chinees

Voor al uw zin en onzin, maar hou het netjes.
Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4000
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

chinees

Bericht door wim V8 »

Als je tegenwoordig op nieuwe berichten aanklikt gaan de topics vaak alleen nog
over chineese zooi haha.
Er komt bijna geen Honda meer voorbij! Zijn die er nog?
Gaan die nooit stuk? Wordt er niet meer aan Honda's gesleuteld?
Voelt iedereen die een Honda heeft/had zich te oud, of is zelfs dood?
(die laatste hoeven niet te antwoorden :twisted: )


3x china(oja, en er komt misschien nog een china lasapparaat bij ;) )

Afbeelding

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 632
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: chinees

Bericht door Dennoz »

mischien wil Willem Loef even antwoord geven hoe dat komt!

volgens een of andere schuur uit maarssen zijn de Orginele imitatie uitlaten van vroeger van LUHAU ook al 150 euro waard dus iedereen op een chinees heeft goud in handen!
Hop hop gas dr op

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: chinees

Bericht door NIX »

Al die Honda's staan ongebruikt in mancave's en woonkamers. Dan gaan ze niet meer stuk. Itt alle bami die gewoon afgebeuld wordt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: chinees

Bericht door CheapUrbanBitches »

Het is niet meer rendabel om een Honda op te knappen, kun je beter een nieuwe kopen. Ik ben van een latere generatie dus heb ook niet de emotionele binding met Honda, toen ik 16 was reden er alleen nog 5e hands MT5 en NSR50 rond die altijd kapot waren.

Met kerst had ik een financiele meevaller en wilde ik een Honda project kopen, tot ik zag wat de prijzen van de onderdelen zijn. Voor een deel van de aanschafwaarde van het Honda project (mooi patina!) heb ik nu een bamiDax en en een SMC C50 erbij gekocht.

En die staan zonder kopzorgen in een vochtige, houten schuur, zonder extra slot bij de supermarkt en kosten me krap 20 euro per maand WA verzekerd. En ik heb een span dus er doet er altijd wel 1 wat ie moet doen.

Stel je hebt er vroeger op gereden, je hebt alle tijd en geld of je erft 'm van opa dan snap ik het. Emotie.

Zou er graag ook 1 hebben, maar dan koop ik dat gloednieuwe, blauw witte, juweeltje van een C50 die bij Leertouwer in de showroom staat voor 4000 in plaats van een bak werk, variabele kosten en onzekerheid zonder kenteken bij Kjell.
'It never hurts to help.'

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1177
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: chinees

Bericht door gonzo »

Of je doet als ikke........ nog een paar dingetjes, en klaar voor de hdd...
Try and die techniek....... love it.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: chinees

Bericht door nielspbr »

NIX schreef: 15 apr 2022 09:42 Al die Honda's staan ongebruikt in mancave's en woonkamers. Dan gaan ze niet meer stuk. Itt alle bami die gewoon afgebeuld wordt.
Bijna, toevallig zijn de rijdende exemplaren honda's.

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: chinees

Bericht door cor »

Heb hier drie orginele staan en een jingcheng monkey. Veel problemen heb ijver niet mee en de problemen die ik heb worden redelijk makkelijk opgelost.

Oscar
4T-MSB regular
Berichten: 256
Lid geworden op: 09 jun 2016 22:55
Bezit: CD en SS

Re: chinees

Bericht door Oscar »

En die staan zonder kopzorgen in een vochtige, houten schuur, zonder extra slot bij de supermarkt en kosten me krap 20 euro per maand WA verzekerd. En ik heb een span dus er doet er altijd wel 1 wat ie moet doen
dat kan voor 30% van die prijs....

Eens met de topic starter trouwens. Helemaal als het over 12v en elektronische ontsteking gaat is het ook voor mij minder interessant. Maar goed het blijft input :-)

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: chinees

Bericht door gerbrandicus »

Ik denk dat er veel Honda eigenaren zijn zoals ik. Niet meer schoolgaand maar een baan en dus qua besteedbaar inkomen in een betere positie dan jongeren > marktwerking, wet van vraag en aanbod (kip of ei?).
En de 'ouderen' zijn juist de mensen die niet dagelijks rijden, maw er worden weinig km's gemaakt.
Jongeren zijn bij uitstek de mensen die veel kilometers maken met de brommer, want geen alternatieven.
De oldschool strokers hoeven bovendien niet te vragen hoe iets gerepareerd moet worden, want dat weten ze al.
De dagen dat ik geen kinderen hoef te vervoeren pak ik mijn Little Cub. Die gaat natuurlijk ook niet stuk :-)

Eigenlijk valt het met de kosten nog wel mee, nieuwe Vespa's zijn veel duurder en daar rijden er honderdduizenden van. Maar een oldtimer is natuurlijk niet zo praktisch. Er gaat nogal eens wat kapot en dan kun je die spullen vaak ook niet eens meer nieuw kopen.
Ik reed sommige jaren 25.000 km met mijn CD. Als ik een deuk in mijn uitlaat had kocht ik bij loef gewoon een nieuwe ori HM 065 pijp voor 80 piek en dan ging ik weer. Dat is nu toch allemaal wat lastiger.

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 632
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: chinees

Bericht door Dennoz »

om er dan dezelfde dag weer een deuk in te trappen met de kickstarter...tenminste zo ging het bij mij ! vanaf dat moment de barnfresh look maar omarmt!
Hop hop gas dr op

butt head
moppersmurf
Berichten: 8903
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: chinees

Bericht door butt head »

Ik rij nog veel en vaak met oude honda troep. Op moment de c100, ss50 en zb rijdend. Cd65 zijn wat delen geleent voor de ss, en de monkey r zit gewoon nog veel werk aan.


Afgelopen week zelf nog weer na een schuivertje 75,- naar leertower over gemaakt om de bende weer te repareren.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: chinees

Bericht door cor »

Niet meer te betalen tegenwoordig, een nog redelijke bv Honda ss50. Alleen al een nieuwe uitlaat orgineel word al meer da 1000 euro voor geboden. Tuurlijk kun je er ook een andere opzetten maar als je het orgineel wilt hebben dan moet wel de Lotto gewonnen hebben om de onderdelen te kunnen betalen. Eigenlijk is de hobby brommers opknappen/ restaureren niet leuk meer want de prijzen zijn niet normaal meer helaas, dus word er niet orgineel gekocht die nu nog goedkoper zijn( zolang dat duurt)

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1815
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: chinees

Bericht door hypercub »

Er wordt inmiddels zoveel japans spul per container aangevoerd dat de prijzen middelen. De benly van nu is de ss van toen, spullen voor een benly zijn wel te vinden, c`s ook, een project met "makkelijke" ontbrekende onderdelen kost nu niet veel meer dan een ss-je 5-10 jaar geleden.
Life is too short for lousy coffee.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: chinees

Bericht door nielspbr »

Er komen geen ss-en via container ;)

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1815
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: chinees

Bericht door hypercub »

"De benly van nu is de ss van toen"
Life is too short for lousy coffee.

Plaats reactie