Het, au dat was dom, actie topic
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 15 sep 2016 14:39
- Bezit: Pc50
C50 in onderdelen
C50 in onderdelen
C50 in onderdelen
--------------------------
Motovespa 150s
Bezat:
SS50Z
C70TT
Novio
XR500R
CB550F
En voor ik 16 was:
Yamaha DT
Puch Maxi
Sparta Lucky
Solex
Het, au dat was dom, actie topic
Ik weet niet of jullie ook van zulke momenten hebt gehad waarbij je leerde dat sommige dingen niet handig zijn meteen Honda, maar voor het vermaak is het wel leuk om te lezen denk ik.
Ik trap hem even af met domme dingen uit mijn jeugd.
-controleren of je bobine goed is door een natte pink in je bougiedop te doen en dan flink op je kickstarter trappen.
-sproeier uitbranden terwijl je hem vast hebt, en net alle benzine uit de vlotterbak over je hand is gegaan.
-met een zijstandaard zonder veer hard een bocht naar links nemen.
-remblokken schoonmaken met wd40
-bougiekabel tegen de cilinder aan waardoor het omhulsel was gesmolten en de brommer in de stromende regen onder stroom kwam te staan.
-vinger in je lampfitting om te zien of er stroom op staat.
-uitlaat uitbranden op het gazon van je ouders.
Bovenstaande is uiteraard niet allemaal op 1 dag gebeurd
Ik trap hem even af met domme dingen uit mijn jeugd.
-controleren of je bobine goed is door een natte pink in je bougiedop te doen en dan flink op je kickstarter trappen.
-sproeier uitbranden terwijl je hem vast hebt, en net alle benzine uit de vlotterbak over je hand is gegaan.
-met een zijstandaard zonder veer hard een bocht naar links nemen.
-remblokken schoonmaken met wd40
-bougiekabel tegen de cilinder aan waardoor het omhulsel was gesmolten en de brommer in de stromende regen onder stroom kwam te staan.
-vinger in je lampfitting om te zien of er stroom op staat.
-uitlaat uitbranden op het gazon van je ouders.
Bovenstaande is uiteraard niet allemaal op 1 dag gebeurd
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Re: Het, au dat was dom, actie topic
Dat is een leuk idee!
-Tweehonderdduizend keer kickstarten. Hij start nie. Geen plof. Bougie gecheckt, die vonkt. Kraan staat open. Tankdop open: oh ja, hij moet op reserve: kick, broemmm..
-Kick kick kick. He, waarom niet? Oh, contactslot maar eens aan doen.
-Tweehonderdduizend keer kickstarten. Hij start nie. Geen plof. Bougie gecheckt, die vonkt. Kraan staat open. Tankdop open: oh ja, hij moet op reserve: kick, broemmm..
-Kick kick kick. He, waarom niet? Oh, contactslot maar eens aan doen.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16193
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Het, au dat was dom, actie topic
En de zijstandaard inklappen.
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5166
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: Het, au dat was dom, actie topic
en het stomme killswitchknopje op een vroege Singa.
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: Het, au dat was dom, actie topic
- Een panty als luchtfilter gebruiken en dat dan je brommer in de fik vliegt door een backfire. Twee keer gebeurd en twee keer kunnen redden!
- Tonnetje van gaskabel afgebroken, dan gasgeven met de tanden, want moest toch ook koppelen.
- In de winter elke dag op mijn CD met 90cc naar het werk, zonder achterrem en gas bleef hangen doordat het vet in het gashandle te dik werd. Dan 'gasgeven' met de contactsleutel. Best spannend als het in de bochten een ijsbaan is.
- Een motorblok dat jarenlang in mijn schuur lag en waarvan ik de herkomst niet wist eens onder mijn CD gehangen en meteen 200km rijden zonder gereedschap bij. Geen incidenten. Een paar dagen later liep hij echter telkens warm. Dan maar koppeling in, even af laten koelen en koppeling weer op laten komen en doorrijden tot hij weer warm liep Op het eind om de minuut ofzo.
- Een burn out doen in zijn 2 met zeer slappe ketting. Ketting eraf, krak 2 kapot.
- Bij 60km/h overschakelen naar zijn 3 terwijl ik met superslappe ketting reed, ik ging net door een kuil. Krak, 3 kapot.
- Bij mijn SS met hangende koppeling klapte de koppeling ineens en vloog mijn passagier met zijn reet op mijn Stanley achterlicht, krak
- Op de HDD zonder verzekeringsplaatje met mijn 70cc CD een motoragent inhalen met 80km/h, zonder consequenties... no shit
- Op alle mogelijke manieren, in alle weersomstandigheden op mijn bek gaan
- Tot 2 uur 's nachts een motorblok bouwen, eronder hangen en dan om 6 uur op om 350km te gaan rijden. Uiteraard zonder gereedschap. En uiteraard zonder incidenten.
- In de winter op de terugweg naar huis, van Arnhem naar Utrecht, vastvriezen in mijn rijhouding waardoor ik mijn voet niet kon uitsteken toen ik moest stoppen (bordje op fietspad in het donker gemist, even keren), waardoor ik als één geheel met de brommer in de berm viel.
- Talloze politieachtervolgingen, één keer zelfs met vriendin achterop in de sneeuw net kunnen ontkomen
- Benzine op met C50. Dan naar huis om CD50 te halen. In mijn eentje terug en dan C50 vullen, starten, CD50 in de linkerhand nemen en gewoon naar huis rijden. Onderweg kwam ik 3 tokkies tegen op één scooter, die probeerden zich te ontfermen over mijn brommer, omdat ik er toch één over had. Had ik geen zin in, dus ik knalde er flink vandoor en ging met 50km/h gewoon plat door de bochten (dijkweg). Erg verbaasde gezichten bij de tokkies. Wel bijzonder om als je plat gaat het hoogteverschil tussen de brommers te moeten compenseren. Ik voelde mijn arm daarna wel even.
I can go on and on
- Tonnetje van gaskabel afgebroken, dan gasgeven met de tanden, want moest toch ook koppelen.
- In de winter elke dag op mijn CD met 90cc naar het werk, zonder achterrem en gas bleef hangen doordat het vet in het gashandle te dik werd. Dan 'gasgeven' met de contactsleutel. Best spannend als het in de bochten een ijsbaan is.
- Een motorblok dat jarenlang in mijn schuur lag en waarvan ik de herkomst niet wist eens onder mijn CD gehangen en meteen 200km rijden zonder gereedschap bij. Geen incidenten. Een paar dagen later liep hij echter telkens warm. Dan maar koppeling in, even af laten koelen en koppeling weer op laten komen en doorrijden tot hij weer warm liep Op het eind om de minuut ofzo.
- Een burn out doen in zijn 2 met zeer slappe ketting. Ketting eraf, krak 2 kapot.
- Bij 60km/h overschakelen naar zijn 3 terwijl ik met superslappe ketting reed, ik ging net door een kuil. Krak, 3 kapot.
- Bij mijn SS met hangende koppeling klapte de koppeling ineens en vloog mijn passagier met zijn reet op mijn Stanley achterlicht, krak
- Op de HDD zonder verzekeringsplaatje met mijn 70cc CD een motoragent inhalen met 80km/h, zonder consequenties... no shit
- Op alle mogelijke manieren, in alle weersomstandigheden op mijn bek gaan
- Tot 2 uur 's nachts een motorblok bouwen, eronder hangen en dan om 6 uur op om 350km te gaan rijden. Uiteraard zonder gereedschap. En uiteraard zonder incidenten.
- In de winter op de terugweg naar huis, van Arnhem naar Utrecht, vastvriezen in mijn rijhouding waardoor ik mijn voet niet kon uitsteken toen ik moest stoppen (bordje op fietspad in het donker gemist, even keren), waardoor ik als één geheel met de brommer in de berm viel.
- Talloze politieachtervolgingen, één keer zelfs met vriendin achterop in de sneeuw net kunnen ontkomen
- Benzine op met C50. Dan naar huis om CD50 te halen. In mijn eentje terug en dan C50 vullen, starten, CD50 in de linkerhand nemen en gewoon naar huis rijden. Onderweg kwam ik 3 tokkies tegen op één scooter, die probeerden zich te ontfermen over mijn brommer, omdat ik er toch één over had. Had ik geen zin in, dus ik knalde er flink vandoor en ging met 50km/h gewoon plat door de bochten (dijkweg). Erg verbaasde gezichten bij de tokkies. Wel bijzonder om als je plat gaat het hoogteverschil tussen de brommers te moeten compenseren. Ik voelde mijn arm daarna wel even.
I can go on and on
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Re: Het, au dat was dom, actie topic
-Vers blokje bouwen met pa tot diep in de nacht. dan naar mijn meisje rijden en halverwege dat gekke trilgeluid toch eens bekeken. Nokkenastandwieldeksel toch maar vastgezet...
-Goh, stoeptegel toch wel vies als je je kleppensteldeksels niet goed vast draait...
-Goh, stoeptegel toch wel vies als je je kleppensteldeksels niet goed vast draait...
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Het, au dat was dom, actie topic
een zb met kut banden plat gegooid in een bocht....
nice kut blijft kut en geen opel
nice kut blijft kut en geen opel
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
- chaly addict
- Berichten: 18829
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Het, au dat was dom, actie topic
Geen idee waar dit topic over gaat.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16193
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Het, au dat was dom, actie topic
Haal maar weer los
Met 5kmh remmen in een haakse bocht en dan het enige steentje in de omtrek onder je voorband hebben.
Hard moeten remmen met een overdreven voorrem op goed(!) belgisch asfalt.
Op een natte weg in een bocht op een opgeplakte witte streep gas geven ('91, el cheapo swallow achterband op de MB)
Met 5kmh remmen in een haakse bocht en dan het enige steentje in de omtrek onder je voorband hebben.
Hard moeten remmen met een overdreven voorrem op goed(!) belgisch asfalt.
Op een natte weg in een bocht op een opgeplakte witte streep gas geven ('91, el cheapo swallow achterband op de MB)
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5166
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: Het, au dat was dom, actie topic
Als je de koppeling op de bak hebt kan dit best.NIX schreef:Geen idee waar dit topic over gaat.
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Re: Het, au dat was dom, actie topic
Waar laat je de ontsteking dan?stoterstangen90 schreef:Als je de koppeling op de bak hebt kan dit best.NIX schreef:Geen idee waar dit topic over gaat.
-
- moppersmurf
- Berichten: 8903
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Het, au dat was dom, actie topic
die las je er gewoon op.Daan1508 schreef:Waar laat je de ontsteking dan?stoterstangen90 schreef:Als je de koppeling op de bak hebt kan dit best.NIX schreef:Geen idee waar dit topic over gaat.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Re: Het, au dat was dom, actie topic
Ik keur het goed!butt head schreef:die las je er gewoon op.
- gonzo
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1177
- Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
- Locatie: Afferden, Limburg
Re: Het, au dat was dom, actie topic
Gisteren op het werk de deur van de kraan geopend terwijl mijn vinger er niet onderdoor kan. Gevolg........
Broekplasmomentje...... nagelriem is een stukje niet meer origineel fabriek af. Godskolere doet dat pijn. En nu kom ik er pas achter wat je allemaal deed met die vinger en wat nu niet meer gaat zoals je schoenen snel aan schieten.Try and die techniek....... love it.
- Daan1508
- 4T-MSB addict
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
- Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie - Locatie: Gouda
Re: Het, au dat was dom, actie topic
Rijden zonder de dynamostekker weer in te prikken. Toch wel donker na een tijdje (accuontsteking).