae01 »

135 (teller) is bij de meeste auto's niets te hard... Tegenwoordig mag je 130 echte kilometers per uur. En nee, bijna niemand rijdt dat ook echt :(
In the beginning there was nothing, which exploded.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16275
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: [geluk] Wat zit je mee? -topic

Bericht door nielspbr »

Klopt, meestal rijdt men niet harder als 120 omdat je in den vreemde niet altijd herkend hoe hard je mag rijden. De a2 hier is 100/130/100 waarbij het 130 stuk alleen geldig is tussen 19:00 en 06:00.

(nb. Mij is trouwens opgevallen dat veel duitsers in duitsland trouwens ook niet harder rijden dan 120.)

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: [geluk] Wat zit je mee? -topic

Bericht door butt head »

nielspbr schreef:Klopt, meestal rijdt men niet harder als 120 omdat je in den vreemde niet altijd herkend hoe hard je mag rijden. De a2 hier is 100/130/100 waarbij het 130 stuk alleen geldig is tussen 19:00 en 06:00.

(nb. Mij is trouwens opgevallen dat veel duitsers in duitsland trouwens ook niet harder rijden dan 120.)
ik heb al vaak zat gehad dat ik met een zwikje duitsers samen 150km/h doorreed,

maar ik heb ook al mee gemaakt dat je lekker met 180 aan het toeren bent dat er een pannekoek met een klein te licht autotje je voorbij komt dat je zelf maar even het gas los laat om wat meer afstand creëren op dat kleine hok, zo'n ding zal maar met die snelheid gaan tollen :shock: dan moet je nog goede remmen hebben ook :shock:
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5187
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door stoterstangen90 »

griep.....
Afbeelding

bart beekhuizen
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1517
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:09
Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door bart beekhuizen »

Ja hier loopt er ook zo een in huis, jezus, nog ff en ik koop een blafband voor d'r (maargoed dat ze dit niet leest)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mike Mechanic
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:25
Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.
Locatie: Amersfoort

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door Mike Mechanic »

bart beekhuizen schreef:Ja hier loopt er ook zo een in huis, jezus, nog ff en ik koop een blafband voor d'r (maargoed dat ze dit niet leest)
TIP : een beetje vertroetelen tijdens ziekte bevorderd het herstel !
ホンダ

Plaats reactie