Honda CB50j --> 80j *klaar* --> 125T
Honda CB50j --> 80j *klaar* --> 125T
Me oude brommertje moest dus maar eens op motorkenteken gezet worden op de een of andere manier.
Eerst maar eens lekker eigenwijs het dingetje opknappen en opvoeren, en dan maar eens aan een keuring oid denken
Ben er al een aantal weekjes mee bezig.
Ik knap hem rustig op, iedere dag een dingetje, niks overhaast in ieder geval, nergens voor nodig, ik heb er geen haast mee, als ik maar zoet ben
Zo zag die er dus uit na een jaar niks gedaan te hebben..
Blok er maar eens ondervandaan getrokken nadat ik er nog ff 1 laatste ritje op was weze maken
Om dit soort '''gebruikers sporen'' trek ik hem uit elkaar, alles ff bijwerken, nieuw vet erop, en later weer in elkaar zetten.
De uitlaat lijkt nog verassend goed te zijn, leek echt een bonk roest..
Beetje poetsen doet een hoop goed
Thinner en een kwastje.... wereld recept om staal schoon te maken, alleen nog ff lichtjes polijsten..
Pakketje
Takegawa 80cc kitje inc. nokkenas
De rest..
Weer een beetje in elkaar..
En nu maar bezig met die KLOTE ! bedrading..
leuk hoe dat allemaal weg gefrot zit in het koplamp huis..
Toe bie kontinjuud.
[/img]
Eerst maar eens lekker eigenwijs het dingetje opknappen en opvoeren, en dan maar eens aan een keuring oid denken
Ben er al een aantal weekjes mee bezig.
Ik knap hem rustig op, iedere dag een dingetje, niks overhaast in ieder geval, nergens voor nodig, ik heb er geen haast mee, als ik maar zoet ben
Zo zag die er dus uit na een jaar niks gedaan te hebben..
Blok er maar eens ondervandaan getrokken nadat ik er nog ff 1 laatste ritje op was weze maken
Om dit soort '''gebruikers sporen'' trek ik hem uit elkaar, alles ff bijwerken, nieuw vet erop, en later weer in elkaar zetten.
De uitlaat lijkt nog verassend goed te zijn, leek echt een bonk roest..
Beetje poetsen doet een hoop goed
Thinner en een kwastje.... wereld recept om staal schoon te maken, alleen nog ff lichtjes polijsten..
Pakketje
Takegawa 80cc kitje inc. nokkenas
De rest..
Weer een beetje in elkaar..
En nu maar bezig met die KLOTE ! bedrading..
leuk hoe dat allemaal weg gefrot zit in het koplamp huis..
Toe bie kontinjuud.
[/img]
Laatst gewijzigd door bonjour op 30 nov 2009 19:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Ja he ?
hehe,
Ben zelf ook wel ERRRGGGG benieuwd hoe het blokje zich gaat gedragen met 80cc
Ik heb echt geen idee wat ik kan verwachten... ja.. meer vermogen
Maar hoe het gaat rijden.. zenuwachtig, veel of weinig koppel...
De nokkenstok zegt me ook weinig.. of het snel of langzaam is
Geen idee...
Ben erg benieuwd...
Maar het blok doe ik pas op het laatste, als de rest klaar is..
Anders weet ik toch wel hoe het gaat
Blok in elkaar proppen, en snel onder het frame frotten, en dan vervolgens niks meer afmaken omdat ik wil rijden
Hehe, dus eerst het frame enzo af, en als a-l-l-e-r-l-a-a-t-s-t-e het blokje *zucht* long way to go
hehe,
Ben zelf ook wel ERRRGGGG benieuwd hoe het blokje zich gaat gedragen met 80cc
Ik heb echt geen idee wat ik kan verwachten... ja.. meer vermogen
Maar hoe het gaat rijden.. zenuwachtig, veel of weinig koppel...
De nokkenstok zegt me ook weinig.. of het snel of langzaam is
Geen idee...
Ben erg benieuwd...
Maar het blok doe ik pas op het laatste, als de rest klaar is..
Anders weet ik toch wel hoe het gaat
Blok in elkaar proppen, en snel onder het frame frotten, en dan vervolgens niks meer afmaken omdat ik wil rijden
Hehe, dus eerst het frame enzo af, en als a-l-l-e-r-l-a-a-t-s-t-e het blokje *zucht* long way to go
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
- Bezit: BMW R1100GS
- Locatie: Nijmegen
Re: Honda CB50j --> 80j
bonjour schreef:Me oude brommertje moest dus maar eens op motorkenteken gezet worden op de een of andere manier.
....je gaat een CB50 op motorplaat zetten? Dat wil ik zien. (En vooral het hele verhaal erachter met kosteplaatje, als het is gelukt.)
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~
MU!
MU!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: 28 jan 2007 16:33
- Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
- Locatie: Nâluk
- Contacteer:
Re: Honda CB50j --> 80j
Met een frame zonder papieren:SBloke schreef:bonjour schreef:Me oude brommertje moest dus maar eens op motorkenteken gezet worden op de een of andere manier.
....je gaat een CB50 op motorplaat zetten? Dat wil ik zien. (En vooral het hele verhaal erachter met kosteplaatje, als het is gelukt.)
Geen kans
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN
De RZN
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Honda CB50j --> 80j
Nee inderdaad, en Sbloke, een motorkeuring kost 70 euro.XL50deSeauje schreef:Met een frame zonder papieren:SBloke schreef:....je gaat een CB50 op motorplaat zetten? Dat wil ik zien. (En vooral het hele verhaal erachter met kosteplaatje, als het is gelukt.)bonjour schreef:Me oude brommertje moest dus maar eens op motorkenteken gezet worden op de een of andere manier.
Geen kans
dan nog kenteken plaat laten maken, kom je ongeveer op 100 pleuro uit.
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: Honda CB50j --> 80j
+ wegenchaly-dude schreef:Nee inderdaad, en Sbloke, een motorkeuring kost 70 euro.XL50deSeauje schreef:Met een frame zonder papieren:SBloke schreef:....je gaat een CB50 op motorplaat zetten? Dat wil ik zien. (En vooral het hele verhaal erachter met kosteplaatje, als het is gelukt.)bonjour schreef:Me oude brommertje moest dus maar eens op motorkenteken gezet worden op de een of andere manier.
Geen kans
dan nog kenteken plaat laten maken, kom je ongeveer op 100 pleuro uit.
+ op naam zetten
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: 28 jan 2007 16:33
- Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
- Locatie: Nâluk
- Contacteer:
Bij deze keuring heb je nog steeds een bouwjaar nodig, en die kost om precies te zijn:nitelife schreef:binnekort niet meer nodig, wel heb je na 75 een geluidstest nodig.. die kost je bijna 400euro. dus goedkoper wordt het er niet op, wel iets makkelijkerNIX schreef:Bloke lijkt te doelen op de U-bochtconstructie met Duitsland of de UK. Dan praat je over een paar honderd Euro.
Een schamele 552 euro.....
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN
De RZN
ik word misselijk van die foto met die spijkerbroek op de achtergrond..
het perspectief en de maat van de broek lijken niet te kloppen, man ik word er duizelig van, wat is dat voor rare spijkerbroek-deurmat? hahaha
Verder best een mooi ding, ik vind het knap dat je hem op de eerste foto er niet zo goed uit vindt zien, zelf zie ik nog geen reden om hem op te knappen, dus.. Respect! Goed om te zien dat sommige mensen het gewoon goed doen met hun onderhoud
het perspectief en de maat van de broek lijken niet te kloppen, man ik word er duizelig van, wat is dat voor rare spijkerbroek-deurmat? hahaha
Verder best een mooi ding, ik vind het knap dat je hem op de eerste foto er niet zo goed uit vindt zien, zelf zie ik nog geen reden om hem op te knappen, dus.. Respect! Goed om te zien dat sommige mensen het gewoon goed doen met hun onderhoud
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
- Bezit: BMW R1100GS
- Locatie: Nijmegen
Re: Honda CB50j --> 80j
Ik doelde op die omweg via Duitsland ja....chaly-dude schreef:Nee inderdaad, en Sbloke, een motorkeuring kost 70 euro.XL50deSeauje schreef:Met een frame zonder papieren:SBloke schreef:....je gaat een CB50 op motorplaat zetten? Dat wil ik zien. (En vooral het hele verhaal erachter met kosteplaatje, als het is gelukt.)bonjour schreef:Me oude brommertje moest dus maar eens op motorkenteken gezet worden op de een of andere manier.
Geen kans
dan nog kenteken plaat laten maken, kom je ongeveer op 100 pleuro uit.
een normale keuring ismet CB's en de andere staande cylinders tot motorfets is met 70 euro niet gedaan... bij mijn weten.
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~
MU!
MU!