1970 CT70 K0
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 18 mei 2010 10:47
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
1970 CT70 K0
Ik heb me hier al voorgesteld, dus kan ik hier een projecttopic aanmaken.
Ik kreeg vandaag allemaal leuke post, een pakketje van Rovaza met nieuwe MDI schokbrekers en een langere kickstarter, een pakketje van Staxter met een oppakgreep, een spanningsregelaar en een beugeltje voor de bobine en, last but not least, post van de RDW met mijn kentekenpapieren!
De nieuwe schokbrekers maken echt een wereld van verschil! De nieuwe dempen tenminste... Mocht iemand de oude schokbrekers willen hebben (voor de chromen kapjes ofzo, want die zijn nog best netjes), laat het maar weten. Hierbij een fototje:
Bij de RDW staat alleen bij de handelsbenaming Dax ipv CT70, kan dit een probleem gaan opleveren?
In ieder geval ga ik morgen op zoek naar waar ik het beste een kentekenplaat kan laten maken. Ik wil zsm rijden!
Ik kreeg vandaag allemaal leuke post, een pakketje van Rovaza met nieuwe MDI schokbrekers en een langere kickstarter, een pakketje van Staxter met een oppakgreep, een spanningsregelaar en een beugeltje voor de bobine en, last but not least, post van de RDW met mijn kentekenpapieren!
De nieuwe schokbrekers maken echt een wereld van verschil! De nieuwe dempen tenminste... Mocht iemand de oude schokbrekers willen hebben (voor de chromen kapjes ofzo, want die zijn nog best netjes), laat het maar weten. Hierbij een fototje:
Bij de RDW staat alleen bij de handelsbenaming Dax ipv CT70, kan dit een probleem gaan opleveren?
In ieder geval ga ik morgen op zoek naar waar ik het beste een kentekenplaat kan laten maken. Ik wil zsm rijden!
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: 1970 CT70 K0
Brezan bijvoorbeeld.
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: 1970 CT70 K0
Mr. Oizo schreef:Bij de RDW staat alleen bij de handelsbenaming Dax ipv CT70, kan dit een probleem gaan opleveren?
Welnee, papier is papier. Mijn SS heet S5. Als de nummers maar kloppen en je eigen gegevens.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1856
- Lid geworden op: 17 mei 2009 20:37
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
- Locatie: Amsterdam
Re: 1970 CT70 K0
Mooi ding! Zit er nou een monkey spatje aan de voorkant?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 18 mei 2010 10:47
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Re: 1970 CT70 K0
Bedankt! Zou best kunnen van dat voorspatbord, ik ben nog niet zo in thuis in de verschillende modellen. Ik wil hem tzt in ieder geval vervangen, want hij is van kunststof en ik houd meer van staal.Saik0 schreef:Mooi ding! Zit er nou een monkey spatje aan de voorkant?
Ik heb bij de Brezan nagevraagd voor de kentekenplaat, maar daar moeten ze hem bestellen. Ik rijd vanmiddag even langs bij Magnin en Schipper in Rotterdam, daar kan hij gelijk gemaakt worden.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 18 mei 2010 10:47
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Re: 1970 CT70 K0
Nou, ik heb vanavond mijn eerste Dax-kilometers gemaakt, 30 stuks in totaal. Wat een lol! *D
Het luchtfilter is nogal heel erg rumoerig, maar de uitlaat is daarentegen fluisterstil. Hij houdt wel wat in op hogere toeren, dus daar wil ik nog wat aan doen. Misschien dat dit aan de uitlaat ligt? Ik zal de bougie er nog even uitdraaien om te kijken hoe die eruit ziet. De grip van de Chinese bandjes viel me helemaal niet tegen, ben benieuwd of ik er nog steeds zo over denk in de nattigheid. Verder stuitert de voorzijde een klein beetje, zal wel door de klassieke voorvork komen.
Voor de rest ben ik helemaal blij! *D
Het luchtfilter is nogal heel erg rumoerig, maar de uitlaat is daarentegen fluisterstil. Hij houdt wel wat in op hogere toeren, dus daar wil ik nog wat aan doen. Misschien dat dit aan de uitlaat ligt? Ik zal de bougie er nog even uitdraaien om te kijken hoe die eruit ziet. De grip van de Chinese bandjes viel me helemaal niet tegen, ben benieuwd of ik er nog steeds zo over denk in de nattigheid. Verder stuitert de voorzijde een klein beetje, zal wel door de klassieke voorvork komen.
Voor de rest ben ik helemaal blij! *D
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: 1970 CT70 K0
Chinese bandjes zo snel mogelijk oproken en vervangen door fatsoenlijke banden. Zeker als je wel eens met nattigheid rijdt.
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: 1970 CT70 K0
Ik zou ook gelijk je motorblok (origineel scoren) en het stuur vervangen.
Iets goedkoper, van die zwarte rubbertjes bij je onderpoten van je voorvork maakt het ook al wat leuker voor het oog;)
Iets goedkoper, van die zwarte rubbertjes bij je onderpoten van je voorvork maakt het ook al wat leuker voor het oog;)
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 16 feb 2010 21:41
- Bezit: Zwarte Skyteam Dax 2009, Ford Mustang 1988 GT, Ford mustang 1971 Grande, Ford LTD Crown Victoria Country Squire 1990, Lincoln mark VII 1991 en een fiets.
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: 1970 CT70 K0
Gaaf man dat je nu kan rijden. Mag je geen blauwe kentekenplaat erop? Hij is immers van 1970. maakt hem wel authentiek.
How can you win if you don't play?
Re: 1970 CT70 K0
volgensmij zijn blauwe platen in 1976 afgeschaft, bij auto's in iedrgeval, dus dan mag 1970 zeker
"Horsepower loves the absense of weight"
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: 1970 CT70 K0
Geen gekke redenaties doen. Er zijn gewoon regels voor. Een nooit eerder gekentekende fiets mag alleen blauwe platen als ie van '72 of ouder is.
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/h ... nteken.htm
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/h ... nteken.htm
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 25 feb 2008 09:33
- Locatie: Groningen, Warffum
Re: 1970 CT70 K0
bijna, tot januari '78Mandarijn schreef:volgensmij zijn blauwe platen in 1976 afgeschaft, bij auto's in iedrgeval, dus dan mag 1970 zeker
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 18 mei 2010 10:47
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Re: 1970 CT70 K0
Er zitten inderdaad gewoon blauwe platen op, is wel het mooiste op zo'n klassieke brommer. En bedankt voor de comments!
Gisteren even de klepjes gesteld, stelt ook niets voor. Helaas geen tijd meer gehad om te rijden, misschien straks nog even.
Gisteren even de klepjes gesteld, stelt ook niets voor. Helaas geen tijd meer gehad om te rijden, misschien straks nog even.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 18 mei 2010 10:47
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Re: 1970 CT70 K0
Nou, ik ben er inmiddels ook achter dat hij eigenlijk helemaal niet zo inhoudt bij hoge toeren... Er zit een 38T achtertandwiel op.... Dat icm het 17T voortandwiel zorgt ervoor dat de top gewoon erg laag ligt. Ik vond het al indrukwekkend dat hij in z'n 2 ook op het achterwiel wilde. Er komt nu dus achter een kleiner tandwiel op, 30 of 32, zodat ik een wat redelijkere kruissnelheid krijg. Maar eigenlijk schaam ik mij dus diep dat ik niet eerder naar de tandwielverhouding heb gekeken...
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 28 okt 2007 21:21
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
- Locatie: Wapenveld
Re: 1970 CT70 K0
of je doet zoals ik en knoopt er een 150cc blokje onder, met tandwielverhouding 18-28 heb je dan ook nog auto-wheelies in z'n 3
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...