Pagina 1 van 3

CB 125 twin aan het rijden

Geplaatst: 12 jul 2019 10:03
door maurice84
Bevalt me wel denk dat het verbruik 1:30/35 is,(als ik dat wist kocht ik een cb100) trilt wel een klein beetje, ik stond ook in dubio voor een 40 jaar oude 250 met glijlagers....
Olie wordt wel snel vies, ik heb al een magneet inbussleutel dop gezien m20/2.5 want er had gisteren al iemand aan gezeten en m'n bougie doppen waren los.
Olie was al aardig zwart na 300 km
Ik moet ook nog een magneet aftap plug hebben..
Verder wel oké ding, je moet er even mee leren rijden.
Ik MOET led lampjes kopen.......
Donderdag zag ik nog 4 hondatjes in Bunnik die zwaaide!
Ik ga eens foto's opzoeken op de website, er staan er nog wel wat met mi(j erop, leuk, zo tussen 2000 en 2005 :(
Niet zo'n vrolijk bericht zie ik, ben ik ook totaal niet met al die nostalgische gedachtes van me, dat kan echt een blok aan je been zijn, qua radiobuizen heb ik ook alleen nog maar een nieuwe Chineze 135 euro versterker... Wel mooi hoor voor dat geld met E72 trafokernen

Jammer er werd wel beetje vaag op de hondadag gedaan ooit sloten ze me expres in enzo(2014/15 ofzo), ik was wel wat nukkig in die periode(voor mezelf meer daar denk ik zo...) maar kom op zeg. Heb het al moeilijk genoeg.

Is Ivo nog op dit forum? Hij deed altijd wel cool, kwam wel bij z'n ouders huis toen
Een hele delegatie kwam nog eens bij me langs toen ik een ongeluk met 30kmh had omdat ik naar een vriend z'n huis zwaaide waar overal parkeerplekken waren... op een c waarbij ik m'n milt scheurde, nog recht getrokken met m'n vaders snoek haha wat leken die dingen nog te gaan vroeger met 70cc ofzo :o
Die vent zat heel erg te treuzelen en over z'n knippert je te zeuren terwijl ik half niet goed werd achterin weet ik nog.
Het omweerd buiten, vind wel beetje meer idioten tegenwoordig op de weg, m'n moeder heeft ook geen airbag maar dat is uit nog een auto, ik moet maar niet meer zo rijden als soms in m'n 470km in de twee dagen dat hij op kenteken staat. Pfff gek ding, als je niet echt wind tegen hebt dan gaat hij zonder meer gas te geven met kleine 100 lichtere heuvels op de snelweg op. Arme mensen die ervan afhankelijk zijn of waren :geek:
Ding heeft stalen nokkenas lager bussen en een dubbele nokkenas ketting volgens mij. Ik kan m'n niet voorstellen haast dat die krukas het lang uithoudt, ik heb veel krukas problemen gehad met van alles, ook veel gehad maar goed, weet iemand de ververs interval? Met magneten dacht ik zon 1500 zonder is het misschien 1000 ofzo?! Wat erin zat ding heeft 5400km gelopen was met best wat metaal, en best wel zwart ook.
Die 5 is eigenlijk wel een gelijke verhouding overdrive, ja tuurlijk is het om max 125 ofzo te halen maar ik weet het niet hoor. Lijkt me niet dat hij dan lang leeft.
Ik had steeds een zwarte bougie en nu heb ik er twee 6 bougies IPV 8 in maar hij lijkt het goed te doen op m'n (soms) noodzakelijke led verlichting na dan.
Ik heb nog een Duitse ss50m staan die moet ik maar verkopen, best mooi nog 16dkm ofzo alleen geen originele
halfhoge uitlaat heb ik, ik heb een lage uitlaat erbij gekocht.

Re: CB 125 twin aan het rijden

Geplaatst: 12 jul 2019 14:13
door Jurrien
Wow. Maximaal van de hak op de tak.

Re: CB 125 twin aan het rijden

Geplaatst: 12 jul 2019 16:12
door Roel
Alsof ik mijn moeder aan de telefoon over Honda's hoor praten. Totaal van slag nu.

Re: CB 125 twin aan het rijden

Geplaatst: 12 jul 2019 17:44
door nielspbr
Gelukkig, ik ben niet de enige die dit bericht niet helemaal volgt.

Als je aan de led lampjes moet is er electrisch iets niet in orde. (accu, gelijkrichter of massaproblemen.)

Re: CB 125 twin aan het rijden

Geplaatst: 12 jul 2019 18:29
door NIX
Dit is toch niet Maurice, he? Ik krijg een deja vu.

Re: CB 125 twin aan het rijden

Geplaatst: 12 jul 2019 18:34
door Jurrien
Ik zat al heel hard te denken wie dit nou is.

Re: CB 125 twin aan het rijden

Geplaatst: 13 jul 2019 08:04
door wim V8
maurice84 schreef: 12 jul 2019 10:03 Bevalt me wel denk dat het verbruik 1:30/35 is,(als ik dat wist kocht ik een cb100) trilt wel een klein beetje, ik stond ook in dubio voor een 40 jaar oude 250 met glijlagers....
Olie wordt wel snel vies, ik heb al een magneet inbussleutel dop gezien m20/2.5 want er had gisteren al iemand aan gezeten en m'n bougie doppen waren los.
Olie was al aardig zwart na 300 km
Ik moet ook nog een magneet aftap plug hebben..
Verder wel oké ding, je moet er even mee leren rijden.
Ik MOET led lampjes kopen.......
Donderdag zag ik nog 4 hondatjes in Bunnik die zwaaide!
Ik ga eens foto's opzoeken op de website, er staan er nog wel wat met mi(j erop, leuk, zo tussen 2000 en 2005 :(
Niet zo'n vrolijk bericht zie ik, ben ik ook totaal niet met al die nostalgische gedachtes van me, dat kan echt een blok aan je been zijn, qua radiobuizen heb ik ook alleen nog maar een nieuwe Chineze 135 euro versterker... Wel mooi hoor voor dat geld met E72 trafokernen

Jammer er werd wel beetje vaag op de hondadag gedaan ooit sloten ze me expres in enzo(2014/15 ofzo), ik was wel wat nukkig in die periode(voor mezelf meer daar denk ik zo...) maar kom op zeg. Heb het al moeilijk genoeg.

Is Ivo nog op dit forum? Hij deed altijd wel cool, kwam wel bij z'n ouders huis toen
Een hele delegatie kwam nog eens bij me langs toen ik een ongeluk met 30kmh had omdat ik naar een vriend z'n huis zwaaide waar overal parkeerplekken waren... op een c waarbij ik m'n milt scheurde, nog recht getrokken met m'n vaders snoek haha wat leken die dingen nog te gaan vroeger met 70cc ofzo :o
Die vent zat heel erg te treuzelen en over z'n knippert je te zeuren terwijl ik half niet goed werd achterin weet ik nog.
Het omweerd buiten, vind wel beetje meer idioten tegenwoordig op de weg, m'n moeder heeft ook geen airbag maar dat is uit nog een auto, ik moet maar niet meer zo rijden als soms in m'n 470km in de twee dagen dat hij op kenteken staat. Pfff gek ding, als je niet echt wind tegen hebt dan gaat hij zonder meer gas te geven met kleine 100 lichtere heuvels op de snelweg op. Arme mensen die ervan afhankelijk zijn of waren :geek:
Ding heeft stalen nokkenas lager bussen en een dubbele nokkenas ketting volgens mij. Ik kan m'n niet voorstellen haast dat die krukas het lang uithoudt, ik heb veel krukas problemen gehad met van alles, ook veel gehad maar goed, weet iemand de ververs interval? Met magneten dacht ik zon 1500 zonder is het misschien 1000 ofzo?! Wat erin zat ding heeft 5400km gelopen was met best wat metaal, en best wel zwart ook.
Die 5 is eigenlijk wel een gelijke verhouding overdrive, ja tuurlijk is het om max 125 ofzo te halen maar ik weet het niet hoor. Lijkt me niet dat hij dan lang leeft.
Ik had steeds een zwarte bougie en nu heb ik er twee 6 bougies IPV 8 in maar hij lijkt het goed te doen op m'n (soms) noodzakelijke led verlichting na dan.
Ik heb nog een Duitse ss50m staan die moet ik maar verkopen, best mooi nog 16dkm ofzo alleen geen originele
halfhoge uitlaat heb ik, ik heb een lage uitlaat erbij gekocht.

Haha, dit is echt een maf.
Het verhaal maar even veiliggesteld.
Radiobuizen! Dit mens is met zijn hoofd nog in '40-'45

Gr. Wim.

Re: CB 125 twin aan het rijden

Geplaatst: 13 jul 2019 08:12
door Novio Jorg
Ik dacht al ben ik dyslectisch geworden

Re: CB 125 twin aan het rijden

Geplaatst: 13 jul 2019 09:50
door Jurrien
Was je niet die gast met die Moto Guzzi?

Re: CB 125 twin aan het rijden

Geplaatst: 13 jul 2019 10:18
door maurice84
Hij loopt amper 35 hoor, tussen de weilanden ofzo, ik denk als je zuinig op de snelweg rijd 1:30 maar dat ding is best goed volgens mij en de naalden staan omlaag.
Ja Guzzi ja California 2, het geld is op...
Ik heb nog wel een stel motoren maar alles wil ik kwijt behalve mijn cb125t en velocette le200
Ik vind dat niet opwegen om om 1:15 ofzo op een ural BMW of Guzzi rond te rijden, maar ik had misschien beter een cb100 kunnen kopen dan.
Mijn deja vu was dat m'n bougie doppen los zaten eerst de rechter bij Casino en de linker thuis, maar er werd ook de ex van m'n zus gesignaleerd daar..
Maar ik heb daar ooit een nachtmerrie ofzo over gehad lostrillende bougie doppen op een blok met opstaande cilinder, heel vreemd.
Verder niet meer gebeurd.
Trouwens m'n accu zekering brandde ook al eens door toen ik licht aan had en m'n knippert je aan, ik kwam erachter toen m'n knippertje aanstond en hij van 2 naar 1 cilinder haperde op frequentie van de richtinaanwijzer

Als die bevalt koop ik twee nieuwe uitlaten, een geeft een beugel want is doorgebroken de ander heeft ook niet lang meer denk ik, net waar de demper begint, ik kan het uiteinde van de uitlaat misschien een fractie kleiner maken.. voor 160 ex verzendkosten heb je een setje uit Engeland zag ik

De stationair sproeier kan er helaas niet uit????, hij staat gewoon rijk ofzo want het gas vlakbij 0 is ook heel moeilijk te regelen

Maar dat is wel balen van dat stroomgebruik cq weinig opbrengst dynamo, ik zat ook al voor een goedkope gelijkrichter te zoeken.
Ik wilde graag m'n telefoon kunnen opladen zelfs.

Ik zie al dat aan een gelijkrichter moeilijk te komen is.

Re: CB 125 twin aan het rijden

Geplaatst: 13 jul 2019 10:32
door wim V8
Pff, ik neem vast een biertje. Koekoek
Haha.

Re: CB 125 twin aan het rijden

Geplaatst: 13 jul 2019 21:26
door Ben C50
Wauw...

Re: CB 125 twin aan het rijden

Geplaatst: 14 jul 2019 08:56
door maurice84
Het is eerder een positieve draad dan massa probleem
Misschien kan ik het nivo van de vlotter veranderen stom dat de idle jet er niet uit kan

Re: CB 125 twin aan het rijden

Geplaatst: 14 jul 2019 09:04
door gonzo
Ik weet niet wat je gebruikt maar ik zou stevig gaan minderen.....😁

Re: CB 125 twin aan het rijden

Geplaatst: 14 jul 2019 09:08
door maurice84
Ik had een ybr125 ooit die deed 1:45 bij 90
Daar had ik vanalles aan veranderd, met soldeertin...
M'n baard verbruikt ook brandstof...
Weet je wat ik best wilde? Een oude yamaha townmate 80!
Ik stond in dubio of een 250 of een Kawa z200 maar die gaan snel stuk soms.. smallend en nokkenas... Ik heb dat nog liggen...
Verbruik is wat meer dus in verhouding maar het rijdt wel leuk opzich, hij staat echt rijk, ondanks dat de naalden omlaag staan kan ik zonder choke weg rijden.
Die gepimpte dingen rijden ook niet zo zuinig volgens mij maar die trekken nog wel goed op.

Is het met een Honda niet, dat wat het ding niet verbruikt je zelf aan drank of drugs besteed?