Het grote hallo ik leef nog draadje

Voor al uw zin en onzin, maar hou het netjes.
Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1906
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door lil »

ivo215 schreef: 26 jan 2023 18:09 Ja, ik bekijk het maar van de leuke kant. Een hele leuke C. Een presscub, met zo'n mandje, zwaarder frame, en injectieblok.
Gisteren de verzekering geregeld, vandaag op naam gezet, en een nieuwe helm gekocht, en morgen ophalen.

De minder leuke kant is dat ze vorige week maandag mijn auto van de snelweg af hebben gekegeld. Ik reed op de rechter baan, bijna bij mijn afslag. Er werd langzaam gereden, ik paste mijn snelheid aan op die van mijn voorligger. Toen kwam er een vrachtwagen van de middelste baan, die wilde graag ook op de rechter baan rijden. Die gaf mijn auto een beuk op mijn linker achterwiel, en tikte mij in het rond. Tijdens de pirouette stak mijn auto de middelste en de linker baan over, en klapte ik met de rechter zijde van de auto in de betonnen vangrail op de middenberm. Mijn beide rechter velgen vingen de klap tegen de vangrail op. Met de auto 180 graden omgedraaid zat ik daar tegen het verkeer in te kijken.
Ik heb niks, een dag lichte spierpijn gehad. De MX-5 is er beduidend slechter aan toe.

Dat is niet alles. De vrachtwagenchauffeur is Roemeens, en zijn verzekeringsmaatschappij zit in Boekarest. Dus het afhandelen van de verzekering moet via een Nederlandse vertegenwoordiger (Allianz) als tussenpersoon. Dit soort gevallen (buitenlandschades) duren doorgaans maanden om af te handelen. En totdat de verzekering een keer besluit dat het tijd is om de schade te laten schouwen kan ik niets aan de auto laten repareren. (volgende keer toch maar volledig casco verzekeren, dan kan zo'n reparatie via mijn eigen verzekering)

Ik zit nu in een huurautotje, en huurauto's zijn duur. Als de verzekering overgaat tot uitbetalen, ergens in de verre toekomst, dan vergoeden ze vervangend vervoer tot maximaal 14 dagen, voor 80%.

Dus ik kom weer brommer rijden!


zo, wat een avontuur zeg. gelukkig heb je het er nog goed afgebracht.

die injectie presscub ga je nog lang plezier van hebben. ik heb er net zoeen en die dingen zijn super betrouwbaar, geen omkijken naar, altijd gelijk starten, en zuinig, met een 16tands haalt ie 1 op 100 bij 35km/u.

ander autootje kost overigens ook de kop niet, paar honderd euro heb je er al een
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

carel
4T-MSB addict
Berichten: 531
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:47
Bezit: ss50
c320s
Locatie: Utrecht

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door carel »

Lang niet gezien Ivo, en ik zal ook niet snel een koppeling/gasprobleem van je zus vergeten. Ik voorspel een picknickrit. ;)
h2o op ss50

Met een aanlopende voorrem ga je niet minder hard op de rollerbank.

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4000
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door wim V8 »

ivo215 schreef: 26 jan 2023 18:09

Ik zit nu in een huurautotje, en huurauto's zijn duur. Als de verzekering overgaat tot uitbetalen, ergens in de verre toekomst, dan vergoeden ze vervangend vervoer tot maximaal 14 dagen, voor 80%.

Koop n autootje van 5 a 600,-


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door ivo215 »

carel schreef: 26 jan 2023 19:49 Lang niet gezien Ivo, en ik zal ook niet snel een koppeling/gasprobleem van je zus vergeten. Ik voorspel een picknickrit. ;)
Die ben ik zelf ook nog niet vergeten! Op het achterwiel tegen mijn andere zus aan omdat ze (meer dan eens) de koppeling liet schieten.
wim V8 schreef: 26 jan 2023 20:11 Koop n autootje van 5 a 600,-


Gr. Wim.
Dat zou ook een optie zijn geweest. Maar ik heb gekozen voor een C, met de intentie dat het een blijvertje wordt.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door gerbrandicus »

Leuk dat je weer Honda rijdt Ivo, de aanleiding is alleen wat minder.
Maar heb je verder geen Honda's meer staan dan? Of zijn dat allemaal projecten.

Buitenland schades schijnen idd wat langer te duren, maar toevallig lijkt het bij ons momenteel vrij vlot te gaan.
Onlangs in Tsjechië had ik een opa in een busje op mijn bumper. Tweede week januari de schade gemeld bij de NL vertegenwoordiger van de betreffende verzekeraar. Weekje later werd ik gebeld dat ik de auto moest brengen voor taxatie. Helemaal niet slecht! De schadeboer regelt het met die verz-maatschappij dus we hebben 'm al ingepland.
Wel leuk, daar deed iedereen of ik gek was, "Dat krasje kost hooguit € 80 om te fixen, wat doe je moeilijk". Ik laat me uiteraard niets wijsmaken. Schade is getaxeerd op € 943! :shock: incl nieuwe parkeersensor.

Als de auto rijdbaar te maken is met minimale middelen, dan zou ik dat ff doen. Evt voor de taxatie straks de oude velgen erop etc.

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door NIX »

Balen van je auto, maar ik kijk uit naar de Bergopmagjeterugschakelenrit 2023!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door ivo215 »

gerbrandicus schreef: 26 jan 2023 21:57 Leuk dat je weer Honda rijdt Ivo, de aanleiding is alleen wat minder.
Maar heb je verder geen Honda's meer staan dan? Of zijn dat allemaal projecten.

Buitenland schades schijnen idd wat langer te duren, maar toevallig lijkt het bij ons momenteel vrij vlot te gaan.
Onlangs in Tsjechië had ik een opa in een busje op mijn bumper. Tweede week januari de schade gemeld bij de NL vertegenwoordiger van de betreffende verzekeraar. Weekje later werd ik gebeld dat ik de auto moest brengen voor taxatie. Helemaal niet slecht! De schadeboer regelt het met die verz-maatschappij dus we hebben 'm al ingepland.
Wel leuk, daar deed iedereen of ik gek was, "Dat krasje kost hooguit € 80 om te fixen, wat doe je moeilijk". Ik laat me uiteraard niets wijsmaken. Schade is getaxeerd op € 943! :shock: incl nieuwe parkeersensor.

Als de auto rijdbaar te maken is met minimale middelen, dan zou ik dat ff doen. Evt voor de taxatie straks de oude velgen erop etc.
Voorlopig is het afwachten. De vertegenwoordiger gaf zelf aan dat als ik na 2 weken nog niets gehoord zou hebben, dat ik er dan even achter aan zou moeten bellen. Dat is nu bijna.
Ik verwacht geen snelle afhandeling, maar het zou wel prettig zijn natuurlijk.
Wat de extensie van de schade betreft ...
3 van de 4 velgen hebben een klap gehad. De happen en krassen staan in het aluminium van de velgen.
Het linker achterpaneel zal vervangen moeten worden, daar is geen redden aan.
De achterbumper heeft een paar flinke krassen links zitten, ik verwacht daar ook vervanging.
Rechts krassen op het achterpaneel, de deur en het voorpaneel.
Rechter buitenspiegel afgebroken.
Rechter side impact airbag is afgegaan. Die zit in de stoel, dus die scheurt de naden van de bekleding open als die naar buiten komt. Waarschijnlijk wordt dat een hele nieuwe passagiersstoel.
En als laatste merkbare schade is er een wiel uit balans. Ik vermoed dat er een as krom is.
Verder zou er nog verborgen schade kunnen zijn aan de aandrijflijn, want beide achterwielen hebben een klap van opzij gehad.
Alles bij elkaar is de kans dat het een total loss wordt niet ondenkbaar.
De deuren sluiten nog wel gewoon, en er zijn geen ongelijke openingen tussen panelen te zien. De ruiten zitten er nog in en het dak sluit. Dus ik ben er redelijk van overtuigd dat het chassis nog recht is.
Ik hoop natuurlijk dat het nog te herstellen is, want ik wil gewoon mijn MX-5 terug.
NIX schreef: 26 jan 2023 22:28 Balen van je auto, maar ik kijk uit naar de Bergopmagjeterugschakelenrit 2023!
Dat blijft een goede rit, die Martijn destijds verzonnen heeft. En de Amerongseberg heeft wat dat betreft een historische status.

Hmmm ... Amersfoort heeft ook een goede berg. En een aantal straten naar boven die BOMJTSR-waardig zouden kunnen zijn, zoals de Huge de Groot laan, de Utrechtseweg, of laan 1914. En het is 26km van de Amersfoortseberg naar de Amerongseberg, dus ze kunnen beide in dezelfde rit, en weer terug. Even denken, vanaf het centrum van Amersfoort de Utrechtseweg op, dan de Vondellaan af, via de kapelweg naar de Hugo de Groot laan en daar weer omhoog ... Dan weer verder op de Utrechtseweg, de Genestetlaan af (voorzichtig daar!) en dan een paar straten verder bij mijn vader door de straat. Heeft die ouwe ook een lolletje. Na die woonwijk onveilig te hebben gemaakt de stad uit met een landelijke rit richting Amerongen, om daar de berg te bedwingen.
Dan daar ergens een pauzeplek vinden. Ik vind 2 friettenten in Amerongen, "de Brabander" en "Solo". Beide op zondagen geopend. Maar bij beide geen ruimte voor 40 brommers. Bij de Brabander is er tenminste nog een stoep. Maar dat vergt wel enige organisatie in het parkeren van brommers. Dan moeten ze maar netjes op een rij op de stoep.
En dan via andere route weer terug naar Amersfoort. Via Doorn, want daar zit ook een aardige bult in de weg. Om vervolgens af te sluiten met het beklimmen van Laan 1914 bij Amersfoort. Gevolgd door de lange afdaling over de Utrechtseweg, terug naar het centrum van Amersfoort.
Zoiets? Klinkt dat goed?
Roep maar een datum!
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1815
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door hypercub »

Hee Ivo, da`s lang geleden.
Leuk om te weten dat je nog steeds onder ons bent.
Life is too short for lousy coffee.

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door NIX »

In Amerongen heeft de 3-taktrit wel eens op de Lanen tegenover het kasteel gepauzeerd. liep je gewoon naar Solo (heette toen nog het Centrum). De Braab heeft volgens mij voldoende stoep voor een berg brommers.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5862
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door Jurrien »

Ah de 3taktrit ja, dat was een goede rit zeg
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door ivo215 »

hypercub schreef: 27 jan 2023 14:33 Hee Ivo, da`s lang geleden.
Leuk om te weten dat je nog steeds onder ons bent.
Hey! :zwaai: Goeie ouwe Nome Nescio!
Ik heb vanavond de C naar huis gereden. Ik ben nu net een half uurtje thuis.
Zelfs dubbelbebroekt en met een windjas over mijn winterjas is het nog best koud.
NIX schreef: 27 jan 2023 16:53 In Amerongen heeft de 3-taktrit wel eens op de Lanen tegenover het kasteel gepauzeerd. liep je gewoon naar Solo (heette toen nog het Centrum). De Braab heeft volgens mij voldoende stoep voor een berg brommers.
Oh ja, ik zie het (op streetview). Op de Margaretha Turnorlaan voor het kasteel is inderdaad ruimte zat, en je staat er luw. En die stoep bij de Brabo gaat ook wel lukken. Misschien is dat juist wel leuk, alle brommers netjes op een rijtje. Dat geeft altijd wel een leuke foto.
Weet je toevallig ook welke de beste friet heeft? Anders moet ik dat binnenkort maar eens gaan verkennen.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1177
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door gonzo »

Amersfoort, 2,5 uur rijden😭.......
Maar mooi om te zien dat hier gewoon ff een route uit de mouw wordt geschud
Try and die techniek....... love it.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door nielspbr »

Daar was hij altijd al goed in. De mijd Mijdrecht rit kwam volgens mij ook uit zijn koker.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1906
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door lil »

die amersfoort route is egwel een leuke route, daar kan ik wel over wezen, ik ken die omgeving goed. ik zou bijna mee willen doen maar tis me te ver weg voor zomaar
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Bericht door ivo215 »

nielspbr schreef: 28 jan 2023 00:01 Daar was hij altijd al goed in. De mijd Mijdrecht rit kwam volgens mij ook uit zijn koker.
Oh ja! Die was er ook nog.
Die rit is voortgekomen uit een routescouting voor een puzzelrit voor de BX club, samen met Stoterstangen90. Dat stuk langs de Waver, Amstel en Kromme Mijdrecht was goed op de brommer. En dan ga je in een grote bocht om Mijdrecht heen, dus vandaar.

Bedankt voor het compliment trouwens. Ja, Amersfoort is home turf. En de route over Amerongen heb ik ook vaak genoeg gereden.

Origineel startte de BOMJTSR in Veenendaal, vanaf de markt. Dat kan natuurlijk ook. Eigenlijk hoort 'ie daar.
Dan kunnen we bijvoorbeeld eerst richting de Ginkelseheide, dan naar het zuiden tot aan de rivier en via het onderlangs naar de Westerbergweg de Wageningseberg op. Dan binnendoor over de Generaal Foulkseweg, Hoogstraat, en dan over de Grebbedijk. En dan de Grebbenberg op.
Doorrijden naar Rhenen, daar via het Paardenveld de heuvelrug op. Dan de Oude Veensegrindweg tot aan de N416, en daar de heuvelrug oversteken naar Elst.
Dan naar Amerongen voor een pauze. Daarna door naar Leersum en vanaf daar via de Scherpenzeelseweg weer over de heuvelrug. Dan bij Maarsbergen de via de Sandenburglaan nog een keer. En dan bij Doorn de Amersfoortseweg op, dan de Stamerenweg weer af en via de Oude Arnhemse bovenweg en de Traaij naar Austerlitz. Ik weet niet op hoeveel kilometers we nu al zitten, maar misschien nog even langs de pyramide daar, dan hebben we die ook weer eens gezien. Dan een stukje N224 en N227 weer richting Doorn, de Maarnse grindweg naar de N226. Dan de Scherpenzeelseweg, Altena en Haarweg. Dan komen we uit bij de voet van de Amerongseberg, en die gaan we dan ook over. Dan zitten we weer in Amerongen. Dan naar Elst en via de N416 de laatste keer de heuvelrug over. Dan in Veenendaal over de Kerkewijk tot aan de markt waar we begonnen.
Deze route zou ik sowieso nog eens moeten scouten, en misschien wat aanpassen.
Ik denk dat 'ie ook wat aan de lange kant is.

[edit]
Misschien kunnen we dan beter in Ede starten. Vanaf het marktplein bij de marktstraat en molenstraat of zo. Dat scheelt de minst interessante 10 kilometer, en dan begin je gelijk redelijk dicht bij de Ginkelseheide.
[/edit]
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

Plaats reactie