[Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan

Voor al uw zin en onzin, maar hou het netjes.
NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan

Bericht door NIX »

Koffie al klaar met je grote waffel?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

tjeefke
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 98
Lid geworden op: 08 jul 2013 21:49
Bezit: ‘88 NT dax, 2 stuks
‘71 CD50
‘06 DX90
'72 Chaly, 124cc
Locatie: Deinze, België

Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan

Bericht door tjeefke »

Mijn atc 125 is net gezandstraald en staat in de rode menie, nu nog mijn krp 140 eronder hangen en karren maar!!

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan

Bericht door NIX »

CB50 vorkpoten gefixt en ontdekt dat CB binnenpoten net zo lang zijn als XR75 poten.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5863
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan

Bericht door Jurrien »

Een NX250 van een nieuwingespaakt wiel en nieuwe ketting en tandwielen voorzien. Ben al een maand aan het wachten tot de lokale motorshop een tandwielborgplaatje binnen heeft. Ik ben er klaar mee, bestel wel gewoon alles via internet. Even wat verzendkosten proberen uit te sparen geeft een boel frustratie door zo'n winkel die maar geen tempo maakt met bestellen.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan

Bericht door NIX »

Nou, als ze UPS als transporteur gebruiken staat de volgende frustratie al in de startblokken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5863
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan

Bericht door Jurrien »

Dus eigenlijk is alles ellende. Aargh!
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5169
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan

Bericht door stoterstangen90 »

Novioframe verlengd en ballhoofd onderuitgezet.
Afbeelding

Bornlivedie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 okt 2014 22:34
Bezit: Honda SS50 K3
Linn Lp12/ Lingo/ Ekos/ Dynavector Karat 17d2.. Een heel zacht zwart met wit beestje met een roze neusje!

Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan

Bericht door Bornlivedie »

Mijn ss50 tot en heel klein propje schoppen als dat tiefusding niet weer heel gauw gaat rijden (lang verhaal waar ik nu niks aan kan doen)...
Ik ben het zat.. Nog ff en dan gebeurt er hetzelfde mee als wat ik met mijn eerste ss heb gedaan... Tegen een boom achterlaten zodat een andere sukkel er "plezier" van heeft..
Wat ben ik genaaid met dit ding zeg... " een aardige ss50 voor maar 1200 euro".... Ik vertrouwde degene van wie ik dat ding kocht...
Ff voor de duidelijkheid.. Ik heb een hersentumor, geen werk, geen stuiver om mijn kont te krabben en hij wist dat... "oh nee met deze kan je jaren rijden.." jaja hij was allen wel vergeten te vertellen alle keerringen verrot zijn, de koppeling zijn langste tijd heeft gehad, de ontsteking is verkloot door type boerenzoon (joah, ik maak het wel ff)...
Ik heb voor 1200 euro een wrak gekocht waar ik niks mee kan...

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan

Bericht door NIX »

Er is vast wel iemand die je even wil helpen. Zodra we weten in welke regio we moeten zijn. VUL JE PROFIEL GOED IN! Verder is het ding 40 jaar oud en zal er zo nu en dan wel iets aan kaduuk gaan. En soms alles tegelijk. Maar het klinkt als een paar kleinigheden. Keerringen kosten niets, een plaatje ook niet en een ontsteking is te fixen en er is gebruikt spul zat voor. Wie heeft de diagnose (van de brommer, bedoel ik) gesteld?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan

Bericht door apae01 »

Archeologisch onderzoek in de eerdere posts van Bornlivedie levert woonplaats Wassenaar op.
In the beginning there was nothing, which exploded.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan

Bericht door butt head »

apae01 schreef:Archeologisch onderzoek in de eerdere posts van Bornlivedie levert woonplaats Wassenaar op.

dat klinkt of het ver weg licht
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Bornlivedie
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 73
Lid geworden op: 23 okt 2014 22:34
Bezit: Honda SS50 K3
Linn Lp12/ Lingo/ Ekos/ Dynavector Karat 17d2.. Een heel zacht zwart met wit beestje met een roze neusje!

Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan

Bericht door Bornlivedie »

Hoe weet jij dat nou? 8-)
Maar het klopt,Wassenaar dus!
Excuses voor mijn nogal boze post maar een vriend van mij belooft me al maanden te helpen, ook met het betalen van onderdelen maar het gebeurt gewoon niet, hij heeftvee veel te druk met de grote jongen uithangen bij zijn patserige vriendjes... Mijn Honda staat al sinds december vorig jaar in de schuur van mijn ouders z'n olie over de vloer te verspreiden en ik ben het gewoon zat nu...

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan

Bericht door NIX »

Misschien wil een westcoastlid een keer een kijkje nemen?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan

Bericht door gerbrandicus »

Kop op, met zelfmedelijden bereik je niets.

Zo'n drama is het allemaal niet. Koppelingsplaat kost ori HM € 3,80 + paar euro voor een pakking. Als je langs komt dan krijg je een plaat en pakking van mij. Wil 'm er ook nog wel in zetten. Of je doet het zelf. Je zult er versteld van staan wat je allemaal zelf kunt, het is zo simpel. Even de partslist (exploded view) erbij pakken. De eerste keer de klassieke fout maken dat je het tandwiel van de primaire aandrijving niet goed in de inkepingen van de koppelingsplaat doet waardoor hij niet ontkoppelt. Daarna goed doen en leren van je fout. Koppeling werkt, BLD voelt zich het heertje > zelfvertrouwen boost. Nieuwe olie hoeft niet persé, als je het blok schuin houdt. Maar nieuwe olie vindt je brommer ook weleens lekker. Flesje goede olie (1 ltr) is € 8,00.

Ontsteking: even uitvogelen wat ermee aan de hand is door te lezen op dit board. Dan vervangen wat nodig is. Is allemaal niet zo moeilijk.

Keerringset is € 11,00: klik. Dat kan je zelf gemakkelijk. Je sloopt de oude eruit, gewoon een schroevendraaier erin steken en eruit wrikken. Hoeft toch niet meer heel te blijven. De nieuwe vet je de binnenkant van in en je drukt ze er zo in.

Dan heb je wat te doen, leer je wat en heb je wat om trots op te zijn. Tatjana zou zeggen: "Kom op nou!"

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan

Bericht door NIX »

Precies.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie