Pagina 2 van 6

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Geplaatst: 03 jun 2016 21:08
door nielspbr
Die bioethanol zo snel mogelijk uit het brandstofsysteem werken, Alles wat op rubber lijkt zal het waarderen.

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Geplaatst: 03 jun 2016 21:56
door Eric
Ach, 4% van jouw benzine in ook ethasnol. Je kunt nu zelfs 10% tanken

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Geplaatst: 03 jun 2016 22:28
door stoterstangen90
Dat je het kan tanken betekent niet dat het goed is voor je brommer en auto.

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Geplaatst: 03 jun 2016 22:32
door ivo215
Die paar cc dat er nog in zit is nu met 5,2 liter benzine aangelengd, en die 5 liter gaat er binnenkort ook aan.

Ik ben ook wel eens op een scheutje thinner en lampolie naar de pomp geweest :D

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Geplaatst: 03 jun 2016 22:40
door NIX
Ik wel eens op wat homeopathische vloeistof. Was 50% ofzo.

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Geplaatst: 03 jun 2016 22:47
door ivo215
NIX schreef:Ik wel eens op wat homeopathische vloeistof. Was 50% ofzo.
Geweldig :D.
Dat spul is typisch ergens tussen de 48,5% en 50,3% met food grade bio-ethanol (ja, dat is mijn werk) en de rest zijn verdunde en opgeloste stoffen in water. Dus dan loopt je brommer op 50% water.

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Geplaatst: 04 jun 2016 00:09
door Daan1508
En het brandstofverbuik * 2!

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Geplaatst: 04 jun 2016 10:27
door Eric
stoterstangen90 schreef:Dat je het kan tanken betekent niet dat het goed is voor je brommer en auto.
Of het is slecht, of het is angst voor het onbekende. Sommige dikke motoren kunnen er volgens...... Niet tegen.en er werd ook beweerd dat de benzine pomp van een Opel stuk ging. Maar die ging ook stuk bij een die normaal tankte bij x kilometer

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Geplaatst: 04 jun 2016 10:41
door plofkop
Ik heb nog een fijne ervaring met 10% ethanol te delen... ik heb dat spul ooit eens per ongeluk getankt in la France met een BX. Het hoeft niet meer op de pomp te staan namelijk.

De eerste 20 km was er niets aan het handje. Daarna ging de biks raar reageren op het gaspedaal. Sputteren en had ik twee opties. Stationair of 100 km/h in zijn 5, 80 in zijn 4, 55 in zijn 3, 30 in zijn 2. Rampzalig, maar ik ben er mee naar nl gereden.

Thuis bleek er van alles van het branstofsysteem gesmolten en verprutst. Van de pomp tot aan de injector aan toe. Heujlemaal gaar.

Brrrrr.... eng spul voor oude wagens.

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Geplaatst: 04 jun 2016 17:30
door apae01
En in een even oude Volvo kieper ik het inmiddels al een jaar of twee regelmatig zonder enig probleem. Helemaal geen eng spul dus, het is Citroen dat enge spullen gebruikt die oplossen...
Overigens adviseert Volvo om het niet te gebruiken in de auto's van voor 1975, dus in de motoren met onderliggende nokkenas. Er was hier toch iemand met een Amazon?

Wat het in de brommers doet: geen idee. Het gaat er natuurlijk alleen maar om wat voor materialen er in het inlaattraject gebruikt zijn. Na verbranding is er niets anders dan met andere brandstof.

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Geplaatst: 04 jun 2016 21:50
door Eric
In het fijne frankrijk heb je dacht ik ook geen keuze meer en moet je 90% tanken

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Geplaatst: 04 jun 2016 22:33
door plofkop
Gewoon super tanken...

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Geplaatst: 06 jun 2016 00:16
door ivo215
Ondertussen doet de C310s ook van broembroem en zo van op eigen krachten vooruit bewegen en zo. Maar die heb ik dan ook gelijk maar verkocht. Eigenlijk was de verkoop al gesloten voordat er broembroemgeluiden uit kwamen, maar goed, beide is nu het geval. Vervolgens weer een nette originele dax carburateur mee naar huis genomen om op de skyteam te fabriceren ter vervanging van de Chinese carb en het dubbelvoudige benzinekranendrama dat standaard door meneer Skyteam geleverd wordt. (ook gelijk dan die kabelchoke kwijt en een echte met een hendeltje er voor terug). Maar de dax carburateur heeft eerst een revisiesetje nodig, want die lekt nu nog op meerdere plaatsen. Eigenlijk overal behalve het vlotterbakrubber.
Vervolgens maar even een stukje gaan rijden om de benzinelucht van mezelf en de brommer te laten vervliegen, anders gaan de buren klagen dat het (inpandige) fietsenhok zo naar benzine stinkt, en dan hebben ze nog gelijk ook. En vooral dat laatste kan nooit de bedoeling zijn. (nee, serieus, er is als eens een brief van de VVE geweest dat het niet toegestaan zou zijn om brommers en motoren in het fietsenhok te zetten, vanwege benzineluchten en brandgevaren en bladiebla. Dus daar waren 3 motorrijders en 2 brommerrijders niet zo blij mee en die brief hebben we dan ook maar met zijn allen naar de vuilnisbak geforward. Wij willen ook gewoon onze tweewieler droog kunnen zetten en betalen ook gewoon mee aan dat hok.) Daarna mezelf maar in bad gedaan, want 15 km ventileren was voor mij duidelijk niet voldoende.
Nog een lichtpuntje, ik heb mijn collectie sproeiers terug gevonden! :blij: [EDIT]ik mis de oude smilies ...[/EDIT] Die collectie messing heeft een vervangingswaarde van ik schat zo'n €150~€200, er even van uit gaande dat de C310A sproeiers überhaupt te vervangen zijn, dus ik ben blij dat ik die weer teruggevonden heb.
Dus misschien dat ik de nepdax toch wel al vast wat fatsoenlijker afgesteld kan laten lopen voordat ik die ori daxcarb lekdicht heb kunnen maken. Want dat fatsoenlijk afstellen heeft meneer Skyteam af fabriek niet zo heel erg goed gedaan. Goed, hij loopt wel gewoon de teller uit zoals het hoort. De brommer kan 'k' kilometer per uur, en die 'k' is dan van 'km/h'. Maar lekker loopt hij niet, veel te arm en te schraal, en daardoor trilt alles veel te hard. Daar gaan je lampjes stuk van, en de uitlaat vind dat ook bepaald niet leuk. De binnendemper vervult nu tevens de rol van rammelaar, terwijl zo'n ding de uitlaat juist stiller zou moeten maken. Maar laat die uitlaat (Gianelli) nog maar even zitten, die doet het verder wel gewoon.

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Geplaatst: 13 jun 2016 22:43
door Jurrien
ivo215 schreef:(ja, dat is mijn werk)
Je bent geen postbode meer?!

Re: Het grote hallo ik leef nog draadje

Geplaatst: 14 jun 2016 02:18
door ivo215
Jurrien schreef:
ivo215 schreef:(ja, dat is mijn werk)
Je bent geen postbode meer?!
Ik werk al 8 jaar niet meer voor de Post. Het was nog PTT toen ik daar begon, ben er weg gegaan toen het nog TNT was. En officiëel nooit postbode geweest, maar ik heb wel een paar jaar als "postbode" postwijken gelopen naast mijn diensten bij de BuBA en BuPo.
Ik zit alweer sinds 2008 bij mijn huidige werkgever, een producent in voedingssupplementen. Vitaminepillen dus, en doe daar de logistiek, inkoop, magazijn, expeditie, QC, HACCP, bestandsbeheer, labeling, enz.
We hebben op het werk kleine konijntjes in de tuin:
Afbeelding

[edit]Hé, ik heb mijn avatar gefixt![/edit]