Ik heb op het moment geen rijdende 2-wielers. Ik wil daar wel weer eens wat aan/mee gaan doen. Ritten rijden komt daarna pas.
Ik denk dat ik eerst de bamidax maar eens aan de praat ga brengen. Die is denk ik het minste werk.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?
Jullie gaan het niet geloven, maar de nepdax doet weer brombrom geluiden maken en kan zich op eigen kracht doen voortbewegen.
Eerst heb ik de koppelingshendel vervangen, want die was afgebroken, de vorige keer dat ik de dax weer tot leven bracht en hem vervolgens van zijn standaard zag donderen toen ik de bandjes op pompte.
En ik daarna maar trappen op die kickstarter, en een rondje parkeerplaats in z'n 2 om dat ding te proberen aan te duwen. Na een minuut of 2 gaf hij de eerste sputter. Maar meer dan een paar sputters kwamen er toch echt niet uit. Misschien was het niet zo heel verrassend dat de tank droog stond. Dus wat doe je dan? Waar haal je zo snel peut vandaan? Ik zou het kunnen gaan overhevelen van de Xantia ... maar dat wordt geknoei op de parkeerplaats met slangen, daar had ik geen zin in. Ik had nog een fles bio-ethanol staan! Dus dan maar 100~200cc alcohol in de tank! En ja, daar wilde hij op starten! Niet van harte. Hij vond bio-ethanol bepaald niet lekker, sloeg bij elke kans die hij kreeg af, en startte daarna maar moeilijk en protesterend weer. Bandjes opgepompt, hellumpie op, en vervolgens ben ik naar de pomp geprutteld om hem verse peut te geven. Daar loopt hij toch een stuk beter op dan op alcohol.
Echt lekker loopt hij nog niet, maar hij doet het weer. De ketting en tandwielen zijn gaar, die moeten vervangen. De achterband is kaal, dus die moet er ook van af. En misschien dat ik de achterrem even iets op moet schuren. De bandjes, ketting en tandwielen heb ik al liggen, dus dat komt binnenkort wel.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?