[Pefix] Wat zit je mee?

Voor al uw zin en onzin, maar hou het netjes.
Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 661
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: [Pefix] Wat zit je mee?

Bericht door fs1tom »

NIX schreef: 17 mei 2023 21:44
stoterstangen90 schreef: 17 mei 2023 21:25
nielspbr schreef: 17 mei 2023 17:41 [nixmode]
Goedzo knul.
[/nixmode]
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1177
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: [Pefix] Wat zit je mee?

Bericht door gonzo »

2 boutjes naar iemand gestuurd, ondanks enige woordenwisselingen........ gratis.
Try and die techniek....... love it.

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: [Pefix] Wat zit je mee?

Bericht door NIX »

Goedzo, knul.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1914
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: [Pefix] Wat zit je mee?

Bericht door lil »

zomaar ineens vanzelf doet het vrijstand lampje van mn dagelijkse broembroem het weer. zolang alsdat ik die brommer al heb heeft dat het nog nooit gedaan. belachelijk
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5863
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: [Pefix] Wat zit je mee?

Bericht door Jurrien »

Het zelfreparerend vermogen van een originele Honda heeft mij in het verleden ook diverse keren versteld doen staan
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: [Pefix] Wat zit je mee?

Bericht door NIX »

Vandaag een XR75 tank, zadel, voorspatboard en uitlaat gescoord. Viel niet helemaal in de prijsklasse die ik gewend ben, maar evengoed...
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: [Pefix] Wat zit je mee?

Bericht door cor »

Ja die zijn ook niet goedkoop meer . Alles is duurder geworden helaas.

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Re: [Pefix] Wat zit je mee?

Bericht door ivo215 »

Dit is misschien wat kleinzerig van me ...

Ik was vandaag met mijn vader naar het ziekenhuis en op de terugweg reed ik toevallig langs mijn oude school.
Afbeelding

Ik ben teruggereden om er foto's van te maken, want het ziet er nu zo uit:
Afbeelding
De scholengemeenschap De Amersfoortse Berg!
Ik heb de foto's gelijk gedeeld met 2 andere oud-leerlingen, en ik heb ze in jaren niet zo enthousiast gehoord.
Deze K-school in puin is het beste wat ik het afgelopen jaar gezien heb!

Afbeelding
Aanschouw de scheikundevleugel! Plat!

Afbeelding
Het martelveld waar we met hockeysticks op de enkels werden geslagen ...

Afbeelding
En deze hoop was vroeger de 2 gymzalen en het handenarbeidlokaal.

Het is jammer dat het niet afgebrand is, maar om het in puin te zien doet een mens goed!

Afbeelding
Het enige wat nog staat is de Sagittarius en het trappenhuis. Onder het trappenhuis (de kelder) moet het LOR nog zitten.
Rechts hiervan zie je een grote kuil. Daar, boven die kuil, stond vroeger het hoofdgebouw. In de kuil de fietsenstalling. Daarboven de aula. Daarboven weer de klaslokalen.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1914
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: [Pefix] Wat zit je mee?

Bericht door lil »

haha, je moet nogal geleden hebben op die school. ik moet zeggen dat ik over het algemeen met heimwee terugdenk aan mn jeugdjaren, school was kut hoor, daar niet van, maar het leven in vergelijking met nu?... ik zag laatst een vid van destijds den haag https://www.youtube.com/watch?v=avdXUbbSjG4 waar ik toch enigzins weemoedig van werd, want ik woonde ook in een dergelijke wijk, en het leven was toch betrekkelijk goed te noemen. touwtjes uit iedere brievenbus, en iedereen had een loper, veel saamhorige gezelligheid in de straat, dat waren toch goede tijden in mijn beleving. kom daar nu nog maar es om, het is nu alom vergaan. nu is het camerabellen en alles angstvallig op slot. maar dat ben ik dan dus, als ouwe lul inmiddels, al voel ik me nog steeds zo jong als toen. stranger in a strange land

amersfoort heb ik ook een tijdje gewoond en ik vond het een heerlijke woonplek. ik weet niet of dat voor heel amersfoort geldt, en waarschijnlijk nu al helemaal niet meer, maar ik woonde dan ook op de emmalaan destijds, en dat leek me toch een enigzins gegoede buurt, we hadden een groot vrijstaand huis iig, op terrein van een of andere instantie. ik weet nog kazerne-achtige gebouwen en een kerk annex school gebouw.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Roberto
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 jun 2023 10:28
Bezit: Honda C50NT

Re: [Pefix] Wat zit je mee?

Bericht door Roberto »

Ha, grappig, Ivo.
Ik heb ook op de Amersfoortse Berg gezeten en woonde er tegenover (Hoek Hugo de Grootlaan - van Marnixlaan). Misschien wat vroeger in de tijd dan jij, Was rond 1977.
Brommers moesten buiten op de parkeerplaats staan, en er stond toen geen enkele Honda. Nog verkering gehad met de dochter van de rector. Was toen geen verkeerde school.

En Lil,
Emmalaan was zeker “op stand” wonen. Ik heb dan ook bij jou om de hoek gewoond, Utrechtseweg. Die “Instantie” stond denk ik vlak bij de rotonde, tegenover de kerk met een veldje waar wij vroeger met vrienden altijd te vinden waren.

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1177
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: [Pefix] Wat zit je mee?

Bericht door gonzo »

Goede og slechte herrineringen, maakt niet uit. Het zijn dingen waar je een band mee hebt gehad. En mij valt het op hoeveel er al weg is of gaat waar ik herrineringen aan heb. Zoals mijn voortgezet onderwijsscholen zijn er alledrie niet meer.
Wat me wel weer meezit, mag op het werk meewerken aan een restauratieptoject van een MAN vrachtauto uit 1957.💪
Try and die techniek....... love it.

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 637
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: [Pefix] Wat zit je mee?

Bericht door Dennoz »

Om de paar jaar ga ik terug naar de korte akkeren in Gouda omwille de jeugdherinneringen die net als de foto's in sepia voort blijven bestaan , op sommige plekken zie ik mezelf nog voorbij razen op de kettler en de peuterschool is er ook nog , mijn lokaal is niks veranderd ondanks het feit dat het geen school meer is . Wel leuk om te zien waar je ooit gezeten hebt met appeltjes patches op de knieën. Het leven was eenvoudiger maar ik denk dat ik daarom happy was daar.
Hop hop gas dr op

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: [Pefix] Wat zit je mee?

Bericht door CheapUrbanBitches »

Op mijn school hadden we altijd een hekel aan leerlingen van de Amersfoortse Berg en het Guido de Bres. Word er ook stiekem blij van!
'It never hurts to help.'

MonkeyMike
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 36
Lid geworden op: 03 jul 2023 19:23
Bezit: Skyteam PBR

Re: [Pefix] Wat zit je mee?

Bericht door MonkeyMike »

Na een winter in de schuur vandaag de eerste rit op de brommer. Gewoon een beetje rondrijden. :D

Vorig weekend had de motor veel moeite met starten. Vandaag was ie in een kick aan en bleef mooi draaien. Feest!

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16197
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: [Pefix] Wat zit je mee?

Bericht door nielspbr »

carburateur leegdraaien als je hem wegzet. of gewoon aftappen als je dat bent vergeten en weet dat je er een winter niet meer op gaat rijden.

Plaats reactie