Lils Bandentopic

Voor al uw zin en onzin, maar hou het netjes.
Gebruikersavatar
SeeWhy50
4T-MSB regular
Berichten: 268
Lid geworden op: 21 feb 2020 00:01
Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: Lils Bandentopic

Bericht door SeeWhy50 »

Vroeger was je al blij als er nog rubber om het karkas van de band zat.
En waarom zou je je ook druk maken als je met je brommer toch niet harder kan/mag rijden dan 40-45 km per uur ;)
Groeten,

Danny


Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1177
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Lils Bandentopic

Bericht door gonzo »

lil schreef: 14 nov 2022 20:03
gonzo schreef: 14 nov 2022 19:19
stoterstangen90 schreef: 14 nov 2022 17:46 Overigens is de bedoeling dat elke opmerking over draairichting van banden, waar ongevraagd advies over wordt gegeven, rechtstreeks naar dit topic worden verhuist.
Ik houd me muil........🙄
dat lukt jou ook nooit he ;)

maarreh, maak van je hart geen moordkuil hoor, ongevraagd commentaar is dit topic juist voor
Try and die techniek....... love it.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Lils Bandentopic

Bericht door Ben C50 »

Volgens mij is dat waterafvoer en dus de richting van de V in je profiel vooral bij autobanden belangrijk. Omdat die een veel breder contactvlak hebben duwen ze anders een guts water voor zich uit. Dat wil je opzij afvoeren.
Een brommerband is zo smal en rond dat het contactvlak door het water snijd en je aan een ribbeltje hier en daar genoeg hebt om contact met de weg te houden en water af te voerel. Welke kant op dan ook.
Voor prut en sneeuw doen vorm en richting er dan weer meer toe, maar dat is een andere discussie.

Guggenheimer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 112
Lid geworden op: 16 jul 2023 15:04
Bezit: Honda TS50 (c320s 1969)\
Honda C50
Honda Vision 2 50cc
Honda Vision 2 70cc
Locatie: Blaricum

Re: Lils Bandentopic

Bericht door Guggenheimer »

Ik moet banden voor mijn C320 kopen. Ik heb 17 inch velgen. (die moeten ook gereviseerd worden).

Zit nu op advies te kijken naar Michelin City banden. Voor 2,5 achter 2,75. Maar ik zag dat 3.00 ook achter kan maar dan wordt het een ander merk. Wat vinden jullie qua maten op een Honda 4takt..

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Lils Bandentopic

Bericht door lil »

2.5 voor en achter. voor eentje met streepjesprofiel in de lengte en achter iets met een beetje grof profiel, dat je grip hebt bij sneeuw of modder, een soortement van winterbandenprofiel.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Guggenheimer
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 112
Lid geworden op: 16 jul 2023 15:04
Bezit: Honda TS50 (c320s 1969)\
Honda C50
Honda Vision 2 50cc
Honda Vision 2 70cc
Locatie: Blaricum

Re: Lils Bandentopic

Bericht door Guggenheimer »

lil schreef: 25 jul 2023 14:51 2.5 voor en achter. voor eentje met streepjesprofiel in de lengte en achter iets met een beetje grof profiel, dat je grip hebt bij sneeuw of modder, een soortement van winterbandenprofiel.
Dat is het dan origineel houden. Dikkere band achter is beetje dan zoals we het vroeger zouden doen?

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5166
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Lils Bandentopic

Bericht door stoterstangen90 »

Dit is Lil's bandentopic hè. Hier krijg je allen advies van Lil.
Afbeelding

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1177
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Lils Bandentopic

Bericht door gonzo »

stoterstangen90 schreef: 27 jul 2023 17:23 Dit is Lil's bandentopic hè. Hier krijg je allen advies van Lil.
Nee nee, de men8ng van Lil, advies is iets anders......
Try and die techniek....... love it.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Lils Bandentopic

Bericht door lil »

nee alle gekheid op een stokje, dit is eigenlijk gewoon een lil afzeik topic, waar je lekker op mij kan afgeven als je geen verstand hebt van banden en/of niet begrijpt wat ik zeg. het is gewoon een al lang lopende grap, en daarom staat dit topic hier en niet in de serieuzere rubrieken.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Lils Bandentopic

Bericht door NIX »

Ik rij altijd alle ouwe banden op. Hard of vierkant of gebarsten who cares. Alleen als echt het canvas aan alle kanten zichtbaar is (scheuren danwel slijtplekken) ze irritant onrond zijn of aneurisma's vertonen, rijd ik ze niet op, dan mik ik ze zelfs weg. Ook dikke banden op dunne velgjes, gaat allemaal prima. Het is eigenlijk net als de rest van de vuilnis waar ik brommers mee bouw en waarmee ik minder pech heb dan anderen en ze meestal op een ritje (ok, als ik daar kom...) nog met mijn versleten ouwe cheapass zooi voorbij rijdt en ze naar adem laat happen door de verbrande rookvloeistof. Ik heb ooit 1x een nieuwe band gekocht, dat was toen ik echt een bandje voor een motorkeuring van een brommertje nodig had. Daar schaam ik me nog een beetje voor. Oja, en een achterbandje voor de XL50, toen echt 1 van de eersten op bromplaat (iedereen riep toen nog dat het niet kon). Gewoon omdat ik er geen had.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Lils Bandentopic

Bericht door nielspbr »

NIX schreef: 27 jul 2023 21:17 Ik rij altijd alle ouwe banden op. Hard of vierkant of gebarsten who cares. Alleen als echt het canvas aan alle kanten zichtbaar is (scheuren danwel slijtplekken) ze irritant onrond zijn of aneurisma's vertonen, rijd ik ze niet op, dan mik ik ze zelfs weg. Ook dikke banden op dunne velgjes, gaat allemaal prima. Het is eigenlijk net als de rest van de vuilnis waar ik brommers mee bouw en waarmee ik minder pech heb dan anderen en ze meestal op een ritje (ok, als ik daar kom...) nog met mijn versleten ouwe cheapass zooi voorbij rijdt en ze naar adem laat happen door de verbrande rookvloeistof. Ik heb ooit 1x een nieuwe band gekocht, dat was toen ik echt een bandje voor een motorkeuring van een brommertje nodig had. Daar schaam ik me nog een beetje voor. Oja, en een achterbandje voor de XL50, toen echt 1 van de eersten op bromplaat (iedereen riep toen nog dat het niet kon). Gewoon omdat ik er geen had.
Ah, de beruchte rookmachine.

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1177
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Lils Bandentopic

Bericht door gonzo »

lil schreef: 27 jul 2023 20:35 nee alle gekheid op een stokje, dit is eigenlijk gewoon een lil afzeik topic, waar je lekker op mij kan afgeven als je geen verstand hebt van banden en/of niet begrijpt wat ik zeg. het is gewoon een al lang lopende grap, en daarom staat dit topic hier en niet in de serieuzere rubrieken.
Zie je, de mening van Lil over dit topic🤣
Soms heeft ie ook wel eens gelijk, maar dat ga ik natuurlijk nooit toegeven.......
Try and die techniek....... love it.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Lils Bandentopic

Bericht door lil »

NIX schreef: 27 jul 2023 21:17 Ik rij altijd alle ouwe banden op. Hard of vierkant of gebarsten who cares. Alleen als echt het canvas aan alle kanten zichtbaar is (scheuren danwel slijtplekken) ze irritant onrond zijn of aneurisma's vertonen, rijd ik ze niet op, dan mik ik ze zelfs weg. Ook dikke banden op dunne velgjes, gaat allemaal prima. Het is eigenlijk net als de rest van de vuilnis waar ik brommers mee bouw en waarmee ik minder pech heb dan anderen en ze meestal op een ritje (ok, als ik daar kom...) nog met mijn versleten ouwe cheapass zooi voorbij rijdt en ze naar adem laat happen door de verbrande rookvloeistof. Ik heb ooit 1x een nieuwe band gekocht, dat was toen ik echt een bandje voor een motorkeuring van een brommertje nodig had. Daar schaam ik me nog een beetje voor. Oja, en een achterbandje voor de XL50, toen echt 1 van de eersten op bromplaat (iedereen riep toen nog dat het niet kon). Gewoon omdat ik er geen had.
waarom zegt nu niemand; "jij bent een gevaar op de weg."?... is NIX heilig ofzo?

maar ik ondersteun dergelijk bandengebruik hoor, brommers zijn lang niet zo dodelijk als autos, mogelijk niet voor de gebruiker, maar zeker voor derden, wat vaak juist die tering autos zijn, die niet uitkijken omdat ze zich zo veilig wanen in hun ijzeren hutje op wielen. autos moeten gewoon verboden worden, iedereen op de brommer. en aangezien snelwegen vanwege het autoverbod vrijkomen zijn die voortaan het domein van de brommers, en vooral verboden voor die afschuwelijke fietsers met hun even afschuwelijke permanentnaastelkaarfietsenmentaliteit. goeie zaak, kunnen die fietsers lekker alleen elkaar nog hinderen. word het allemaal toch nog leuk. oja en dan vervolgens de fietspaden smaller maken, voor extra lol. gewoon dat je net niet meer met 3 naast elkaar kan, dus dat je echt alleen maar elkaar veilig passeren kan als je allebij niet naastelkaar fietst. oooh ik verheug me zo op de irritaties die fietsers elkaar aan gaan doen dan
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5857
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Lils Bandentopic

Bericht door Jurrien »

Wat een frustratie over fietsers. Waar komt het vandaan? Ben je zo boos omdat je wel eens drie-naast-elkaar fietsende fietsers tegenkomt en is het dan echt zo'n ramp dat je dan even moet afremmen om er langs te kunnen?
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1902
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Lils Bandentopic

Bericht door lil »

niet direct drie naast elkaar, maar als een fietspad net niet breed genoeg is voor drie en 2 paren naastelkaar fietsende fietsers komen elkaar tegen dan moeten ze lekker allebij voor elkaar achter elkaar gaan fietsen en daar kan ik dan van genieten. want wat doen ze? ze weigeren gewoon om dan achter elkaar te gaan fietsen, ben je gek, nee ze gaan dichter naast elkaar fietsen, en dat gaat dan lekker fout. laat ze maar goed met de koppen tegen elkaar klappen, misschien dat ze dan es gaan nadenken.
en wat dat andere betreft is het antwoord een volmondig ja! fietsers mogen alleen naastelkaar fietsen als ze het overige verkeer daarmee niet hinderen, en als ik moet afremmen dan word ik dus gehinderd. de zorg om het overige verkeer niet te hinderen berust bij de naastelkaar fietsende fietsers, en dit betekent dat zij zich er dus constant van hebben te vergewissen of er geen achteropkomend verkeer is wat door hun naastelkaar gefiets zou kunnen worden gehinderd, zij horen dus ruimte te maken voordat die hinder plaats gaat vinden, en niet pas nadat je achter ze zit te toeteren omdat je er niet langs kan. en het gaat niet over een keertje, het is iedere godganse rotkeer met die ellendige rotfietsers. ga dat nou niet zitten bagatelliseren, het is idd een regelrechte ramp op het fietspad met die lui. ik weet niet hoe het is waar jij woont maar hier is het bepaald druk.
en laten we ook de naastelkaarfiets discussie niet nog eens een keer dunnetjes over gaan doen, daar is al eens uitgebreid een topic aan gewijd. viewtopic.php?f=13&t=35152
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Plaats reactie