Naastelkaarfietsen VERBIEDEN!!

Voor al uw zin en onzin, maar hou het netjes.
Oscar
4T-MSB regular
Berichten: 256
Lid geworden op: 09 jun 2016 22:55
Bezit: CD en SS

Re: Naastelkaarfietsen VERBIEDEN!!

Bericht door Oscar »

Oorzaak: onwetendheid, domheid en vooral gorilla gedrag. Wees de slimste en de grootste gorilla: gedraag je als een heer en glimlach erom. Afgelopen zondag mooie ritje gemaakt door het gooi, eigenlijk alleen glimlachen terug gekregen :)

Linksrijders en middenbaanrijders op de snelweg, die moet je gewoon van de weg drukken ;)

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1907
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Naastelkaarfietsen VERBIEDEN!!

Bericht door lil »

tja, misschien moest ik ook maar met de breedst mogelijke bakfiets op het fietspad gaan rijden en een dikke grijns op zetten.

if you can't beat 'em, join 'em.

trapondersteuning erop en een bak vol accu's en gaan met die banaan. niet eens zo'n gek idee eigenlijk, een fietscamper ervan maken en dan lekker op vakantie ermee. slaapplekje erin, huifje, zonnepanelen erop voor nog meer actieradius... ik zie het helemaal zitten eigenlijk. en wie weet word het nog een rage, dan kunnen we helemaal lachen.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5862
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Naastelkaarfietsen VERBIEDEN!!

Bericht door Jurrien »

Naast elkaar fietsen verbieden? We leven al in zo'n betuttelend land met zoveel regeltjes.
Probeer dit niet alleen vanuit je eigen (brommer)standpunt te bekijken maar die van iedere verkeersdeelnemer. Fietsen doe je ook voor ontspanning en dan is naast elkaar fietsen veel gezelliger. Logisch.

Ik kan je dit boek aanraden. Het gaat exact over deze vraag: wie heeft het recht op welk stuk van de weg?

https://kiosk.decorrespondent.nl/produc ... de-snelste

Afbeelding
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1907
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Naastelkaarfietsen VERBIEDEN!!

Bericht door lil »

ja ik hou ook niet van regeltjes, maar er zijn nou eenmaal mensen die niet met de verantwoording kunnen of willen omgaan en het verzieken voor iedereen. en regeltjes kunnen handig zijn, of je moet van de mierenhoopdynamiek van de straten van bangkok of delhi houden. daar leek het iig wel op afgelopen weekend. niet echt ontspannend moet ik zeggen

en ik heb het al gezegd, het fietspad is geen pretpark. en zo is het ook geen bar of een gezellige sofa in de huiskamer. er rijdt verkeer, en dat is een serieuze zaak, en daar dien je op te letten en te anticiperen op je medeweggebruikers. zelfs op zo'n barfiets (ja zo'n ding bestaat want we willen zo graag zo debiel mogelijk kunnen zijn met z'n allen, en helaas mag dat ding) is er nog steeds 1 mannetje wat sober blijft en dat ding bestuurt.
het is een beetje een raar idee dat alles maar zou moeten wijken voor gezelligheid, ik vind dat als argument gewoon geen plaats hebben. het is eigenlijk al veel te ver gegaan, en mensen geloven dat fietsen en fietspaden alleen maar voor ontspanning en recreatie zijn. decadent eigenlijk


ps; ik heb je boekje niet gelezen, kun je anders misschien verklappen wie het recht heeft op welk stukje weg?
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

KiP
postslet
Berichten: 2384
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Naastelkaarfietsen VERBIEDEN!!

Bericht door KiP »

Indd als je ontspannen wilt doe je dat maar thuis. De weg is bedoelt om van A naar B te gaan niet voor ontspannen ritjes! Decadent gedoe als bijvoorbeeld een ritje met de brommer belachelijk gewoon.
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1907
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Naastelkaarfietsen VERBIEDEN!!

Bericht door lil »

als je je alleen kan ontspannen door anderen te hinderen door hardnekkig continu naast elkaar te blijven fietsen, ja blijf dan maar thuis ja.
en decadent noem ik alleen het idee dat fietspaden alleen voor ontspanning zijn. ik kan me herinneren dat een fiets het enige is wat men had, en waar je mee tegen weer en wind in iedere dag tien kilometer naar je werk moest over rottige dijkweggetjes. men werd gewoon niet oud genoeg om met E-bikes moeiteloos en veel te hard voor je leeftijd rondzoevend van je ouwe dag te genieten. het was noodzaak, en voor sommige is het dat nog steeds.

achter elkaar rijden is net zo goed ontspannend, daar hoef je niet perse voor naastelkaar te rijden. en ook kan het zo zijn dat naastelkaar rijden juist helemaal niet zo ontspannend is, als je iedere keer weer opzij moet om iemand langs te laten. en wat er dan gebeurt is dat men uiteindelijk gewoon weigert om opzij te gaan omdat men van plan was OM TE ONTSPANNEN, en vervolgens gaat men dat ontspannen dan ook koppig DOEN, schijt, en dan heb je dus dit. zo gaat dat

ik wil trouwens ook gezegd hebben dat ik met mijn brommer helemaal niemand tot last ben. bij deze dus
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Naastelkaarfietsen VERBIEDEN!!

Bericht door NIX »

Gaat het alweer een beetje?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

KiP
postslet
Berichten: 2384
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:23
Locatie: Winterswijk

Re: Naastelkaarfietsen VERBIEDEN!!

Bericht door KiP »

Wel mooi dat je voor mij kunt uitmaken of jij mij wel of niet tot last bent op een brommer ;)
Ik ben ook nooit iemand tot last, althans als je het mij zou vragen.
Afbeelding
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5862
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Naastelkaarfietsen VERBIEDEN!!

Bericht door Jurrien »

Was dit nou die gast met die moto guzzi? Ik kan het niet meer goed volgen
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5862
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Naastelkaarfietsen VERBIEDEN!!

Bericht door Jurrien »

Ha, net nu ik in dit topic heb gelezen dat een fietspad puur functioneel is en zeker niet ter ontspanning mag zijn kom ik dit tegen:

Afbeelding
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Naastelkaarfietsen VERBIEDEN!!

Bericht door NIX »

Jurrien schreef: 28 feb 2021 20:30 Was dit nou die gast met die moto guzzi? Ik kan het niet meer goed volgen
Nee, die was echt niet te doen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1907
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Naastelkaarfietsen VERBIEDEN!!

Bericht door lil »

nu ja, zingen kan geen kwaad denk ik, zolang het maar niet het oude volkslied is ofzo... en het is hoop ik niet verplicht. maar best, maak ook maar officiele naastelkaarfietspaden dan, die breed genoeg zijn dat dat kan en je dan nog steeds erlangs kan, met twee tegelijk. dat zangfietspad is iig lekker breed. en iedereen fietst nog achter elkaar ook, helemaal mooi. :)


en ik ben nou toch wel benieuwd naar die moto guzzi man, wie was dat dan op het forum? zijn er nog ouwe threads waarin die iets zegt? moet een traumatische ervaring zijn geweest, dat jullie het er nog steeds over hebben
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Re: Naastelkaarfietsen VERBIEDEN!!

Bericht door Brommert »

Wat is er mis met een Guzzi?

Niet dat ik die persoon was waar nu over gesproken word. Maar ik heb er ook 1.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Re: Naastelkaarfietsen VERBIEDEN!!

Bericht door john »

Ik krijg zo'n allergie van die cancel cultuur .. zet m op motorkenteken en je kan gewoon normaal op snelheid rijden op de normale weg. opgelossstttt
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: Naastelkaarfietsen VERBIEDEN!!

Bericht door cor »

Ach , als dit al een groot probleem is ( naast elkaar fietsen) hoe groot zijn de overige problemen in het verkeer dan? Ik heb er geen moeite mee dat men naast elkaar fietst zolang ze reageren op mijn clackson en ruimte maken( heb geen haast op mijn brommer) en wees nou eerlijk, vroeger toen we jong waren reden we toch ook naast elkaar.

Plaats reactie