Lils Bandentopic

Voor al uw zin en onzin, maar hou het netjes.
Brent
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 nov 2022 16:29
Bezit: Dax

Re: DAX start niet

Bericht door Brent »

lil schreef:
ildert schreef: 13 nov 2022 21:08 Sorry lil, ik beweer niet dat ze verkeerd zitten, dat doe jij, en het zou fijn zijn als je stopt met beweren zonder te verifieren.

Vraag dan of de band in kwestie goed zit of niet als je daar je bedenkingen bij hebt. Het is echt verkeerd mensen hun banden te laten omdraaien tegen de specs van de leverancier in.
nee jij beweert dat ze goed zitten, ook zonder verifieren, althans iig de achterband. en ik laat mensen niet hun banden omdraaien, dat maak jij er weer van, ik wijs ze er alleen op dat ze weleens verkeerd konden zitten, en dat ze naar pijltjes moeten kijken zodat ze zelf kunnen constateren of hun band goed zit of niet. laten we eerst eens op brent z'n bevindingen wachten he, dan hebben we echte feiten
Voor mij gaat het nu vooral om het terug starten en het traag optrekken. Maar toch bedankt voor het te vermelden maar nu maakt het nog niet veel uit want heb nog geen rijbewijs

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1869
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: DAX start niet

Bericht door lil »

o dan hoeft ie ook nog niet te kunnen rijden, eerst rijbewijs halen
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Brent
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 nov 2022 16:29
Bezit: Dax

Re: DAX start niet

Bericht door Brent »

lil schreef:o dan hoeft ie ook nog niet te kunnen rijden, eerst rijbewijs halen
Moet wel helemaal klaar zijn daartegen. En zou graag m’n mate kunne volgen. Iedereen trekt mij er zo uit.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1869
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: DAX start niet

Bericht door lil »

jagoed maar dan moeten ook je banden goed zitten he, dus kijk morgen bij daglicht eens of je pijltjes kan vinden. en ga die andere standaard dingen na, vonkt de bougie enz. enz.

overigens dat luchtfilter is een afrader, het lijkt misschien wel kits maar je ben beter af met een normaal luchtfilter als je je carburateur een beetje goed wil kunnen afstellen, meestal geven die powerfilters veelsteveel lucht en is er niet genoeg vacuum om benzine mee te zuigen, het kon weleens de oorzaak van je probleem zijn. je kan een grotere sproeier proberen, maar het goed afstellen blijft lastig zo.

buitenkabel van je choke zit ook niet goed in de carburateur, kan ook uitmaken.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1388
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: DAX start niet

Bericht door iclaudius »

Start die DAX al?? :idea:

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 378
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: DAX start niet

Bericht door CheapUrbanBitches »

Band!
'It never hurts to help.'

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1311
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: DAX start niet

Bericht door ildert »

lil schreef: 13 nov 2022 21:13
ildert schreef: 13 nov 2022 21:08 Sorry lil, ik beweer niet dat ze verkeerd zitten, dat doe jij, en het zou fijn zijn als je stopt met beweren zonder te verifieren.

Vraag dan of de band in kwestie goed zit of niet als je daar je bedenkingen bij hebt. Het is echt verkeerd mensen hun banden te laten omdraaien tegen de specs van de leverancier in.
nee jij beweert dat ze goed zitten, ook zonder verifieren, althans iig de achterband. en ik laat mensen niet hun banden omdraaien, dat maak jij er weer van, ik wijs ze er alleen op dat ze weleens verkeerd konden zitten, en dat ze naar pijltjes moeten kijken zodat ze zelf kunnen constateren of hun band goed zit of niet. laten we eerst eens op brent z'n bevindingen wachten he, dan hebben we echte feiten
Nee lil, je eerste post over de banden is niet zouden wel eens verkeerd kunnen zijn maar "de banden zitten verkeerd".

Afbeelding

De pijltjes moeten steeds weer door anderen aangedragen worden, en toch blijf je telkens beweren dat het de vorm van de groeven is die de draairichting bepaalt.

Dat is gewoon niet zo.

En dat heb ik niet bedacht, maar de maker van de band. Dus als je een advies wil geven over iemands banden, vraag dan naar de pijltjes.
grote klappen, snel thuis

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1869
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: DAX start niet

Bericht door lil »

ja zo maak ik mensen er opmerkzaam op. ik mag toch hopen dat niemand zomaar klakkeloos aanneemt wat er gezegt word, maar vooraleerst voor zichzelf nagaat of iets zo is? om er dan gelijk maar van te maken dat ik probeer iemand over te halen z'n banden verkeerd te monteren zonder dat je weet of de banden wel of niet goed zitten is dan net zo goed onzorgvuldig taalgebruik. hoe zit het met de achterband, zit die goed of niet?

o enne, ik ben degene die het als eerste heeft over pijltjes, niet anderen

overigens is het van groot belang dat mensen precies begrijpen waarom je bij sommige motoren op de voorband een ogenschijnlijk omgekeerd profiel ziet en hoezo dit voordeel kan hebben bij het remmen, en vooral ten koste van wat dat gaat, zodat je de juiste afweging kan maken bij de keuze van je band. ik heb dat elders al eens duidelijk uiteengezet, en ik zelf geef de voorkeur aan banden die bedoelt zijn om het water goed af te voeren bij normaal rijden en niet uitsluitend en alleen bij het remmen, waarvoor dat omgekeerde profiel specifiek bedoelt is, wat er niet bijverteld word... wel zo belangerijk. dus idd ook niet zomaar klakkeloos aannemen wat een fabrikant voorschrijft zonder ook te weten waarvoor die dat precies bedoelt heeft. daar, nu heb ik het letterlijk gezegd, maar wel in een correcte context.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 610
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: DAX start niet

Bericht door Dennoz »

CheapUrbanBitches schreef: 13 nov 2022 22:21 Band!
:lol: :lol:
Hop hop gas dr op

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 610
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Lils Bandentopic

Bericht door Dennoz »

blijft lastige materie , elke keer als ik mijn brommer neer zet zitten de pijlen op de band ergens anders!
Hop hop gas dr op

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1311
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Lils Bandentopic

Bericht door ildert »

Ik ben blij te lezen dat je de eerder gedeelde info iig ter harte genomen hebt.
grote klappen, snel thuis

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Lils Bandentopic

Bericht door wim V8 »

Daar ga je dan met je brommertje, 40-45km/u, één, misschien wel twee banden verkeerd om.
Op zo'n klein minibrommertje, daar ga je toch echt niets van merken.
Oja, je rijdt opgevoerd, pff dat kan ook nog.
Nou oké, dan ga je 60km/u(=100km/u in de kroeg)
nog niets aan de hand mensen, het is maar een bromfietsje toch.

Op je SuperblackbirdXX neem je de volgende afslag de snelweg af, het regent keihard,
je rijdt goed in het midden van de rijbaan want de rijgeulen van de auto's maken kleine
riviertjes aan de zijkanten van elke rijbaan.
Je snelheid is toch nog ruim 230km/u, waardoor je in enkele seconden al bij de afrit
bent, door je hoge aanrijsnelheid pak je de afrit toch nog met 120km/u.
Het voelt verassend veilig ondanks het vele water.

Nu maakt het denk ik wél uit hoe om de banden zijn gemonteerd.


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Lils Bandentopic

Bericht door fs1tom »

Man, wees blij dat er überhaupt fatsoenlijk rubber op zit. Je ziet er genoeg rijden met kats versleten/verdroogde banden of nog de originele bami banden met 0 grip.
Verder niet naar het profiel kijken, maar naar het pijltje wat er op staat (en ook al zit die verkeerd om, met die gigantische brommersnelheden ga je echt niet op je bek in de regen door een band die verkeerd om zit...)
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Lils Bandentopic

Bericht door stoterstangen90 »

Overigens is de bedoeling dat elke opmerking over draairichting van banden, waar ongevraagd advies over wordt gegeven, rechtstreeks naar dit topic worden verhuist.
Afbeelding

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1869
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Lils Bandentopic

Bericht door lil »

ildert schreef: 14 nov 2022 09:31 Ik ben blij te lezen dat je de eerder gedeelde info iig ter harte genomen hebt.
tja sommige mensen hebben dat kennelijk nodig. en ik ben ook de lulligste niet dus voorzie ik ze daarin, geen probleem hoor. een kinderhand is gauw gevuld zegmaar

en ja op een brommertje maakt het idd niks uit, en gezien de trammelant was het waarschijnlijk ook niet waard om er al te pedant over te doen, magoed het gebeurt nou eenmaal
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Plaats reactie