[Freebies] hou een plofpony rijdend voor weinig topic

Voor al uw zin en onzin, maar hou het netjes.
Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: [Freebies] hou een plofpony rijdend voor weinig topic

Bericht door fs1tom »

Heeft er iemand nog een el cheapo uitlaatje liggen (oude pitbike uitlaat ofzo, maakt eigenlijk niet uit)? Het is voor mijn zwarte cross Kymco, daar hangt nu een 110cc bami onder, maar de originele Kymco uitlaat past niet meer.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1165
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: [Freebies] hou een plofpony rijdend voor weinig topic

Bericht door gonzo »

Wat is er mis met doorslijpen, stuk buis oid ertussrn, en werr lasse....?
Try and die techniek....... love it.

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: [Freebies] hou een plofpony rijdend voor weinig topic

Bericht door fs1tom »

gonzo schreef: 09 mei 2022 11:33 Wat is er mis met doorslijpen, stuk buis oid ertussrn, en werr lasse....?
De aansluiting bij de kop is anders van dat Kymco uitlaatje. De diameter van het stuk wat in de kop gaat is ieniemini, en is niet hoog genoeg (ik kan hem nooit strak aandraaien).
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 610
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: [Freebies] hou een plofpony rijdend voor weinig topic

Bericht door Dennoz »

Valt vast wel iets pas te maken aan je kymco pijp toch?
Hop hop gas dr op

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: [Freebies] hou een plofpony rijdend voor weinig topic

Bericht door nielspbr »

fs1tom schreef: 09 mei 2022 12:21
gonzo schreef: 09 mei 2022 11:33 Wat is er mis met doorslijpen, stuk buis oid ertussrn, en werr lasse....?
De aansluiting bij de kop is anders van dat Kymco uitlaatje. De diameter van het stuk wat in de kop gaat is ieniemini, en is niet hoog genoeg (ik kan hem nooit strak aandraaien).
Hoort daar soms kraagje omheen om de pijp vast tegen de kop te drukken? Bij de meeste 50ers van honda zitten de uitlaten met behulp van halve maantjes vastgeklemd.

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: [Freebies] hou een plofpony rijdend voor weinig topic

Bericht door fs1tom »

Dat zou zomaar kunnen. Dat verklaart misschien ook wel waarom ik de uitlaat in eerste instantie niet los kreeg, hij zat echt vastgerot in de cilinderkop. Ik moest er echt een paar flinke klappen met een vuistje op geven en flink er aan trekken en wringen..
Overigens valt het mij sowieso erg tegen hoe roestgevoelig die kymco is. Ik dacht dat dat nog wel een beetje kwaliteit was, maar alles is echt flink aangetast door de roest (en het ding komt uit 2011 ofzo)
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: [Freebies] hou een plofpony rijdend voor weinig topic

Bericht door fs1tom »

Inmiddels hangt er een pitbike uitlaat onder. Nouja, een uitlaatbocht van een pitbike met een redelijk formaat open dempert.
Heb al een stukje kunnen proefrijden (rondje door de straat, zonder voorrem), trekt wel lekker hard zo, alleen de koppeling lijkt te slippen van het semi-blok.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

hannesd
4T-MSB beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 dec 2021 16:42
Bezit: super 100

Re: [Freebies] hou een plofpony rijdend voor weinig topic

Bericht door hannesd »

fs1tom schreef: 09 jun 2022 08:53 Inmiddels hangt er een pitbike uitlaat onder. Nouja, een uitlaatbocht van een pitbike met een redelijk formaat open dempert.
Heb al een stukje kunnen proefrijden (rondje door de straat, zonder voorrem), trekt wel lekker hard zo, alleen de koppeling lijkt te slippen van het semi-blok.
koppeling openen en rondelletje onder elk van de drukveren steken (dan slipt ie nooit meer) .
dit heb ik ook gedaan op mijn super100. schakelt dan wat zwaarder maar verder geen last van.

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: [Freebies] hou een plofpony rijdend voor weinig topic

Bericht door fs1tom »

hannesd schreef: 22 jun 2022 16:30
fs1tom schreef: 09 jun 2022 08:53 Inmiddels hangt er een pitbike uitlaat onder. Nouja, een uitlaatbocht van een pitbike met een redelijk formaat open dempert.
Heb al een stukje kunnen proefrijden (rondje door de straat, zonder voorrem), trekt wel lekker hard zo, alleen de koppeling lijkt te slippen van het semi-blok.
koppeling openen en rondelletje onder elk van de drukveren steken (dan slipt ie nooit meer) .
dit heb ik ook gedaan op mijn super100. schakelt dan wat zwaarder maar verder geen last van.
Ik ben wat aan het kloten geweest met het afstellen van de koppeling, dat scheelde al een hoop. Verder verse olie (er kwam maar 200 ml olie o.i.d. uit :idea:) er in gedaan. Hij slipt niet meer, heel af en toe 'slipt' de kickstarter door, maar daar kan ik mee leven.
Het beest ziet er nu zo uit, na wat afstelwerk (grotere sproeier) loopt die nu zo'n 72 km/h op de GPS. Er zit wel meer snelheid in met een andere vertanding, maar nu trekt het apparaat lekker hard (wel makkelijk in het mulle zand)
Afbeelding

Afbeelding
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1165
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: [Freebies] hou een plofpony rijdend voor weinig topic

Bericht door gonzo »

Iemand een kabelboom met electronica liggen, zonder accu en dergelijk. Ik heb enkel wat verlichtung nodig
Try and die techniek....... love it.

Plaats reactie