Alles van toen tot nu in 1. Veel foto's..

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Plaats reactie
Daan
4T-MSB regular
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:54
Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA
Locatie: Utrecht

Alles van toen tot nu in 1. Veel foto's..

Bericht door Daan »

Mijn eerste Honda was dit gare groene ceetje. De brommer was in belabberde staat en had al sinds '77 niet meer gereden, en had een flinke opknapbeurt nodig.
Afbeelding
Afbeelding

Met behulp van de restanten van een total loss gereden grijze cee en de poedercoater werd hij zo:
Afbeelding

Helaas is hij na 4 jaar dagelijks vervoer weer hard op weg naar de oude staat, hij rijdt nog steeds en is betrouwbaar als nooit tevoren, maar het uiterlijk gaat steeds verder achteruit.
Afbeelding
Afbeelding

Bij de donorcee zat ook dit noofje. Het was winter, en ik had eigenlijk wel genoeg aan m'n cee, en geen zin om aan de slag te gaan met de noof, dus lang is hij niet in mijn bezit geweest.
Afbeelding

Toen ik een paar ragcees had gezien was ik eigenlijk al snel verkocht, ik moest ook zo'n matzwarte roestbonk hebben. Al snel vond ik op marktplaats een brak rood ceetje. Het blok was zo gaar dat ik het maar niet meer in elkaar heb gezet, het framenummer was er niet, het wiel stond onverklaarbaar scheef, en toen er uiteindelijk iemand was die hem wilde kopen heb ik dat maar gedaan. Achteraf maar goed, met dat kenteken was het toch nooit goed gekomen.
Afbeelding
Afbeelding

Nu had ik nog de ragbak niet, en ik had nog zoveel troep over van de opknapbeurt van de groene cee dat ik maar een frame op de kop heb getikt en ben gaan bouwen.
Afbeelding

De tussenvormen zal ik jullie besparen, die waren te lelijk om te laten zien, nu staat ie er zo bij.
Afbeelding
Afbeelding

Mijn volgende brommer stond misschien al wel maanden tussen de reparatiebrommers bij een fietsenmaker. De fietsenmaker was hem eigenlijk ook zat, en na een telefoontje met de eigenaar werd ik trotse eigenaar van deze (oorspronkelijk witte!) C320s.
Afbeelding
(meer foto's op http://www.hondaheaven.org/Album-album197.html)

Eigenlijk heb ik er geen geld en tijd meer voor, maar ooit als ik groot en sterk ben wordt hij in volle glorie hersteld. Nu ligt hij in stukjes door de hele schuur.
Afbeelding

Toen zag ik op marktplaats twee brommers staan die al zo'n 20 jaar in een weiland stonden. Ze gingen in een koop weg, maar eigenlijk wilde ik er maar een. Sander Piron had hetzelfde plan, dus hij kreeg de TS50 en ik de C310. Te ver heen om op te knappen, maar leuk voor in de tuin.
Afbeelding

De buren gingen een jaar terug het schuurtje achter de brommer slopen, en om hem te beschermen tegen de graafmachine ging hij even naar de achterschuur. Dat even werd wat langer, hij staat er nog steeds, lekker dik ingepakt in stof en spinnewebben. Als er iemand is wiens hart sneller gaat kloppen bij het zien van deze 310 moet ie maar even pben. Als hij goed terecht komt wil ik hem wel kwijt.
Afbeelding

M'n laatste aanwinst (toch al weer zo'n anderhalf jaar terug) is dit zwarte wrak. Gekocht voor een paar tientjes op vehikel.
Afbeelding

Compleet gemaakt met gratis en goedkope onderdelen, en rijden maar.
Edevaartstocht: (van wie de foto is weet ik niet)
Afbeelding

Hondadag '06, met krijtstreeppak (ook gejatte foto)
Afbeelding

Nu
Afbeelding
Afbeelding

Zoals u ziet ben ik nogal lui, de meeste brommers staan een beetje niks te doen in de schuur met een of ander mankement. Alleen de groene cee loopt, en vorige week heb ik ook een ritje op de bruine gemaakt (helaas alleen de heenreis) maar ik hoop dat hij deze week weer kan lopen.
Net pindakaas gegeten dus.

Daan
4T-MSB regular
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:54
Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA
Locatie: Utrecht

Bericht door Daan »

betere plaatjes van de zwarte cee in betere tijden:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Daan op 18 dec 2007 02:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Net pindakaas gegeten dus.

hondaa48
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:37
Locatie: Ede

Bericht door hondaa48 »

laatste twee foto's doen het niet bij mij.. wel leuke projectjes allemaal :P
"ons kent ons"
PBC bv.

chaly-dude
chaly's angel
Berichten: 1617
Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door chaly-dude »

hondaa48 schreef:laatste twee foto's doen het niet bij mij.. wel leuke projectjes allemaal :P
rechter muisknop op die blokkies/foto's, dan ''afbeelding bekijken'' doet ie het bij mij wel ;)

hondaa48
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 186
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:37
Locatie: Ede

Bericht door hondaa48 »

het blijft een kruisje.. maar bedankt. was het proberen waard..
"ons kent ons"
PBC bv.

Daan
4T-MSB regular
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:54
Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA
Locatie: Utrecht

Bericht door Daan »

Dames en heren, de stoterstangers moeten eruit. :( Gegadigden kunnen zich melden op de brommerbeurs in Barneveld zaterdag...
Net pindakaas gegeten dus.

Spherius
chaly's angel
Berichten: 1686
Lid geworden op: 29 jan 2007 08:37
Bezit: Grotestoeremannenmotor
Locatie: Zevenaars, veertien billen

Bericht door Spherius »

Is dat 310 voorspatje nog wat daan?
**Hona is Tjoei**

pirtre
4T-MSB regular
Berichten: 381
Lid geworden op: 22 feb 2007 19:12
Locatie: Amersfoort

Bericht door pirtre »

Ik meld me zaterdag :)
sommige mensen vinden ruïnes ook mooi...
honda sleutelaar schreef:iedereen kan beunen

Franky
mobyletslet
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 jan 2007 17:41
Locatie: Wageningen

Bericht door Franky »

Die C310 stond op de beurs :D Dat papiertje ook wat er op lag. Mooie actie :D

pirtre
4T-MSB regular
Berichten: 381
Lid geworden op: 22 feb 2007 19:12
Locatie: Amersfoort

Bericht door pirtre »

Gratis muizennest :lol:
sommige mensen vinden ruïnes ook mooi...
honda sleutelaar schreef:iedereen kan beunen

Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

Ik ben eigenlijk benieuwd wat ie moest opbrengen :D

Daan
4T-MSB regular
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:54
Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA
Locatie: Utrecht

Bericht door Daan »

ik had er geen prijs op staan, maar als ik dat had gedaan was dat geen grote prijs geweest..
het was een beste blikvanger, en hij heeft een enorme bult aandacht over zich heen gekregen, maar geen serieus geinteresseerden helaas. dus hij staat weer in de achterschuur, nu maar wachten tot de spinnen hem weer overnemen.
Net pindakaas gegeten dus.

RobHonda
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1424
Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
Locatie: Den Haag

Bericht door RobHonda »

hondaa48 schreef:het blijft een kruisje.. maar bedankt. was het proberen waard..
rechts op klikken: eigenschappen: link kopieren naar adresbalk en dan openen... dan doen ze t bij mij wel

Plaats reactie