[klagen] Klagbak 3.1

Voor al uw zin en onzin, maar hou het netjes.
Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [klagen] Klagbak 3.1

Bericht door robertsp »

Enerzijds wel, anderzijds niet. Fietsers en voetgangers zijn zwakke verkeersdeelnemers (Brommers en motoren overigens ook imo...In het algemeen heeft een motor/brommerrijder meer schade (aan zichzelf) dan de fietser die aangereden wordt).
Indien dat niet het geval zou zijn, zou jij dan nog je gas inhouden/ruim afstand houden wanneer je langs een fietser moet?

Hoe zit dat eigenlijk met auto's ten aanzien van gemotoriseerde tweewielers? Aangezien ik zó vaak auto's rare stunts zie uithalen, bijvoorbeeld om je in te halen, maar ook minder dan een meter achter je rijden omdat ze vinden dat je niet doorrijdt oid. (Straf niet mij, straf de regelgever..Ík wil best harder, maar die vergoeding wordt zo duur.)
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: [klagen] Klagbak 3.1

Bericht door Eric »

Indien dat niet het geval zou zijn, dan zouden veel fietsers en voetgangers ook beter uit hun doppen gaan kijken. Ik irriteer me kapot aan al die slingerende sms en I-pod gasten die je toeter of bel niet horen. Ook van die asociale wielrenners die denken dat ze alles mogen. Zeker als ze in groepen van tig rijden.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [klagen] Klagbak 3.1

Bericht door robertsp »

Daar erger ik me als wielrenner ook aan. Ik neem dan dus ook uiteraard gewoon m'n ruimte, zíj gaan maar aan de kant ;)
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: [klagen] Klagbak 3.1

Bericht door Eric »

2van die idioten die denken dat ze alles mogen en de weg van hun is :mrgreen:
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: [klagen] Klagbak 3.1

Bericht door niek is ik »

Vandaag mijn verzekering gebeld, en die beweerd dat ik niet per definitie fout ben...
En zegt dat het zeker wel de moeite waard is de schadeformulieren in te vullen en op te sturen.
Dat ga ik dan ook maar doen, we zien wel.
Stel het is bij wet mijn fout, dan krijgt die jongen zijn schade uitgekeerd, en ben ik wederom uitermate teleurgesteld in de Nederlandse regelgeving...

Dit was een geval, niks meer aan te houden.
Die brug ben ik al extra op mijn hoede aangezien er vaak school kinders fietsen (met z'n drieen naast elkaar, elkaar duwend etc) en vele fietsers(en ook bromfietsers en scootmobielen) tegen het verkeer in gaan op dat stuk... Mocht echter niet baten dus.

Mijn voornemen om te gaan fietsen zet dan nu wel weer extra kracht bij 8-)
Evenals het halen van een rijbewijs, vind die honda'tjes heel erg leuk... Maar het brommeren ben ik nu een beetje kotsbeu!
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: [klagen] Klagbak 3.1

Bericht door Jurrien »

Eric schreef:Indien dat niet het geval zou zijn, dan zouden veel fietsers en voetgangers ook beter uit hun doppen gaan kijken. Ik irriteer me kapot aan al die slingerende sms en I-pod gasten die je toeter of bel niet horen. Ook van die asociale wielrenners die denken dat ze alles mogen. Zeker als ze in groepen van tig rijden.
Het lijkt me niet dat slingerende sms- en I-podgasten zo slingeren en ipotten omdat ze weten dat ze nooit aansprakelijk gesteld worden. Tenminste, het lijkt me sterk dat de gemiddelde fietser daar van op de hoogte is en zich er naar gedraagt.
robertsp schreef:In het algemeen heeft een motor/brommerrijder meer schade (aan zichzelf) dan de fietser die aangereden wordt.
Dat geloof ik niet. Het lijkt mij dat een motorrijder met helm en pak er beter af komt dan de gemiddelde fietser.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [klagen] Klagbak 3.1

Bericht door robertsp »

Verschilt heel erg.
Hier bijvoorbeeld: http://www.ed.nl/regio/eindhovenstad/98 ... dhoven.ece
Al is de fietser dus ook overleden.
Of hier : nieuws.nijmegenonline.nl/fietser-en-motor-botsen-wolfskuilseweg/

Meeste aanrijdingen zijn vanaf de zijkant, de fietser krijgt een knal en valt, de motorrijder maakt een veel hardere schuiver.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Pablo
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 61
Lid geworden op: 19 jun 2012 13:31
Bezit: Mijn vlaggenship NPS50
Locatie: Utrecht

Re: [klagen] Klagbak 3.1

Bericht door Pablo »

Jurrien schreef:
robertsp schreef:In het algemeen heeft een motor/brommerrijder meer schade (aan zichzelf) dan de fietser die aangereden wordt.
Dat geloof ik niet. Het lijkt mij dat een motorrijder met helm en pak er beter af komt dan de gemiddelde fietser.
Meestal heeft de motorrijder niet de tijd om naar de grond te duiken waardoor ze in de meeste gevallen worden gelanceerd; hierdoor breken ze hun nek ongeacht of ze een helm op hebben aangezien het dan head first is. Als je dan toch kan duiken voordat je crasht heb je nog altijd dat de motor achter de rijder komt waardoor de motorrijder een grote kans heeft dat hij geplet wordt door de motor.

Kansen van overleven voor een fietser zijn ook klein, maar minder klein dan de motor in mijn opinie.

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: [klagen] Klagbak 3.1

Bericht door NIX »

Die kutfietsers moet je SLAAN.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [klagen] Klagbak 3.1

Bericht door robertsp »

Ik heb het laatst bijna gedaan toen er een ranzig big midden op het fietspad bleef fietsen. :oops: Maar te ranzig om aan te raken, krijg er nog de kriebels van.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: [klagen] Klagbak 3.1

Bericht door Eric »

Ik loop al een hele tijd te klote met een brommer. Hij staat stationair te stampen alsof hij teveel benzine krijgt, ik krijg het mengsel ook niet armer met de luchtschroef of vlotterniveau en als ik gas geef blijft hij in toeren hangen en gaat pas terug als ik de stationairschroef weer uit draai... Heel spruitstuk gevlakt, nieuwe o-ring in de carburateur, nieuwe pakkingen alles.... Ik weet het ook niet meer met dat schijtding.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: [klagen] Klagbak 3.1

Bericht door niek is ik »

te grote stationair sproeier?
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: [klagen] Klagbak 3.1

Bericht door Eric »

Diverse geprobeerd zowel lange als de korte en ze zeiden allemaal dat ze maatje 35 waren, maar ik heb ook al een nieuwe besteld. Misschien toch geruimd terwijl een andere brommer er gewoon redelijk op loopt. Vooral dat hij zo in toeren blijft hangen blijf ik vreemd vinden.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Re: [klagen] Klagbak 3.1

Bericht door niek is ik »

en er is niet aan gerommeld in de vorm van vijlen, samenraapsel van delen en/of dat(gosamme kan niet op de naam komen) dat kleine koperen buisje dat je ziet als je vanuit de luchtfilter aansluiting naar de gasschuif kijkt verstopt zit?
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: [klagen] Klagbak 3.1

Bericht door Eric »

Samenraapsel is het wel een beetje en het is gewoon een klein carburateurtje. Dat koperen buisje heb ik helemaal doorgeblazen(deze gaat naar de hoofdsproeier) en de gang naar de stationairschroef naar de sproeier heb ik ook helemaal door gespoten en lijkt vrij te zijn. Ook de gang van de sproeier naar dat gedeelte waar de gasschuif zit is open.

Klote ding moet het gewoon doen vind ik....
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Plaats reactie