CD50

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
superbock
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:18
Locatie: Gorinchem

Bericht door superbock »

Eric schreef:
gerbrandicus schreef:Er is niets mis met het achterspatbord stelletje pannekoeken, de achterveren zijn gewoon te hoog. Dus mooie shocks erop en klaar. Uitlaatje erop houden, lekker orgi.
nee hoor, deze shocks zijn PRIMA, de achterband is gewoon veuls te smal :wink:

niek is ik
4T-MSB heilige
Berichten: 5195
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Locatie: Nijmegen

Bericht door niek is ik »

niet huilen, prima ding toch !
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh

luuk006
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 199
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:04
Locatie: Hof van Twente

Bericht door luuk006 »

ik vind die spattert wel mooi. zo zit je ook wat meer voorover. en die draadschema in die link hierboven is heel anders dan origineel. wat is beter? en hierboven ook het licht op de accu? en die achterband is idd2.25(hetzelfde als puch toch?) en dat is voor mij best wel makkelijk:p gr luuk

luuk006
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 199
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:04
Locatie: Hof van Twente

Bericht door luuk006 »

dat lijkt nl wel zo via dat schema'tje op de vorige pagina. maar ik bekijk het morgen wel ff. welterusten

luuk006
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 199
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:04
Locatie: Hof van Twente

Bericht door luuk006 »

hee jongens! ik heb vandaag heel veel gepielt met die draden. nog geen accu, maar ik heb het nu voor elkaar dat als je je lamp aandoet dat de knippers het doen. klopt dit? en waar moet de gele op(bij mij komen een witte,gele,lichtgroenrode en een zwarte uit het blok. lichtgroenrood is voor neutraallampje, zwart voor uit en de rest weet ik niet. het licht zat eers op de witte. klopt het dat ik dan de gele op de witte doe en die gele op de groene (groene is voor als het licht uit is,C1). en ik had niks aan schema's, want de kabels klopten voor geen meter. gr luuk
PS, ik zag net vonkjes tussen de punten, condensator kapot?)

bas-c50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 16:28

Bericht door bas-c50 »

kan het zijn dat ik je zag rijden vorige week, ik geloof maandag?

tussen hengelo en delden, samen met 'n 2takt,
bij 't viaduct haalde je ons in, we stonden met de fiets achter je bij 't stoplicht van de afrit van de autobaan maar je was weer weg voordat ik je aan kon spreken.
hoi jurrien

luuk006
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 199
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:04
Locatie: Hof van Twente

Bericht door luuk006 »

klopt! wie ben jij dan? en waar zit je dan op school?

NIX
chaly addict
Berichten: 18899
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Een paar vonken tussen je punten is niets. Als je er in het donker bijna bij kunt lezen is je condensator inderdaad aan vervanging toe.

Heb je er een CD blok of een bamiblokje onder zitten? De witte en gele draad zijn van het laad- en licht circuit.Het klinkt als een ND ontsteking uit een C70 ofzo. De gele zou normaal het licht laten branden en via de lichtschakelaar en de gelijkrichter je accu bij moeten laden die voor knippers, remlicht, toeter en neutraallampje zorgt. De witte hoort eigenlijk groen te zijn en laadt via de lichtschakelaar alleen de accu bij. Als je kabelboom verneukt is zou ik 'm weer proberen in orde te maken. Of je haalt wat draad en stekkers en je soldeert een avondje tot alles weer aangesloten kan worden zoals Honda het ooit bedoelde, of je koopt een andere kabelboom.

Als je een echte C70 ontsteking hebt, dan laadt de witte de accu op direct naar de gelijkrichter. De gele laat via de lichtschakelaar het licht branden. De wit/gele draad tape je dan af. Maar er hoort wel een regelaar op de bruine draad te zitten dan, en die mis je waarschijnlijk.

Wat je ook kunt doen is een 3 of 4pins regelaar monteren. Hoe dat moet kun je in de FAQ opzoeken.

Dat je knippers branden als je licht aan moet lijkt me een gevolg van het gebeun. Als je maar geneoeg bij elkaar knoopt gaat alles tegelijk aan of uit of smelt het. Net wat je wil.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

luuk006
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 199
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:04
Locatie: Hof van Twente

Bericht door luuk006 »

ss50 blok!
wat ik bedoel is als ik mijn licht aanzet, en er dus laadstroom op de accu komt die nog niet is aangesloten. dat dan via de lichtschakelaar de stroom terugkomt en dan de knippers voed, kan dat? want dan gaat mijn licht zachter en knipperend(niet helemaal uit en in tegenovergestelde richting van de knippers. knippers hard, licht zacht. licht hard knippers zacht.) volgens mij als ik nu de accu monteer moet alles het doen(en dan haalt de knipper de stroom via de accu en gaat het licht niet meer zachter branden. en ik heb alleen de laadstroom via de lamp lopen, omdat ik die toch altijd aan heb :P en daarom doen denk ik de knippers het alleen het als de lamp aanstaat. ik maak wel even een filmpje, dan kun je het beter begrijpen.

bas-c50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 89
Lid geworden op: 12 aug 2008 16:28

Bericht door bas-c50 »

luuk006 schreef:klopt! wie ben jij dan? en waar zit je dan op school?
Bataafse kamp, en jij?
ik rij 'n C'tje, in dit weer alleen niet, kijk maar bij plofpony's
hoi jurrien

luuk006
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 199
Lid geworden op: 11 jan 2009 01:04
Locatie: Hof van Twente

Bericht door luuk006 »

twickel. wel mooi ctje, alleen nog ff in de lak? of wil je hem lekker ori houden?

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Bericht door cor »

knippelichten horen het ook te doen als het licht uit is.
gele draad is inderdaad de stroomdraad voor het voor en achterlicht.
de rest gaat via de accu(toeter,knippers en remlicht).
ik heb zelf een hoop gekloot gehad met de bekabeling omdat ik er een cdi
12 volt blokje onder heb zitten.
heb heel wat uren zitten prutsen(achterlamp brande elke keer door)
heb het nu voor mekaar maar moet nog allerlij draden fatsoenlijk aan mekaar maken(nieuwe conektoren aan solderen en voorzien van krimpkous) die zitten nu met tape bij mekaar.

Plaats reactie