nee hoor, deze shocks zijn PRIMA, de achterband is gewoon veuls te smalEric schreef:gerbrandicus schreef:Er is niets mis met het achterspatbord stelletje pannekoeken, de achterveren zijn gewoon te hoog. Dus mooie shocks erop en klaar. Uitlaatje erop houden, lekker orgi.
CD50
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11 jan 2009 01:04
- Locatie: Hof van Twente
hee jongens! ik heb vandaag heel veel gepielt met die draden. nog geen accu, maar ik heb het nu voor elkaar dat als je je lamp aandoet dat de knippers het doen. klopt dit? en waar moet de gele op(bij mij komen een witte,gele,lichtgroenrode en een zwarte uit het blok. lichtgroenrood is voor neutraallampje, zwart voor uit en de rest weet ik niet. het licht zat eers op de witte. klopt het dat ik dan de gele op de witte doe en die gele op de groene (groene is voor als het licht uit is,C1). en ik had niks aan schema's, want de kabels klopten voor geen meter. gr luuk
PS, ik zag net vonkjes tussen de punten, condensator kapot?)
PS, ik zag net vonkjes tussen de punten, condensator kapot?)
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Een paar vonken tussen je punten is niets. Als je er in het donker bijna bij kunt lezen is je condensator inderdaad aan vervanging toe.
Heb je er een CD blok of een bamiblokje onder zitten? De witte en gele draad zijn van het laad- en licht circuit.Het klinkt als een ND ontsteking uit een C70 ofzo. De gele zou normaal het licht laten branden en via de lichtschakelaar en de gelijkrichter je accu bij moeten laden die voor knippers, remlicht, toeter en neutraallampje zorgt. De witte hoort eigenlijk groen te zijn en laadt via de lichtschakelaar alleen de accu bij. Als je kabelboom verneukt is zou ik 'm weer proberen in orde te maken. Of je haalt wat draad en stekkers en je soldeert een avondje tot alles weer aangesloten kan worden zoals Honda het ooit bedoelde, of je koopt een andere kabelboom.
Als je een echte C70 ontsteking hebt, dan laadt de witte de accu op direct naar de gelijkrichter. De gele laat via de lichtschakelaar het licht branden. De wit/gele draad tape je dan af. Maar er hoort wel een regelaar op de bruine draad te zitten dan, en die mis je waarschijnlijk.
Wat je ook kunt doen is een 3 of 4pins regelaar monteren. Hoe dat moet kun je in de FAQ opzoeken.
Dat je knippers branden als je licht aan moet lijkt me een gevolg van het gebeun. Als je maar geneoeg bij elkaar knoopt gaat alles tegelijk aan of uit of smelt het. Net wat je wil.
Heb je er een CD blok of een bamiblokje onder zitten? De witte en gele draad zijn van het laad- en licht circuit.Het klinkt als een ND ontsteking uit een C70 ofzo. De gele zou normaal het licht laten branden en via de lichtschakelaar en de gelijkrichter je accu bij moeten laden die voor knippers, remlicht, toeter en neutraallampje zorgt. De witte hoort eigenlijk groen te zijn en laadt via de lichtschakelaar alleen de accu bij. Als je kabelboom verneukt is zou ik 'm weer proberen in orde te maken. Of je haalt wat draad en stekkers en je soldeert een avondje tot alles weer aangesloten kan worden zoals Honda het ooit bedoelde, of je koopt een andere kabelboom.
Als je een echte C70 ontsteking hebt, dan laadt de witte de accu op direct naar de gelijkrichter. De gele laat via de lichtschakelaar het licht branden. De wit/gele draad tape je dan af. Maar er hoort wel een regelaar op de bruine draad te zitten dan, en die mis je waarschijnlijk.
Wat je ook kunt doen is een 3 of 4pins regelaar monteren. Hoe dat moet kun je in de FAQ opzoeken.
Dat je knippers branden als je licht aan moet lijkt me een gevolg van het gebeun. Als je maar geneoeg bij elkaar knoopt gaat alles tegelijk aan of uit of smelt het. Net wat je wil.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11 jan 2009 01:04
- Locatie: Hof van Twente
ss50 blok!
wat ik bedoel is als ik mijn licht aanzet, en er dus laadstroom op de accu komt die nog niet is aangesloten. dat dan via de lichtschakelaar de stroom terugkomt en dan de knippers voed, kan dat? want dan gaat mijn licht zachter en knipperend(niet helemaal uit en in tegenovergestelde richting van de knippers. knippers hard, licht zacht. licht hard knippers zacht.) volgens mij als ik nu de accu monteer moet alles het doen(en dan haalt de knipper de stroom via de accu en gaat het licht niet meer zachter branden. en ik heb alleen de laadstroom via de lamp lopen, omdat ik die toch altijd aan heb en daarom doen denk ik de knippers het alleen het als de lamp aanstaat. ik maak wel even een filmpje, dan kun je het beter begrijpen.
wat ik bedoel is als ik mijn licht aanzet, en er dus laadstroom op de accu komt die nog niet is aangesloten. dat dan via de lichtschakelaar de stroom terugkomt en dan de knippers voed, kan dat? want dan gaat mijn licht zachter en knipperend(niet helemaal uit en in tegenovergestelde richting van de knippers. knippers hard, licht zacht. licht hard knippers zacht.) volgens mij als ik nu de accu monteer moet alles het doen(en dan haalt de knipper de stroom via de accu en gaat het licht niet meer zachter branden. en ik heb alleen de laadstroom via de lamp lopen, omdat ik die toch altijd aan heb en daarom doen denk ik de knippers het alleen het als de lamp aanstaat. ik maak wel even een filmpje, dan kun je het beter begrijpen.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 686
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
- Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
- Locatie: emmen
knippelichten horen het ook te doen als het licht uit is.
gele draad is inderdaad de stroomdraad voor het voor en achterlicht.
de rest gaat via de accu(toeter,knippers en remlicht).
ik heb zelf een hoop gekloot gehad met de bekabeling omdat ik er een cdi
12 volt blokje onder heb zitten.
heb heel wat uren zitten prutsen(achterlamp brande elke keer door)
heb het nu voor mekaar maar moet nog allerlij draden fatsoenlijk aan mekaar maken(nieuwe conektoren aan solderen en voorzien van krimpkous) die zitten nu met tape bij mekaar.
gele draad is inderdaad de stroomdraad voor het voor en achterlicht.
de rest gaat via de accu(toeter,knippers en remlicht).
ik heb zelf een hoop gekloot gehad met de bekabeling omdat ik er een cdi
12 volt blokje onder heb zitten.
heb heel wat uren zitten prutsen(achterlamp brande elke keer door)
heb het nu voor mekaar maar moet nog allerlij draden fatsoenlijk aan mekaar maken(nieuwe conektoren aan solderen en voorzien van krimpkous) die zitten nu met tape bij mekaar.