Reflektor schreef:Gave tocht! Waar heb je die trekhaak vandaan? Ik zat net op internet te zoeken maar kan ze nergens vinden. Niet tweedehands en niet op speciale trekhaak websites als
deze. Had het nog nooit eerder gezien, maar het is een mooie combi zo met de aanhanger, lekker praktisch ook
De trekhaak heb ik zelf gemaakt van een stuurkogel van een auto.
- van de stuurkogel heb ik het conische gedeelte eraf gedraaid in de draaibank.
Dit was eigenlijk niet nodig.
De kogel kan alle kanten op bewegen en is spelings vrij en erg sterk - DSC_0530 (Custom).JPG (71.35 KiB) 6159 keer bekeken
- Bevestigingssteun aan de brommer
- DSC_0527 (Custom).JPG (75.67 KiB) 6159 keer bekeken
- Bevestigingssteun aan de brommer
- DSC_0532 (Custom).JPG (74.88 KiB) 6159 keer bekeken
De trekstang heb ik verder zelf gemaakt.
Origineel is dit een fietsaanhanger met gespaakte wielen, de trekstang is bijna hetzelfde alleen het beweegbare gedeelte
is van rubber dit vond ik te zwak.
De wielen vond ik ook te zwak en deze heb ik vervangen door kruiwagenwielen waarin ik kogellagers gezet heb.
- dit is het originele concept
- croozer (Custom).jpg (28.18 KiB) 6159 keer bekeken
Ik heb best wel wat geëxperimenteerd met diverse aanhangers.
Als eerste heb ik deze aanhanger ooit gemaakt.
Met oplooprem en torsie vering!
- zündapp 003 (Custom).jpg (139.82 KiB) 6159 keer bekeken
- zündapp 007 (Custom).jpg (139.88 KiB) 6159 keer bekeken
Deze aanhanger met 1 wiel daar is goed mee te rijden echter je voelt altijd wel of deze naar links of recht hangt.
Het is wel zo dat hoe hoger de stuurkogel/bevestiging zit hoe beter het stuurt en rijd, echter prima mee te rijden.
Vervolgens heb ik onderstaande aanhanger geprobeerd
Bij deze aanhanger zaten orgineel de wielen verder naar binnen echter zij de eerste bocht lag hij al op zijn kant.
Ik heb de wielen verder naar buiten gezet, dit ging een heel stuk beter echter blijft de aanhanger zoeken en heb ik er weinig vertrouwen in. Tevens heb ik weinig vertrouwen in de wielen, een aanhanger krijgt best klappen hoor het blijven tenslotte fietswielen.
Ik heb ook het idee dat een aanhanger met 2 wielen waarbij de de dissel/aansluiting hoog zit minder stabiel is.
Het aanhangertje waarmee ik deze tocht gemaakt hebt is echt stabiel en sterk genoeg.
De lage aansluiting is ideaal en bied stabiliteit, zo ook de kleine wielen wat zorgt voor een laag zwaartepunt.
Ik had de banden niet te hard opgepompt zo rond de 1,3bar, nu kan de aanhanger nog wat veren op de banden
Echter is het wel zaak om voor enige kogeldruk te zorgen.
1 keer had ik minder kogeldruk en dit voelde ik meteen doordat het wat minder stabiel werd.
Misschien is het een idee om de wielen gewoon 10cm verder naar achteren te plaatsen.
Verder is het fijn dat de aanhanger smal is, je kunt nog overal tussendoor.