Eric schreef:Dagwaarde is iets heel anders dan marktwaarde of verkoopwaarde. Misschien maar eens uitzoeken wat de dagwaarde nog is. Want als de auto niet getaxeerd is, zal een verzekeraar gewoon de dagwaarde uitkeren of de auto redelijk snel als total-los verklaren. Dan heb je dus voor niets een dure verzekering en dat is zonde.
het taxatie rapport is pas verlopen daar had hij een taxatie waarde van 10.000 euro.
dat was inclusief een aantal schoonhieds foutjes.
die ga ik eerst weg werken dan doe ik hem opnieuw taxeren.
hopelijk eind dit jaar heb ik genoeg geld over voor een klein goedkoop autotje dan word de spider als sport/youngtimer verzekerd
Rijd ik de Hatertse brug af, draait er opeens een jongen met een fiets zo het bromfiets pad op.
Vanuit het niks, resultaat... Ik rijd de fiets aan, ik had nog niet eens tijd om te remmen of te sturen, fiets, heeft volgens mij mijn voorwiel geraakt en vervolgens mij teller setje ingedeukt.
Jongen niet geraakt, het effect was alsof hij de fiets voor m'n wielen gooide.
Toen ik besefte wat er gebeurd was, remde ik af als een malle en wilde stil zetten... Ow, contactslot ook verdwenen?
Hmm, m'n verzekering zit dicht...
Dus die morgen maar bellen.
Maar wat ik van google begrijp gaat die jongen vrij uit, aangezien hij een voetganger of een fietser is. Hij liep, ik reed de fiets aan, zo ver ik de flits in mijn geheugen terug krijg, kan ook dat ie net wilde opstappen, of net opgestapt was...
Maar wat nou als bleek dat ie die fiets gewoon voor m'n wielen wierp? Want dat is in feite wat er gebeurde?
Want met fietsers en voetgangers zit het toch altijd anders? Ik weet in ieder geval dat wanneer hij ook een bromfiets was hij hartstikke fout zat.
Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen buiten dat het stom en kut is?
Gelukkig had zowel de jongen als ik niks, en valt de schade ook reuze mee... Fiets enkel voorwiel aan gruzelementen, ik enkel teller setje ingedeukt en contactslot is er uit gevlogen. Zelfs m'n koplamp is nog heel.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Niek paar vraagjes
1)kwam de fiets van rechts?
2)Wat is een bromfiets pad?
3)Hebben jullie gegevens uitgewisseld?
1: zo ja You're Fucked
2: hier hebben we alleen fietspaden, en op sommige van die fietspaden mag je ook met de brommer rijden (max. 30 binnen de bebouwde kom)
ging je harder You're Fucked
3) zo ja, zie antwoord bij vraag 1
Kortom geef die gast een ander voorwiel, en laat de hele verzekerings kwestie maar zitten.
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok
Was er al bang voor, na het nodige uitzoekwerk.
Komt het er op neer dat al springt zo iemand met opzet opeens voor je wielen, jij bent de lul.
Geef die gast een ander voorwiel gaat hem niet worden, van mij mag zo'n gast op zich best dood gaan. MP3 spelertje in etc.
Maar buiten dat om, vul ik dan wel de schade formulieren in... En zie dan wel wat het word, laat de verzekering het dan maar uitzoeken. Al was die jongen volgens mij voornamelijk van plan het hierbij te laten en verder te lopen...
Jongen kwam van het voetpad wat parallel loopt aan het 'fietspad' (in ieder geval een fietspad waar ik met de brommer over mocht rijden, hoe het dan ook mogen heten) en dook ''opeens'' mijn pad dwars op.
Gegevens netjes uitgewisseld, ik vrees dan ook nergens voor...
Aangezien ik mij netjes aan de verkeersregels hield, en in mijn ogen niks fout deed.
Ben wel dat fietspaden rijden goed zat, dat zijn altijd de plekken waar auto's opeens afslaan, voetgangers zonder te kijken oversteken, en fietsers lopen te kutten.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
niek is ik schreef:
Ben wel dat fietspaden rijden goed zat, dat zijn altijd de plekken waar auto's opeens afslaan, voetgangers zonder te kijken oversteken, en fietsers lopen te kutten.
+1
Ja als die gast er verder geen werk van maakt, wil jij dat dan wel doen voor jouw schade?
ik zou dan gewoon het contact slotje (weer) vast zetten en eventueel de teller vervangen.
scheelt in ieder geval een hele hoop tijd en gezeik met taxatie rapporten ,formulieren, rekeningen, kopieën van alles opsturen en wachten op de uitkomst. (wel als je nieuwe onderdelen koopt ff de bonnetjes goed bewaren voor het geval er toch nog werk van moet worden gemaakt)
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok
ik zie wel, morgen even met mijn verzekering bellen...
Ik heb in ieder geval rechtsbijstand, wat een heleboel kan schelen.
Momenteel heb ik enkel de gedachte alles met een bromfiets kenteken(op m'n blauwe ceetje na, die blijft te uh.. gewaardeerd) te verkopen zodat ik een (motor) rijbewijs kan halen, en het gezeik in ieder geval gehalveerd word.
Ben het echt kots beu!
Ben blij dat ik niets heb, echt blij... maar daar houd het dan ook bij op...
Heb alle delen om de schade te herstellen nog liggen, en baal nog niet eens zo van de schade...
Meer van het feit dat het gebeurd.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Heeft lelystad dan toch nog ergens een voordeel in.
Je mag hier met je brommer nergens op het fietspad.
Altijd tussen de auto's in is ook niets.
Jij rijdt 45 en de auto' vliegen met 80 om je oren hier.
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
Ja jeuzes Niek, kijk dan ook eens uit! Dit is al de zoveelste keer, jij met je ongelukken. Ik geloof niet dat dat allemaal pech is.
Overigens, jij wordt als gemotoriseerd bestuurder altijd aansprakelijk gesteld als het een ongeluk tegen een voetganger of fietser is. (niet schulidig, alleen aansprakelijk).
Dat wil zeggen dat jij voor de kosten opdraait.
Gelukkig ben je WA-verzekerd, die betaalt de schade aan die jongen.
De schade die jezelf hebt zijn voor jezelf. Helaas.