[klagen] Klagbak 3.1

Voor al uw zin en onzin, maar hou het netjes.
xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door xMARKx »

Ik zou alleen een grotere schuur willen hebben...

Afbeelding

Afbeelding

(1.60x4.00)

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door apae01 »

Toen ik zo'n 15 jaar geleden kocht, was ik bruto aan hypotheek zo'n 20 procent minder kwijt dan mijn buurman die eenzelfde huis huurde. Sindsdien zijn de huurprijzen en de waarde van het huis flink gestegen, en mijn hypotheekbedrag niet...
Als je acht jaar geleden had gekocht, was het een stuk minder gunstig uitgepakt dankzij de crash van de huizenmarkt.
In the beginning there was nothing, which exploded.

XL50deSeauje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1224
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:33
Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
Locatie: Nâluk
Contacteer:

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door XL50deSeauje »

Eric schreef:Is huren niet vaak duurder dan kopen?
Dat ligt eraan hoeveel geld je verdient.... Als je in aanmerking komt voor sociale huur en huursubsidie is t best oke
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door robertsp »

XL50deSeauje schreef:
Eric schreef:Is huren niet vaak duurder dan kopen?
Dat ligt eraan hoeveel geld je verdient.... Als je in aanmerking komt voor sociale huur en huursubsidie is t best oke
Hoeft geen sociale huur te zijn.
Belastingdienst schreef: uw rekenhuur minimaal € 226,98 en maximaal € 699,48 per maand is
uw inkomen maximaal € 21.600 per jaar is
u maximaal € 21.139 aan vermogen hebt
Dit is voor alleenwonenden van "23 jaar of ouder, maar jonger dan de AOW-leeftijd".
Ik huur zelf particulier en ontvang huurtoeslag.
Belangrijk is wel dat je een eigen voordeur hebt, dus kamers of een gedeeld huis tellen niet mee ook niet bij sociale uiteraard.

Nadeel van sociale is vaak het tuig, in de stad in ieder geval, met name bij oudere woningen. Lawaaioverlast van 3 kanten. Maar ze doen er niets tegen.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door Eric »

Moet je even kijken wat je krijgt voor die 226,98. In Wageningen al helemaal niets en huren is p.m. ook al duurder dan kopen. Ook heb je gewoon helemaal niets als je huurt. Maar het is inderdaad ook waar dat je nu ongeveer 20 tot 40.000 euro kwijt bent, als je je huidige huis, een jaar of 7 terug, hebt gekocht.
Alleen doen de banken moeilijk om je de hypotheek te geven als je geen modaal inkomen hebt.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door butt head »

Eric schreef:Moet je even kijken wat je krijgt voor die 226,98. In Wageningen al helemaal niets en huren is p.m. ook al duurder dan kopen. Ook heb je gewoon helemaal niets als je huurt. Maar het is inderdaad ook waar dat je nu ongeveer 20 tot 40.000 euro kwijt bent, als je je huidige huis, een jaar of 7 terug, hebt gekocht.
Alleen doen de banken moeilijk om je de hypotheek te geven als je geen modaal inkomen hebt.

ik wou al zeggen onder de 500 heb je niets dat te huren valt hier in de buurt



hoorde ik laatst iets op de radio over 1 persoons huurwoningen in amsterdam. lees 2 zeecontainer op elkaar op een braak liggend terrein.
was ook weer zo'n hip project voor starters. koste meer als 700 zoveel per maand en werd uit gegaan van een inkomen tussen de 25.000 en 40.000 euro per jaar.

kom op mensen je wil toch niet voor zo veel geld in een paar zeecontainers zitten of wel.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16197
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door nielspbr »

Als er maar een grote box bij zit. ;)

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door john »

In amsterdam heb je weinig keuze. schijnt zelfs lastig in de Bijlmer te zijn om iets te vinden.


Ik ben nu 9 jaar ingeschreven voor de bollenstreek. Ik ben net even gaan kijken, heb nog steeds weinig kans op sociale huurwoning. echt bizar.
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door butt head »

john schreef:In amsterdam heb je weinig keuze. schijnt zelfs lastig in de Bijlmer te zijn om iets te vinden.


Ik ben nu 9 jaar ingeschreven voor de bollenstreek. Ik ben net even gaan kijken, heb nog steeds weinig kans op sociale huurwoning. echt bizar.

volgens mij is dat weste helemaal hopeloos om aan een goedkoop huur huis te komen.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16197
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door nielspbr »

Ik had toendertijd mazzel dat er een aantal tegelijk beschikbaar kwamen.

apae01
4T-MSB addict
Berichten: 838
Lid geworden op: 03 apr 2007 22:24
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door apae01 »

butt head schreef:hoorde ik laatst iets op de radio over 1 persoons huurwoningen in amsterdam. lees 2 zeecontainer op elkaar op een braak liggend terrein.
was ook weer zo'n hip project voor starters. koste meer als 700 zoveel per maand en werd uit gegaan van een inkomen tussen de 25.000 en 40.000 euro per jaar.

kom op mensen je wil toch niet voor zo veel geld in een paar zeecontainers zitten of wel.
Auw! Voor duidelijk minder dan dat geld heb ik een complete eengezinswoning in Lelystad. Wat natuurlijk wel koop is, maar dat krijg je met een dergelijk inkomen ook wel gefinancieerd hoor...

Overigens zijn flats in Amsterdam Noord ook wel voor redelijke bedragen te koop, zonder dat je gelijk in een tokkie-buurt woont.
In the beginning there was nothing, which exploded.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door robertsp »

john schreef: Ik ben nu 9 jaar ingeschreven voor de bollenstreek. Ik ben net even gaan kijken, heb nog steeds weinig kans op sociale huurwoning. echt bizar.
Inderdaad.
Hier in Zoetermeer heb je na 1 of 2 jaar sowieso wel wat al kun je beter "doorsparen" voor iets fatsoenlijkers.
De rest van Haaglanden geen idee, dacht sneller, maar had geen zin om in Den Haag te wonen.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door john »

apae01 schreef:
butt head schreef:hoorde ik laatst iets op de radio over 1 persoons huurwoningen in amsterdam. lees 2 zeecontainer op elkaar op een braak liggend terrein.
was ook weer zo'n hip project voor starters. koste meer als 700 zoveel per maand en werd uit gegaan van een inkomen tussen de 25.000 en 40.000 euro per jaar.

kom op mensen je wil toch niet voor zo veel geld in een paar zeecontainers zitten of wel.
Auw! Voor duidelijk minder dan dat geld heb ik een complete eengezinswoning in Lelystad. Wat natuurlijk wel koop is, maar dat krijg je met een dergelijk inkomen ook wel gefinancieerd hoor...

Overigens zijn flats in Amsterdam Noord ook wel voor redelijke bedragen te koop, zonder dat je gelijk in een tokkie-buurt woont.

Noord is hardstikke booming, over een paar jaar is het daar ook niet meer te betalen. zeker als de noordzuidlijn er is.
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door NIX »

nielspbr schreef:Ik had toendertijd mazzel dat er een aantal tegelijk beschikbaar kwamen.
Met gratis snorkel erbij, zeker.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: [zit niet mee] Klaagbak

Bericht door gerbrandicus »

Ja Utrecht en omgeving gaat helemaal nergens over. Je mag 12 jaar wachten voor je in aanmerking komt voor een eensgezinswoning. Dat is dus een once in a lifetime opportunity, want accepteer je na een 5 jaar wachten het meest verlepte uitgeleefde 2 kamer flatje op 13 hoog in Overvecht voor 600 euro per maand, dan sta je weer op 0 inschrijftijd. Dat kun je je gewoon niet veroorloven, anders moet je straks met je kinderen in een kut flat zitten.
Of je betaalt braaf 12 jaar lang inschrijfgeld, dan reageer je en zeggen ze ineens doodleuk dat je teveel verdient, had een vriend van mij. Toch 12 jaar voor niets betaald.
En alles wat hier in de regio vrijkomt zit net 1 cent onder de vrije sector grens. Iemand die daar 15 jaar lang woonde betaalde dan op het eind 400 euro per maand, gaat eruit en de volgende mag lekker 666 euro dokken. Ik werkte bij de SSH en kon zo zien dat toen een vriendin van mij haar SSH woning verliet de huur ineens versprong van € 298,- per maand naar ruim € 500,- voor de nieuwe bewoner. En zij woonde er maar 2 jaar ofzo, hoe DE FUCK kan een huur in 2 jaar tijd zo extreem stijgen?
Kopen, bij vergelijkbare woning, is vaak goedkoper. Maar ja meneertje, om te profiteren van die lagere maandlasten en belastingkorting moet u wel meer geld verdienen! Heh watte??!!?

De woningmarkt is gewoon verziekt hier. Ha, dat was wel ff lekker.

Overigens zijn wij erg tevreden waar wij nu zitten.

Plaats reactie