[klagen] Klagbak 3.1

Voor al uw zin en onzin, maar hou het netjes.
dennisl9
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 okt 2012 12:28
Bezit: ST50J -88 (nu met pav41 aanhangert)
ST50E -70
ST50E -70
ST50G - 71
CT70 -trail 77
Chaly - 74
Novio 73
Locatie: wijk bij duurstede

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door dennisl9 »

dan toch blij dat ik gister de tijd heb genomen om er een handschakelkabel op te plakken ^^

ik dacht altijd dat je dan moest schakelen in hoge toeren, waarom weet ik niet :P
ik denk van mijn pa ooit gehoord (A)

iemand die me dan uit kan leggen waarom juist in lage toeren? nooit te oud om wat te leren :D

MaiXiaM
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 feb 2014 17:55
Bezit: Honda ss50z k1
Locatie: Mechelen (België)

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door MaiXiaM »

Hehe, ik ben vorige donderdag ook nog zonder ontkoppelen naar huis moeten rijden door een kapotte koppelingskabel. In lage toeren schakelen ging nog wel vrij aardig als je het rustig doet. Ik veronderstel dat lage toerentallen beter zijn omdat er dan minder grote krachten op de tandwielen komen dan bij grote toerentallen.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door butt head »

dennisl9 schreef:dan toch blij dat ik gister de tijd heb genomen om er een handschakelkabel op te plakken ^^

ik dacht altijd dat je dan moest schakelen in hoge toeren, waarom weet ik niet :P
ik denk van mijn pa ooit gehoord (A)

iemand die me dan uit kan leggen waarom juist in lage toeren? nooit te oud om wat te leren :D
alles draait een stuk minder snel.

als je het gas los laat dan komt de druk van de klauwen af en als je op dat moment schakelt glijd hij bijna net zo soepel in een andere versnelling als dat je met de koppeling zou schakelen.

probeer maar is als je weer met het ding rijd.


bij circuit motoren zit er een ding op de schakel pook gemonteerd. die bij het schakelen de ontsteking even onderbreekt. waar door die jongens ook zonder koppeling schakelen. en koppelen kost tijd en snelheid.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

dennisl9
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 okt 2012 12:28
Bezit: ST50J -88 (nu met pav41 aanhangert)
ST50E -70
ST50E -70
ST50G - 71
CT70 -trail 77
Chaly - 74
Novio 73
Locatie: wijk bij duurstede

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door dennisl9 »

dankjewel ^^

in het vervolg gewoon een kabel meenemen, dan kan ik hem er zelf opzetten :P

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door apae01 »

Zit ik een uur lang te zoeken hoe ik in een of ander wazig CMS de teksten voor een website verander, blijkt uiteindelijk dat ik al die tijd zit te kijken naar witte letters op een witte achtergrond... Ja, dan lijkt het inderdaad alsof die tekstboxen allemaal leeg zijn!
In the beginning there was nothing, which exploded.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door nielspbr »

hehe

In ieder geval beter als het scherm van mijn oude laptop wat er gisteravond mee ophield. Zo eens kijken of ik nog beeld uit de externe poort kan toveren.

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door apae01 »

Niet stomweg de verkeerde toetscombi waardoor je het scherm hebt uitgeschakeld? Wil ook nog weleens gebeuren bij een laptop.
In the beginning there was nothing, which exploded.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door butt head »

wat rijden er toch een eerste klas pannekoeken op de nederlandse wegen rond zeg.
rij je voorst uit zie je snel een jochie in een vw polio naderen. bij de spoor overgang van voorst moet ik met mijn spider remmen anders rij ik mijn uitlaat helemaal plat. maar als ik daar met het cruciale deel over heen ben geef ik gelijk gas om weer op snelheid te komen.
daar na heb je een paar bochten zitten. op dat stuk zit een hele rij langzaam rijdende auto's die je al bijna van af een kilometer kan zien dat het een hele rij is. dus dan doe je toch gewoon rustig aan. je kan er niet langs want daar voor is de rij te lang. wat doet de pannekoek in de polio die gaat op je bumper zitten en niet zo'n klein beetje ook.
dan kom je in de hoven aan. ik sorteer voor om rechts af te slaan richting brummen. polio bestuurder komt achter mij aan.
het licht is groen dus ik rij lekker door met een redelijk snelheid.. polio bestuurder denkt dat doe ik ook even. ik zit al in mijn spiegel te kijken. en ja hoor daar komt de polio bestuurder. die de bocht niet kan halen en helemaal op de plek van het tegemoet komende verkeer komt. wat had die polio bestuurder een mazzel dat er geen tegen liggers aan kwamen. anders was zijn polio toch aanzienlijk korter geworden.
een eindje verder heb je een stukje auto weg daar haal ik maar is een aantal auto's in om die polio bestuurder niet meer achter me te hebben.
ik neem op de rotonde de eerste afslag richting het ziekenhuis.
na de rotonde zie ik niemand achter me zitten. op de brug zie ik een opel astra naderen. even later kijk ik nog is een keer in de spiegel en zie die astra een vreemde slinger maken over de dubbel door getrokken streep. dus ik kijk nog maar een paar keer in de spiegel en zie dat de die idioot de hele tijd aan het slingeren is. die zal vast en zeker aan het appen zijn geweest.

soms zou ik best wel van de verkeers politie willen zijn. dan zouden er toch wat meer artikels 5 uit geschreven worden..
helemaal voor het volk dat met telefoons in de auto aan het opelen zijn. of gewoon niet kunnen rijden zo als de pannekoek in de polio
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door nielspbr »

Toch klinkt het alsof jij je zelf ook niet helemaal aan de snelheid hield.
En er staat ook een leuk plaatje in het plofpony topic.

Maar ik ben het met je eens, telefoons in het verkeer zouden verboden moeten worden. (O nee, dat is al zo...)

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door butt head »

nielspbr schreef:Toch klinkt het alsof jij je zelf ook niet helemaal aan de snelheid hield.
En er staat ook een leuk plaatje in het plofpony topic.

Maar ik ben het met je eens, telefoons in het verkeer zouden verboden moeten worden. (O nee, dat is al zo...)

dat door rijden viel nog wel mee. heb niet harder dan +10 van de maximaal geldende snelheid gereden. heb alleen wat minder geremd voor bochten en wat meer voor bulten en kuilen.



vraag me alleen af welk plaatje je bedoelt.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door nielspbr »

butt head schreef:
nielspbr schreef:Toch klinkt het alsof jij je zelf ook niet helemaal aan de snelheid hield.
En er staat ook een leuk plaatje in het plofpony topic.

Maar ik ben het met je eens, telefoons in het verkeer zouden verboden moeten worden. (O nee, dat is al zo...)

dat door rijden viel nog wel mee. heb niet harder dan +10 van de maximaal geldende snelheid gereden. heb alleen wat minder geremd voor bochten en wat meer voor bulten en kuilen.



vraag me alleen af welk plaatje je bedoelt.
butt head schreef:iets over 17 uur in hengelo gelderland.

een blauwe rookwolk en een lekke uitlaat.
Afbeelding

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door butt head »

nielspbr schreef:
butt head schreef:
nielspbr schreef:Toch klinkt het alsof jij je zelf ook niet helemaal aan de snelheid hield.
En er staat ook een leuk plaatje in het plofpony topic.

Maar ik ben het met je eens, telefoons in het verkeer zouden verboden moeten worden. (O nee, dat is al zo...)

dat door rijden viel nog wel mee. heb niet harder dan +10 van de maximaal geldende snelheid gereden. heb alleen wat minder geremd voor bochten en wat meer voor bulten en kuilen.



vraag me alleen af welk plaatje je bedoelt.
butt head schreef:iets over 17 uur in hengelo gelderland.

een blauwe rookwolk en een lekke uitlaat.
Afbeelding
zeg dan gelijk het plofpony hunter topic dan weer ik waar ik moet zoeken.

je had die kop van die gozer moeten zien toen ik langs met 4000toeren langs kwam een foto maken.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Mano
Krasser
Berichten: 2729
Lid geworden op: 16 jul 2010 22:51
Bezit: CD50
Locatie: Zuilen

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door Mano »

Onderuit gegaan :x

koplamp naar de jeweetwel/schakelpook ook /speedgas setje in 3 stukken/ stuur scheef /regenpak afgeschreven / jas er onder ook
verder blauwe plekken en schaafwonden, maar die gaan vanzelf wel over.


(iemand nog een snelgas handvat over????)
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Afbeelding

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door butt head »

ik zal is kijken of ik nog ergens een imi tomosellie heb.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door apae01 »

Zit nog een setje op het yamaha crossframe. Ruilen voor normaal wil ik wel, maar heb verder geen idee of het past enzo.
In the beginning there was nothing, which exploded.

Plaats reactie