[Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan
85 raceblok open gemaakt om de lange 1e versnelling van een chaly 2-bak er in te leggen
nog een kleine modificatie nodig omdat de S65 2e versnelling zo afwijkt, morgen nog een circlipgroefje maken en een kamertje in het secundaire tandwiel maken
nog een kleine modificatie nodig omdat de S65 2e versnelling zo afwijkt, morgen nog een circlipgroefje maken en een kamertje in het secundaire tandwiel maken
Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan
cs50 weer rijdend gemaakt. drp krukas er uit geslingerd en een standaard 6 volt krukas er terug in. Wat draait dat toch mooi soepel met platte piston.
http://6volt.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan
Wat voor cilinder, zuiger en kop heb je dan?
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan
garage een beetje op geruimd.
nu lekker buiten in het zonnetje bandjes van de c100 wisselen en even het achterspatbord in de tectyl zetten.
nu lekker buiten in het zonnetje bandjes van de c100 wisselen en even het achterspatbord in de tectyl zetten.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan
standaard s50 blok met 47mm platte zuiger tegenwoordig. Moest rap rap terug kunnen rijden aangezien het gisteren brommerrondrit in Kalken(B) was. 215 brommers bij elkaar gebeurt niet elke dag in België.gerbrandicus schreef:Wat voor cilinder, zuiger en kop heb je dan?
http://6volt.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan
Ik ken wel de 70 zuiger voor 50 kop, maar bedoel jij een nieuw type 70 zuiger ofzo? Die komt dan toch niet hoog genoeg?sarcus schreef:standaard s50 blok met 47mm platte zuiger tegenwoordig. Moest rap rap terug kunnen rijden aangezien het gisteren brommerrondrit in Kalken(B) was. 215 brommers bij elkaar gebeurt niet elke dag in België.gerbrandicus schreef:Wat voor cilinder, zuiger en kop heb je dan?
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan
gerbrandicus schreef:Ik ken wel de 70 zuiger voor 50 kop, maar bedoel jij een nieuw type 70 zuiger ofzo? Die komt dan toch niet hoog genoeg?sarcus schreef:standaard s50 blok met 47mm platte zuiger tegenwoordig. Moest rap rap terug kunnen rijden aangezien het gisteren brommerrondrit in Kalken(B) was. 215 brommers bij elkaar gebeurt niet elke dag in België.gerbrandicus schreef:Wat voor cilinder, zuiger en kop heb je dan?
ik gok op een 126 zuiger.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan
de C110 weer eens uitgelaten vandaag
en een accukapje van een project gepikt, zwart gespoten en op de motor-ss gezet
en een accukapje van een project gepikt, zwart gespoten en op de motor-ss gezet
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5187
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan
Draadboom gerommel met de drieklepper en een andere carburateur.
Beter zo.
Beter zo.
Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan
piston die bij zo'n drp krukas zit. Misschien dat ik als deze piston op zijn einde is dan wel weer een dakvormige steek.gerbrandicus schreef:Ik ken wel de 70 zuiger voor 50 kop, maar bedoel jij een nieuw type 70 zuiger ofzo? Die komt dan toch niet hoog genoeg?sarcus schreef:standaard s50 blok met 47mm platte zuiger tegenwoordig. Moest rap rap terug kunnen rijden aangezien het gisteren brommerrondrit in Kalken(B) was. 215 brommers bij elkaar gebeurt niet elke dag in België.gerbrandicus schreef:Wat voor cilinder, zuiger en kop heb je dan?
http://6volt.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan
koppelings plaatjes van de c100 gewisseld.
was ook wel nodig, 1 plaat was helemaal glad.
gelijk maar even een grp nokkenas geplaatst. morgen is kleppen stellen en is kijken hoe hij het wil doen.
was ook wel nodig, 1 plaat was helemaal glad.
gelijk maar even een grp nokkenas geplaatst. morgen is kleppen stellen en is kijken hoe hij het wil doen.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan
Spruitstuk gedraaid, moet nog afgemaakt worden, maar ik moest ook nog even een BMW testrijden.
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan
Afgelopen weekend een chinees blokje opgetrokken, evenals mijn ss50 blok.
Dat wordt dan weer opgebouwd tot een blok. Maar eerst alles netjes laten maken door cb-figuur.
Dat wordt dan weer opgebouwd tot een blok. Maar eerst alles netjes laten maken door cb-figuur.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
- Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
- Locatie: amsterdam
Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan
vandaag een breng de cd50 tot leven actie gedaan na 7 maanden stilstaan.
voorvorkpoten gewisseld, en nieuwe keeringen gestoken, en de onderpootjes een spuitbeurtje gegeven.
voorspatje gewisseld voor een zwarte(benly type).
usb aansluiting gewisseld voor een werkende twee stekker(oude rook verleden jaar plotseling naar plastic wat gefrituurd werd).
tellerlampje voor een werkende gewisseld(dit keer een rode led, want laatste heldere led was niet relaxt bij echte duisternis).
nokkenas gewisseld voor een nieuw tammer model(nu een 4 streep van een c70 impv. de s65 nok)ook de tuimelaars meegewisseld voor nieuwe, zodat alles goed op elkaar inloopt.(hoop dat dit ietwat meer pit geeft de berg op impv. alleen maar pit bergaf met de s65 nok).
voortandwiel een tandje kleiner gestoken, in de hoop ook weer om bergop mooier uit te komen impv. alleen maar terugstampen in versnellingen bij de eerste tekenen van stijgen.(zal wel opel"tjes zijn bergaf, maar alles beter dan in zijn 2e versnelling elk bergje te moeten doen met 25km per uur).
heb nog niet proefgereden wegens het missen van een zadel momenteel, loopt nu mooi stationair, maar klepjes/tuimelaars tikken nog ietwat, maar met wat pielen bij daglicht is dat zo verholpen.
(edit:)
nu, na een week het zadeltje pas gemaakt(immi monoseat) en de demontabele touratech alu reiskoffer van 38 liter erachter vastgeknoopt op het frame, en het immi cd rekje een beetje aangepast zodat de koffer echt goed past, en zodat de tent en slaapmat en alle andere reiszooi er nog net achter geknoopt kunnen worden.
en ori ss50m achterspatje gewisseld voor een immibenly(net als voor met ducktail), had ook een ori benly spatje liggen, maar had de verkeerde kleur, en moest het achterlicht verplaatsen vanwege de hoogte van het cd rekje (en wat extra gaatjes boren in een spik en span ori spatje vond ik wat erg zonde van het nog nieuwe ori spatje).
nu nog testrijden en olie wisselen, en gaaaaan!!!.
nog maar 70 dagen tot de vakantie naar de noordkaap!!!!(or bust? ).
voorvorkpoten gewisseld, en nieuwe keeringen gestoken, en de onderpootjes een spuitbeurtje gegeven.
voorspatje gewisseld voor een zwarte(benly type).
usb aansluiting gewisseld voor een werkende twee stekker(oude rook verleden jaar plotseling naar plastic wat gefrituurd werd).
tellerlampje voor een werkende gewisseld(dit keer een rode led, want laatste heldere led was niet relaxt bij echte duisternis).
nokkenas gewisseld voor een nieuw tammer model(nu een 4 streep van een c70 impv. de s65 nok)ook de tuimelaars meegewisseld voor nieuwe, zodat alles goed op elkaar inloopt.(hoop dat dit ietwat meer pit geeft de berg op impv. alleen maar pit bergaf met de s65 nok).
voortandwiel een tandje kleiner gestoken, in de hoop ook weer om bergop mooier uit te komen impv. alleen maar terugstampen in versnellingen bij de eerste tekenen van stijgen.(zal wel opel"tjes zijn bergaf, maar alles beter dan in zijn 2e versnelling elk bergje te moeten doen met 25km per uur).
heb nog niet proefgereden wegens het missen van een zadel momenteel, loopt nu mooi stationair, maar klepjes/tuimelaars tikken nog ietwat, maar met wat pielen bij daglicht is dat zo verholpen.
(edit:)
nu, na een week het zadeltje pas gemaakt(immi monoseat) en de demontabele touratech alu reiskoffer van 38 liter erachter vastgeknoopt op het frame, en het immi cd rekje een beetje aangepast zodat de koffer echt goed past, en zodat de tent en slaapmat en alle andere reiszooi er nog net achter geknoopt kunnen worden.
en ori ss50m achterspatje gewisseld voor een immibenly(net als voor met ducktail), had ook een ori benly spatje liggen, maar had de verkeerde kleur, en moest het achterlicht verplaatsen vanwege de hoogte van het cd rekje (en wat extra gaatjes boren in een spik en span ori spatje vond ik wat erg zonde van het nog nieuwe ori spatje).
nu nog testrijden en olie wisselen, en gaaaaan!!!.
nog maar 70 dagen tot de vakantie naar de noordkaap!!!!(or bust? ).
cdi for life!
Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan
C50:
Veertje van het toeterknopje vervangen.
Veertje van het toeterknopje vervangen.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!