107cc bami-Homos met zijspan!

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Volty
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:29
Locatie: Middelie

107cc bami-Homos met zijspan!

Bericht door Volty »

Afbeelding

Project 107cc Homos

Het begon met een idee om een nieuw imitatie 4-takt blok te kopen, en die op de Homos te schroeven.

Zo gedacht, zo gedaan, en toen had ik een 107cc 4-taktblok met 4 versnellingen en handkoppeling, inclusief carb en bijbehorende elektra.

Na een hoop lassen, slijpen, vloeken, draadjes trekken, verven, en afwerken stond daar na een klein maandje werk een 107cc Homos in de garage 8)


*19* Foto's zeggen meer dan 1000 woorden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het past net!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Filmpjes (quicktime!):

Eventjes langsrijden..
http://home.quicknet.nl/qn/prive/hm.jonker/homos110.MOV

Waar komt dat geknal bij het opschakelen toch vandaan? 8)
http://home.quicknet.nl/qn/prive/hm.jon ... ftomos.MOV



Met zijspan eraan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En een nieuw filmpje waar je de backfires beter kan zien.. 8) (3,6 mb, quicktime)

http://home.quicknet.nl/qn/prive/hm.jonker/bamiboem.mov
Laatst gewijzigd door Volty op 18 feb 2007 19:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

Zeer stoer 8) , maar ehm, die uitlaat? Ik had ook nog wat meer moeite in het slijpwerk gestoken :wink:

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

is dat een beetje te doen ? met 50cc op een puch maxi vond ik dat ding al eng alle kanten op schudden...
en remmen deet ie ook al niet echt.
ik bedoel is het niet heeeel erg eng op dat ding...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

NIX
chaly addict
Berichten: 18863
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Is dat rechterhandle voor en achterrem tegelijk? Daar zou ik toch echt een voetbediende achterrem voor bakken...
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Volty
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:29
Locatie: Middelie

Bericht door Volty »

Het zal je nog verbazen hoe goed dit remt, de remmen moeten dan wel precies goed afgesteld staan.. maar ik zit er toch over te denken om er een oliegedempte voorvork in te hangen, samen met een schijfrem of grote trommelremmen in omgespaakte velgjes. Een andere achterbrug staat ook in de planning..

Het rijdt trouwens heerlijk hoor, alleen niet te harden op hobbelweggetjes (maar dat is met iedere tomos wel zo, goedkope vering)..
Ik heb er ook een zijspan voor, maar daar heb ik alleen nog geen foto's van zoals hij er nu uitziet. Erg leuk om met zo'n zijspan scooters eruit te rijden bij de stoplichten :twisted:
Tomos A35 + Honda 4-takt = Homos
Net zoiets als 1+1=2, maar dan leuker :D

Denniss
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:16
Locatie: Hoevelaken

Bericht door Denniss »

Volty schreef:Het zal je nog verbazen hoe goed dit remt, de remmen moeten dan wel precies goed afgesteld staan.. maar ik zit er toch over te denken om er een oliegedempte voorvork in te hangen, samen met een schijfrem of grote trommelremmen in omgespaakte velgjes. Een andere achterbrug staat ook in de planning..

Het rijdt trouwens heerlijk hoor, alleen niet te harden op hobbelweggetjes (maar dat is met iedere tomos wel zo, goedkope vering)..
Ik heb er ook een zijspan voor, maar daar heb ik alleen nog geen foto's van zoals hij er nu uitziet. Erg leuk om met zo'n zijspan scooters eruit te rijden bij de stoplichten :twisted:

:lol:

bart beekhuizen
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1517
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:09
Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Bericht door bart beekhuizen »

Volty schreef:Het zal je nog verbazen hoe goed dit remt, de remmen moeten dan wel precies goed afgesteld staan.. maar ik zit er toch over te denken om er een oliegedempte voorvork in te hangen, samen met een schijfrem of grote trommelremmen in omgespaakte velgjes. Een andere achterbrug staat ook in de planning..

Het rijdt trouwens heerlijk hoor, alleen niet te harden op hobbelweggetjes (maar dat is met iedere tomos wel zo, goedkope vering)..
Ik heb er ook een zijspan voor, maar daar heb ik alleen nog geen foto's van zoals hij er nu uitziet. Erg leuk om met zo'n zijspan scooters eruit te rijden bij de stoplichten :twisted:
kan je nagaan met een bakbrommer van 300 kg slome diesel auto's uit 1980 de eerste 100 meter er uit trekken...
Laatst gewijzigd door bart beekhuizen op 30 jan 2007 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Spherius
chaly's angel
Berichten: 1686
Lid geworden op: 29 jan 2007 08:37
Bezit: Grotestoeremannenmotor
Locatie: Zevenaars, veertien billen

Bericht door Spherius »

Tof Homosembleem, een tomoshaas met hondawing, leuk gedaan 8)

Brommer mag er ook wel wezen, plingplong 4 life :D
**Hona is Tjoei**

Volty
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:29
Locatie: Middelie

Bericht door Volty »

Nee, daar heb ik een mooie integraal voor.. dat potje is mijn 'testhelmpje' (en nee, niet voor crashtests). Wat dat kromtrekken betreft.. ik kan zoveel gas geven als ik wil, maar krom trekken doet het frame niet hoor, eerder de achterbrug :mrgreen:
Tomos A35 + Honda 4-takt = Homos
Net zoiets als 1+1=2, maar dan leuker :D

4-stroke-boerdonk
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:12
Bezit: Transalp XL700V
Locatie: Utrecht

Bericht door 4-stroke-boerdonk »

Over dat kromtrekken, ik heb lang 'semi-professioneel' gecrosst op puch maxis met mega-vermogen, maar daar moest (buiten idd de verstevigde voorvork en achterbrug) toch echt een balk tussen gelast worden voor de stabiliteit van het frame...en je gaat mij niet vertellen dat je tomosje wat het brute 4takt geweld kan weerstaan. Besides, zo'n balk is nog vet bruut en praktisch ook.
Live in unity and don't divide.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5870
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Bericht door Jurrien »

Ik vinnem zonde!

Zonde van de moeite :mrgreen:

Begrijp me niet verkeerd, vind het knap dat je zoiets kan bouwen.. Vind dat Homos ook wel leuk gevonden :lol: Maar waarom verbouw je een Tomos?! Van alle práchtige brommers waar een viertaktblok onder kan, kies je een Tomos :D

Maargoed, evengoed goed gedaan en ik doe het je niet na.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Franky
mobyletslet
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jan 2007 17:41
Locatie: Wageningen

Bericht door Franky »

Je kan alles zeggen dervan. Maar het is wel orgineel!

Berry
4T-MSB addict
Berichten: 504
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:48
Locatie: Bilthoven

Bericht door Berry »

Het is dan wel origineel, maar ook graflelijk...

Volty
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:29
Locatie: Middelie

Bericht door Volty »

4-stroke-boerdonk schreef:Over dat kromtrekken, ik heb lang 'semi-professioneel' gecrosst op puch maxis met mega-vermogen, maar daar moest (buiten idd de verstevigde voorvork en achterbrug) toch echt een balk tussen gelast worden voor de stabiliteit van het frame...en je gaat mij niet vertellen dat je tomosje wat het brute 4takt geweld kan weerstaan. Besides, zo'n balk is nog vet bruut en praktisch ook.
Daar kan ik inkomen, zeker als je ermee crosst.. Maar ik gebruik mijn plof alleen maar op de weg, volgens mij scheelt dat al een hoop. Ik vraag me alleen af wat het praktische nut van zo'n balk is? :P

Of het mooi is of niet kan je lang over twisten, ik heb 't ding gewoon gebouwd omdat ik dat mooi vind, en omdat het gekkenwerk is en daar gaat het toch om? :lol:
Tomos A35 + Honda 4-takt = Homos
Net zoiets als 1+1=2, maar dan leuker :D

Plaats reactie